mistä löytää uusi puoliso eton jälkeen, kun lapsia?
Olen 3 vuotta ollut eronneena, minulla on 2 lasta jotka aikoinaan otettiin huostaan(silloisen vaimon itsari yrityksen takia). Tapaan heitä kuitenkin. Olen menettänyt myös luottotietoni, käyn silti vakituisessa työssä, ja olen raitis, muutaman kerran vuodessa juon ja silloinkin kohtuudella. Kuitenkaan kukaan nainen ei tätä elämäntarinaa kestä, vaan pakenee aina takavasemmalle. Eikö menneisyyden haamut koskaan anna uutta mahdollisuutta?
Kommentit (52)
Aika hassua. Aika usein näille tälläisille miesvauvoille on löytynyt joku hössöntössö maailmanpelastaja hoivavietin kourissa oleva nainen, joka lupaa parantaa kaiken.
No, ei ole ap sulle vielä kävellyt sellaista vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärränkö nyt oikein jos luen rivien välistä, että olit jo eronnut vaimosta tämän itsariyrityksen aikaan (erosta kolme vuotta + lapset asuneet isomman osan elämää sijaisperheessä, eli ei kovin isoja lapsia), ja joko sinä et halunnut ottaa lapsiasi luoksesi tai sitten sinullakin oli elämäntavoista niin paljon parantamisen varaa, että huostaanotto oli välttämätöntä?
Väärin. Itsariyritys tapahtui aikaisemmin. Kuitenkin sen jälkeen yritimme parantaa suhteen, luulimme saavamme lapset vielä joskus takaisin. Tilanne kuitenkin päättyi etoon noin 3vuotta tämän tapahtuneen jälkeen.
Oliko siitä jotain vaaraa lapsille? Nyt en ymmärrä miksi sinä et ole pätevä huoltaja lapsille?
Kyse EI ole siitä, ettenkö olisi pätevä huoltaja, vaan kyse on SIITÄ, että sijaisäiti haluaa pitää lapset itsensä luona, ja sossut puoltaa tätä syystä että, lapset ovat kiintyneet sijaisperheeseen, ja asuneet siellä pitkään. ovat siinä uskossa että lapsia ei kannata siirtää tästä syystä minun luokseni. Käyvät kuitenkin minun luonani säännöllisesti, lapset siis. Miten helkatissa VOIN saada lapset itselleni jos tilanne on tämä...
-ap
Miksi lapset vietiin sinulta pois jos sinä olet pätevä huoltaja?
Vastaatko ap mikset ole lasten huoltaja? En ihmettele että naiset kaikkoavat ympäriltäsi jos kerrot lastesi olevan huostaanotettu, eivätkä sinulla. Jätätkö jotain nyt kertomatta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärränkö nyt oikein jos luen rivien välistä, että olit jo eronnut vaimosta tämän itsariyrityksen aikaan (erosta kolme vuotta + lapset asuneet isomman osan elämää sijaisperheessä, eli ei kovin isoja lapsia), ja joko sinä et halunnut ottaa lapsiasi luoksesi tai sitten sinullakin oli elämäntavoista niin paljon parantamisen varaa, että huostaanotto oli välttämätöntä?
Väärin. Itsariyritys tapahtui aikaisemmin. Kuitenkin sen jälkeen yritimme parantaa suhteen, luulimme saavamme lapset vielä joskus takaisin. Tilanne kuitenkin päättyi etoon noin 3vuotta tämän tapahtuneen jälkeen.
Oliko siitä jotain vaaraa lapsille? Nyt en ymmärrä miksi sinä et ole pätevä huoltaja lapsille?
Kyse EI ole siitä, ettenkö olisi pätevä huoltaja, vaan kyse on SIITÄ, että sijaisäiti haluaa pitää lapset itsensä luona, ja sossut puoltaa tätä syystä että, lapset ovat kiintyneet sijaisperheeseen, ja asuneet siellä pitkään. ovat siinä uskossa että lapsia ei kannata siirtää tästä syystä minun luokseni. Käyvät kuitenkin minun luonani säännöllisesti, lapset siis. Miten helkatissa VOIN saada lapset itselleni jos tilanne on tämä...
-apMiksi lapset vietiin sinulta pois jos sinä olet pätevä huoltaja?
Olimme silloin yhdessä, en tiedä juonka olisi käynyt jos olisi erottu jo silloin. Tosin en tiedä olisiko exä enää hengissäkään jos in olisi silloin tehty.
Minä olen ollut lastensuojelun kanssa tekemisissä omien mielenterveysongelmien takia. Ei kukaan lasta vienyt pois koska katsoivat että lapsella on kuitenkin hyvät kotiolot eikä mitään vaaraa. Asunnossa asui toinen aikuinen (joka ei ollut lapsen huoltaja).
Mikä tässä siis on että apn lapset on viety pois vaikka ap myös luulisi olevan huoltaja omille lapsilleen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-ap
Niin no, et ole osannut ajatella lasten parasta silloin kun tilanne on ollut vielä korjattavissa.
Kuinka monen naisen ajattelet haluavan miehen, joka kriisitilanteessa ei osaa/halua olla niiden mahdollisten yhteistenkään lasten tukena?
Ja edelleen, olen jo vastannut monta kertaa, lapset eivät ole minulla, koska lapset ovat kiintyneet sijaisperheeseen, eikä sijaisäiti halua niistä luopua, koska pitää niitä kuon ominaan, ja sossut puoltaa tätä. TÄSTÄ SYYSTÄ EN OLE HEIDÄN HUOLTAJA. ja en ole jättänyt kertomatta mitään.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen ollut lastensuojelun kanssa tekemisissä omien mielenterveysongelmien takia. Ei kukaan lasta vienyt pois koska katsoivat että lapsella on kuitenkin hyvät kotiolot eikä mitään vaaraa. Asunnossa asui toinen aikuinen (joka ei ollut lapsen huoltaja).
Mikä tässä siis on että apn lapset on viety pois vaikka ap myös luulisi olevan huoltaja omille lapsilleen?
Sepä se, huostaanotto kun ei ole se ensisijainen tukitoimi kuin ainoastaan niissä tilanteissa, joissa lapsen terveys tai/kehitys on akuutisti välittömässä vaarassa. Ja lapsi pyritään palauttamaan kotiin niissä tilanteissa, joissa tilanteen katsotaan muuttuneen lapselle sopivaksi.
Eli kerropa ap nyt vaan ne loputkin seikat tästä tarinasta.
Vierailija kirjoitti:
Ja edelleen, olen jo vastannut monta kertaa, lapset eivät ole minulla, koska lapset ovat kiintyneet sijaisperheeseen, eikä sijaisäiti halua niistä luopua, koska pitää niitä kuon ominaan, ja sossut puoltaa tätä. TÄSTÄ SYYSTÄ EN OLE HEIDÄN HUOLTAJA. ja en ole jättänyt kertomatta mitään.
Paitsi sen miksi lapset alun perin lähtivät pois sinun huoltajuudesta.
Lapsia ei oteta huostaan jos toinen vanhemmista (ap) on kykenevä vanhemmaksi. Eli jotain jätät nyt kertomatta. Turhaan toistelet "ovat jo kiintyneet sijaisvanhempiin", mikä btw lupailee sitä että jotain siellä kotona on ollut vikana kun viihtyvät uudessa kodissaan.
Vierailija kirjoitti:
Tässä ihmetellään sitä, miksi lapset huostaanotettiin alunperin? Miksi sinä et ollut silloin pätevä huoltaja, vaikka vaimosi oli sekaisin? Eihän lapsia viedä isältä silloinkaan, jos vaimo kuolee onnettomuudessa tms.
Miksi ex-vaimosi yritti itsemurhaa?
Eipä tässä tule sitten muuta mieleen kuin se, että tein siihen aikaan reissu hommia, saatoin olla 2-3 päivää poissa kotoa. sitten muutama vapaa jne.jne.
Vastustimme huostaanottoa, mutta hallinto-oikeus hylkäsi valituksen.
Vanhempi lapsi on itse kylläkin sanonut että haluaa asua mielummin sijaisperheessä, nuorempi on ollut minun lomilla aina luonani.
Ovat myöskin sanoneet ettei sisarussuhdetta voi rikkoa. Tarkoittanee kai sitä että jos nuorempi haluaisi asua luonani joskus?
Lastensuojelun kanssa kun on tekemisissä, ei mikään ole noin yksinkertaista kuin suurin osa täällä kuvittelee.
T-ap
Vierailija kirjoitti:
Eipä tässä tule sitten muuta mieleen kuin se, että tein siihen aikaan reissu hommia, saatoin olla 2-3 päivää poissa kotoa. sitten muutama vapaa jne.jne.
Vanhempi lapsi on itse kylläkin sanonut että haluaa asua mielummin sijaisperheessä, nuorempi on ollut minun lomilla aina luonani.
Ovat myöskin sanoneet ettei sisarussuhdetta voi rikkoa. Tarkoittanee kai sitä että jos nuorempi haluaisi asua luonani joskus?
Lastensuojelun kanssa kun on tekemisissä, ei mikään ole noin yksinkertaista kuin suurin osa täällä kuvittelee.
T-ap
Reissuhommat ei nyt ihan riitä huostaanoton syyksi...
Se että lapset ovat kiintyneet sijaisvanhempiin ei ole vastaus kysymykseen miksei he ole sinulla, vaan seuraus siitä. Joten edelleenkin odotetaan vastausta samaan kysymykseen.
Vierailija kirjoitti:
T-ap
No niin tämä vähän selventää. Oliko kyse kutenkin pidempi aikaisista ongelmista eikä "vain" itsemurhayrityksestä? Tunnetko että sinulla on sidettä tähän vanhempaan lapseen tai tiedätkö miten hän on käsitellyt asiaa? Jos kokee että te hänet annoitte pois tai vastaavaa?
Sitä saa odottaa, tämä tarina on tosi, no ehkä itse join silloin jonkin verran ja haistatin humalassa tantalle paskat, mutta nykyään voin hyvin enkä juurikaan juo mitään. Ovat itsekin sanoneet että ei heitä enää se huoleta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T-apNo niin tämä vähän selventää. Oliko kyse kutenkin pidempi aikaisista ongelmista eikä "vain" itsemurhayrityksestä? Tunnetko että sinulla on sidettä tähän vanhempaan lapseen tai tiedätkö miten hän on käsitellyt asiaa? Jos kokee että te hänet annoitte pois tai vastaavaa?
Oli siinä aiemmin elämän hallinnan ongelmia, erottiin palattiin, ei tiedetty mitä tehdä, sellainen möykky siinä oli, puolison puolelta alkoholin käyttöä vähän liikaakin ehkä. Henkistä painetta lähisuvun kesken yms.
Onko sinulla ap, päihdeongelmia, aggressioita, väkivaltaa tms minkä takia sinut on todettu epäpäteväksi huoltajaksi? Yleensä tällaisista syistä otetaan lapset huostaan.
Lisäksi tuo että uusi perhe ei suostu luopumaan lapsista puoltaa myös sitä että hw välittävät lasten turvallisuudesta. Lisättäköön vielä sen että lapset kokevat olonsa hyväksi uudessa kodissaan ei jätä arvailujen varaan että mitäköhän tässä on tapahtunut.
-ap