Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ahdistaa aivan hirveästi se, että täytän 18v pian..

Vierailija
21.03.2018 |

Oon siis poika ja kehityin fyysisesti melko myöhään. Murosikä alkoi vasta n. 14 vuotiaana eli silloin kivesten kasvu käynnistyi.

Olin koko yläaste ajan tosi pienikokoinen ja nuoren näköinen.
Eniten sain kuulla siitä ysillä ikätovereiltani.

Mulle sanottiin, että näytän 12 vuotiaalle vaikka olin 16v..

Myös aikuiset luulivat minua ikäistäni nuoremmaksi. Mulle ei myyty muutamana kertana energiajuomaa ja myyjä perusteli sen sillä, että ei myy energiajuomia alle 15 vuotiaille (no olin silloin jo aikoja sitten täyttänyt 16v)

Ikäiseni tytöt eivät vilkaisseet minuun päinkään..

Nyt mulla on ikää 17v ja tätytän parin vkon kuluttua 18v.
Ooen toki nyt jo muuttunut. Pituutta tällä hetkellä n. 173cm ja paino 60 kg paikkeilla..

Olen myös muuttunut kasvoista paljon jne..
Silti multa kysellään vieläkin, että millä luokalla oon vaikka oon jo amiksen tokalla..

Minua luullaan tällä hetkellä n. 15 vuotiaaksi vaikka ikää on pian 18v.

Tämä käy tosissaan itsetunnon päälle ja peökään jo nyt tulevaa.
Autokouluun meno ahdistaa ja pelkään jos ihmiset ihmettelevät autolla ajoani ja, ettei kukaan usko minun olevani 18v.

Tää on tosi ahdistavaa :(

Kaikki sukulaiset kokoajan jankuttaa autokoulusta, että milloin aloitan ja on luvattu maksaakkin se ja olen siitä kiitollinen, mutta minusta jotenkin tuntuu silti ahdistavalta...

Toisaaltaan tunnen usein olevani jollain tavalla henkisesti kypsempi ikäisiäni, mutta toisaaltaan taas välillä lapsellisempi.

Minua ahdistaa ajatus, että ooen pian 18v ja saan tehdä kaikkia aikuisten asioita.

En koe olevani vielä valmis siihen :(

Tiedän oon varmaa omituinen ja kiva asiahan tämän pitäisi olla..

Olisi vaan nik paljon helpompaa jos voisin näyttää edes ikäiseltäni ulkoisesti 😓

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
21.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka pahin onkin mennyt jo ohi ja olen ottanut ikäisiäni kiinni niin silti tuntuu, että tämä nuoruuden "poikkeavuus" ja muiden ilkeili siitä on jättänyt minuun pysyvä traumat.

Tunnen vain itseni huonoksi.

Kuulostaa varmaan mitättömiltä pikkujutuilta, mutta se, että koko ulkonäköä haukutaan hämmästellään vuosia niin ei siinä kovin itseluottamus synny.

T. Ap

Vierailija
2/23 |
21.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
21.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
4/23 |
21.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
5/23 |
21.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet ikäisesi ja vanhemmatkin ovat vielä tosi poikamaisia. Todella moni miehistyy vasta armeijassa, osa kasvaa silloin vielä pituuttakin. 18-vuotiaan ei tarvitse olla vielä aikuinen, eikä mikään muutos tapahdu yhdessä yössä. Olet synttäripäivän jälkeen ihan se sama ihminen kuin ennenkin,älä ota paineita. Ilman muuta menet autokouluun etkä välitä siitä mitä joku muu sinusta ehkä ajattelee.

Vierailija
6/23 |
21.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä on

Vierailija
7/23 |
21.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
8/23 |
21.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
9/23 |
21.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä nosta keskustelua kahden minuutin välein, se on ärsyttävää.

Vierailija
10/23 |
21.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua luultiin 25-vuotiaana alle 15-vuotiaaksi, kyseltiin pääsenkö jo seuraavana kesänä ripiltä :/

Vierailija
11/23 |
21.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sä vanhenet vielä

Vierailija
12/23 |
21.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän pojan, pienen ja hintelä, jonka murrosikä alkoi vasta 17v. Nyt on 21 ja hoikka, pitkähkö ja poikamainen miehekäs. Älä sure. Ehdit kyllä mukaan. Muutokset voi tulla nopeasti lyhyessä ajassa.

Vierailija
13/23 |
21.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Multa kysytään bussissa kertalippua ostaessa jatkuvasti että lastenlippuko(< 16 v), olen 23 v.

Vierailija
14/23 |
21.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoh hoijaa!

No ihmettele yhtään. Kyllä mä tiedän paljon nuorennköisiä jotka vielä 20 vuotiainakin näyttävät alaikäisiltä!

Vierailija
15/23 |
21.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä papereita voidaan kysellä vielä lähempänä kolmeakymmentäkin, joten en nyt olisi kamalan huolissani, jos myyjä erehtyy teini-ikäisen kohdalla parilla vuodella.

Älä stressaa liikaa, ei se täysi-ikäisyys mitään yhdessä yössä muuta. Aivot kehittyvät vielä 24-25-vuotiaaksi saakka, eikä kropastakaan tule silmänräpäyksessä.

Autokouluunkin ehdit vaikka vuosien päästä. Itse olen juuri menossa inssiin ja ikää on 33v!

Vierailija
16/23 |
21.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna ajan kulua. Hiljaa hyvä tulee. Mulla oli just samat ongelmat kun sulla ja meitä oli muitakin. Nyt tuosta " ongelmasta" n.viis vuotta aikaa. Ei meiltä enää kysellä papereita missään ja tytötkin tykkää. Tsemppiä sulle👍

Vierailija
17/23 |
21.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poikani kanssa oli peruskoulussa samalla luokalla poika, joka näytti vuosia ikäistään nuoremmalta. On muutaman vuoden sinua vanhempi joten et voi olla sama poika. Eka kertaa kun näin hänet luokkakuvassa niin ajattelin että joku lapsinero siinä, hypännyt useamman luokan yli että saa tasoistaan haastetta eikä vaan tylsisty. Kyllähän se toki hämmästytti kun sai kuulla, että hän onkin muiden kanssa samaa vuosikertaa.

Mutta ainakaan itse en hämmästellyt asiaa huonossa valossa. Ajattelin vaan, että jopas ja sitten että no meitä on niin monenlaisia. Uskon että suurin osa ihmisistä ajattelee samoin. Jos jollakulla on tarve arvostella niin todnäk johtuu kateudesta tai muusta omasta kipupisteestä, josta nuorekas olomuotosi syystä tai toisesta muistuttaa. Varmasti kohdallesi osuu vielä tilanteita joita jo vähän avasitkin, liittyen mm.autoiluun ja muihin ikärajoitettuihin asioihin, mutta onhan sinulla sitä varten henkkarit. Ei kun vaan häntä pystyyn nyt ja hyvällä omallatunnolla täysi-ikäiseksi! Tuo kääntyy vielä sikäli eduksesi, että kun muut alkaa hiljaksiin rupsahdella niin sä vaan kukoistat. Onnittelut!!!! :)

Vierailija
18/23 |
21.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä syystä tulit kertomaan tuon kaiken tämän palstan mammoille?

Vierailija
19/23 |
21.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

^ kropastakaan tule aikuinen siis

Vierailija
20/23 |
21.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minuakin on aina luultu nuoremmaksi. Vasta isän työkaveri luuli että olen yläasteella vaikka olen 19v. :D Naisilla tosin on "hyväksyttyä" näyttää lapsekkaalta jne. Aika harva 18v näyttää mieheltä, joten älä ota paineita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kahdeksan