Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten avautua ystäville

Sulkeutunut
21.03.2018 |

Haluaisin avautua kahdelle ystävälleni menneisyydestäni jossa on muutama pimeämpi jakso, mutta menneisyyden takia en vaan pysty avautumaan tai luottamaan kehenkään. Olen vaan aina esittänyt vahvaa ja itkenyt yksin. Miten saisin kerättyä rohkeutta ja miten ylipäätänsä kerron asian?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
21.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti nyt ihan ensin, miksi sun pitäisi kertoa asiasta ystävillesi? Siis onko jokin erityinen syy, miksi heidän pitäisi olla tietoisia asiasta?

Vierailija
2/4 |
21.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieti nyt ihan ensin, miksi sun pitäisi kertoa asiasta ystävillesi? Siis onko jokin erityinen syy, miksi heidän pitäisi olla tietoisia asiasta?

Kaikki menneisyyden asiat on vaan alkanut kerääntyä päähän ja tätä kautta painajaiset ja paniikkikohtaukset on lisääntyneet. Koen vaan, että olisi aika kertoa jollekkin niistä jutuista mitä olen käynyt läpi ja minulla ei ole ikinä ollut noin läheisiä ystäviä ennen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
21.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulkeutunut kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki menneisyyden asiat on vaan alkanut kerääntyä päähän ja tätä kautta painajaiset ja paniikkikohtaukset on lisääntyneet. Koen vaan, että olisi aika kertoa jollekkin niistä jutuista mitä olen käynyt läpi ja minulla ei ole ikinä ollut noin läheisiä ystäviä ennen.

Eli kyse siis asioista, joita ystäviesi ei varsinaisesti tarvitsisi tietää, mutta jotka kuitenkin selittäisivät käytöstäsi tietyissä tilanteissa? Mä ottaisin asian puheeksi silloin, kun esim joudut kieltäytymään jostain yhteisestä jutusta sen vuoksi, että epäilet saavasi paniikkikohtauksen. Eli kertoisit, että et uskalla/halua/voi lähteä mukaan, koska sulla on paniikkikohtauksia, jotka johtuvat näistä menneisyydessäsi tapahtuneista asioista. 

Vierailija
4/4 |
21.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sulkeutunut kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli kyse siis asioista, joita ystäviesi ei varsinaisesti tarvitsisi tietää, mutta jotka kuitenkin selittäisivät käytöstäsi tietyissä tilanteissa? Mä ottaisin asian puheeksi silloin, kun esim joudut kieltäytymään jostain yhteisestä jutusta sen vuoksi, että epäilet saavasi paniikkikohtauksen. Eli kertoisit, että et uskalla/halua/voi lähteä mukaan, koska sulla on paniikkikohtauksia, jotka johtuvat näistä menneisyydessäsi tapahtuneista asioista. 

Tai vaihtoehtoisesti silloin, kun ystäväsi kertovat sulle jotain ei-ehkä-niin-mukavia asioita menneisyydestään. Tai silloin, kun juttelette muuten sellaisesta aiheesta, joka liittyy juuri noihin sun menneisyytesi tapahtumiin.