Mitä mieltä siitä, että 400 e ostohyvityksen takia sähköpyöriä kaahailee kohta 25 km/h jalankulkijoiden seassa?
Olisiko aika siirtää sähköpyöräilijät ajoradalle pois jalankulkijoiden seasta ainakin kaupunkien keskustoissa? Ne nykyiset keskustojen yhdistetyt pyörätiet ja jalkakäytävät on yleensä tehty siten, että niillä on aika mahdoton ajaa turvallisesti jos vauhtia on enemmän kuin 10–15 km/h. Se ei ole todellakaan mikään 25 km/h ajavan sähköpyörän paikka.
Kommentit (32)
Ehkäpä järjenkäyttö siellä pyöräteillä on sallittu? Jos pyörä kulkee sen 25km/h se ei tarkoita että niin lujaa pitää ajaa koko ajan.
Kohta varmaan rollaatoritkin sähköistetään.
Ei vaiskaan en kannata noita sähköpyöriä.
Hyvä pointti. Täytyy autoilijanakin ryhtyä varomaan pyöräilijöitä taas entistä enemmän.
En muuten ymmärrä sähköpyörän ideaa. Onko se joku köyhän mopo vai?
Pyöräilijä vs kävelijä törmäyksissä tulee paljon vähemmän damagea kuin pyöräilijä vs auto törmäyksissä. Pysykää vaan poissa autokaistoilta, oli sähköä tai ei. Kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Ehkäpä järjenkäyttö siellä pyöräteillä on sallittu? Jos pyörä kulkee sen 25km/h se ei tarkoita että niin lujaa pitää ajaa koko ajan.
Ootko nähnyt fiksua pyöräilijää? Vetävät Hesassakin työmatkaansa yli sallittujen nopeusrajoitusten. Eivät katsele ympärilleen ja varo, vaikka olisivat etuajo-oikeutettuja. Autoilija joutuu varomaan muita koko ajan.
Kävelijöiden kannattaa sitten tarkkailla ympäristöä ja kävellä omalla kaistallaan. Niin kävelijänä ja kesäaikaan pyöräilijänä näen lähes joka päivä ihmisiä, jotka kävelevät pyöräilijöiden puolella... Ja ne puolet on merkitty ihan selvästi, mutta en tiedä missä aineissa ihmiset oikein pyörivät, kun eivät osaa tarkkailla ympäristöä. Myös keskelle katua on kiva pysähtyä tai seilata puolelta toiselle tai ihan vaan kävellä keskellä katua.
Onkohan insinööri-sipilällä tai tämän lähipiirillä näppinsä pelissä sähköpyöräbisneksessä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ootko nähnyt fiksua pyöräilijää? Vetävät Hesassakin työmatkaansa yli sallittujen nopeusrajoitusten. Eivät katsele ympärilleen ja varo, vaikka olisivat etuajo-oikeutettuja. Autoilija joutuu varomaan muita koko ajan.
Just näin se on. Toiset vaan paahtaa eteenpäin edes ajattelematta että esim. joku lapsi saattaakin tulla sieltä omakotialueelta isommalle tielle. Tällainen tilanne oli mulla kun ajoin fillarilla ja mun takaa painoi hirmuista vauhti ohi sellainen sukkahousumies. Kun itse hiljensin vauhtia kaikissa pienissäkin risteyksissä niin tämä ei edes vilkuillut vaan painoi eteenpäin. Onneksi sillä kertaa ketään ei tullut.
Polkupyöräilijät ja hiihtäjät ovat niin aggressiivista porukkaa, että kaikki niiden lisääntymiseen liittyvä on todella pelottavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pyöräilijät myös vaihtavat sujuvasti kaistaa sen mukaan mistä pääsee nopeimmin. Jos suojatien ylittäjille on punainen valo, voi mainiosti koukata autojen seasta vihreillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Just näin se on. Toiset vaan paahtaa eteenpäin edes ajattelematta että esim. joku lapsi saattaakin tulla sieltä omakotialueelta isommalle tielle. Tällainen tilanne oli mulla kun ajoin fillarilla ja mun takaa painoi hirmuista vauhti ohi sellainen sukkahousumies. Kun itse hiljensin vauhtia kaikissa pienissäkin risteyksissä niin tämä ei edes vilkuillut vaan painoi eteenpäin. Onneksi sillä kertaa ketään ei tullut.
Olen meinannut kolaroida autolla pyöräilijän kanssa, kun lähdin aivan normaalisti vihreillä risteyksen yli suoraan ja sukkahousumies syöksyi keskeltä risteystä auton edestä sivuille vilkaisematta.
kaahata ja 25km/h??????
Ei kylla taas tavoita rekistria
Miten sähköpyörällä 25km/h ajaminen eroaa siitä että tavallisella pyörällä ajaa 25km/h?
Ne kesän sukkahousupyöräilijät ova ne samat, jotka talvella hiihtää raivoisasti.
Vierailija kirjoitti:
kaahata ja 25km/h??????
Ei kylla taas tavoita rekistria
Kaahaus on suhteessa muihin. Kevyen liikenteen väylällä tuo on juuri kaahausta.
Enemmän olisin huolissani akuista. Jos tilaan sähköpyörän kiinasta joka maksaa alle 400e, niin saankohan tuon erotuksen itselle? Hei me tienataan tällä :D
Pyöräfasi*mi alkaa mennä jo naurettavaksi.
Vierailija kirjoitti:
Miten sähköpyörällä 25km/h ajaminen eroaa siitä että tavallisella pyörällä ajaa 25km/h?
Ei kukaan oikea pyöräilijä aja noin hitaasti.
Nehän kilpailee autojen kanssa, joskin jalkakäytävällä ajamalla.
Vierailija kirjoitti:
Ei se mikään mopo ole.
Avustusta polkemiseen tulee 25km/h asti, sitten ei.
Eli lähtee vikkelään paikaltaan muttei kulje 25km/h ellet polje kans reippaasti.
Jalkakäytävät on nimensä mukaisesti jalankulkijoille, ei siellä ajele pyörillä kuin alle 12 vuotiaat lapset. Pyöräilijät kuuluvat pyörätielle tai tien oikeaan reunaan. Eivät autojen sekaan.
Jokainen tumpelo auton ratista pyöränsarviin siirtyvä on aina pois minun tieltäni toikkaroimasta.