Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ihmiset, jotka käyttävät pistettä someviestittelyssä.

Vierailija
21.03.2018 |

Tuntuuko teistäkin vähän tylyltä viestinnältä, jos joku laittaa vaikka facebookissa teille viestiä esim. Ok. Kiitos. Yleensähän viestin perään laitetaan hymiö tai jopa huutomerkki. Välimerkin puuttuminenkin antaa vähän ystävällisemmän kuvan kuin töksähtelevä pisteen käyttö.

Kirppareilla kauppoja tehdessä näkee näitä kaikkia,mutta minulle pisteen käyttö jättää sellaisen tunteen, että nyt ei olla ihan tyytyväisiä. Vai mitä mieltä olette:

Kiitos kaupoista!
Kiitos kaupoista :)
Kiitos kaupoista
Kiitos kaupoista.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
21.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs sitten jos sanon: Kiitos kaupoista...

Vierailija
2/8 |
21.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hymiöt ovat kirjoitustaidottomien tapa ilmaista itseään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
21.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menikö nyt meta-analyysi vähä pitkälle?

Vierailija
4/8 |
21.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, että sulla on elämässä asiat noin hyvin.

Vierailija
5/8 |
21.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensähän viestin perään laitetaan hymiö tai jopa huutomerkki.

Siis pakko nyt kysyä, että minkä ikäinen ap olet?! Minä, peruskoulun, lukion ja ylemmän korkeakoulututkinnon suorittanut väittäisin, että yleensä viestin perään laitetaan siihen sopiva välimerkki.

Vierailija
6/8 |
21.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, kummallisia käsityksiä sulla on.

Eiköhän jokainen koulutettu ihminen laita normaalisti virkkeen loppuun pisteen, kysymysmerkin tai huutomerkin.

Virke, jossa ei ole lopussa mitään, jää ikään kuin kesken.

Nuo, jotka jotain hymiöitä yms. harrastavat, varmaan jättävät pois pisteen, koska hymiö on tehty perinteisesti käyttämällä puolipistettä, joten olisi outoa tehdä näin .:)

Vierailija
7/8 |
21.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä lisään "Kiitos kaupoista" -tyylisen lauseen perään yleensä joko huutomerkin tai hymiön. Sen sijaan, jos keskustelen muusta, kyllä mä aina laitan pisteen lauseen loppuun. Huudahdusten perään tietty huutomerkki ja kysymysten perään kysymysmerkki. Ihan normaalia kielenkäyttöä. Sen sijaan ihmettelen välillä sitä, että jotkut jättävät some-viesteistä pisteet ja muut merkit kokonaan pois. Kirjoittavat siis lauseensa yhteen pötköön. Se vasta hölmöä ja eleetöntä on.

Vierailija
8/8 |
21.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on varmaan joku kuilu teinien ja aikuisten välillä. Olet ilmeisesti aika nuori? Ehkä se on nuoremmille luontevaa jättää välimerkit ja isot alkukirjaimet pois ja korvata pisteet hymiöillä, koska se kuuluu nuorten somekulttuuriin. Vanhemmat eivät ole tottuneet sellaiseen. Itsekin olen ahkera somettaja, mutta en osaa kirjoittaa ilman välimerkkejä. Ei asialla kannata sen enempää stressata. Pisteiden käyttäjä on luultavasti yli 30-vuotias tai sitä vanhempi eikä tiedä, että nuoriso loukkaantuu välimerkeistä.