Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi monissa lapsiperheissä pidetään kamalaa meteliä ja huudetaan toisille vaikka seisoisivat ihan vieressä?

ihmettelen vaan
21.03.2018 |

Tätä näkee etenkin suomalaisissa marketeissa. Koko perhe pitää mieletöntä meteliä! Esimerkki:

Isä huutaa lapselle: "No mene nyt sinne kärryihin istumaan!" *levittelee kärryt muiden asiakkaiden eteen käytävällä*

Äiti huutaa kaikille: "Mitä me syötäis tänään?!" *sen näköisenä ettei osaa edes yksin kaupassa käydä*

Lapsi1 huutaa äidille: "Mä en syö mitään tommosta pahaa yäääääk!" *irvistelee kuin apina* "Mä haluun ranskalaisia!" *pomppii ja kiljuu*

Lapsi2 huutaa isälle: "Mä haluun pois näistä kärryistä!" "HETIIIII!" *kiljuu vielä tuohon päälle kuin mielipuoli*

Isä huutaa: "No mä otan sut pois sieltä!" *levittelee taas kärryt siihen muiden asiakkaiden eteen käytävällä*

En ihmettele yhtään että osa asiakkaista saa jopa migreenikohtauksia, kun joutuu kuunnella tuollaisia huutajia julkisilla paikoilla!

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
21.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä asuu tuollaisia naapurissa. Kamala huuto kuuluu päivittäin, kun "keskustelevat" asunnossaan. Ovat lapsiperhe.

En ymmärrä, miksi on niin vaikea puhua normaalilla äänellä ja ottaa muut talossa asuvat huomioon.

Vierailija
2/17 |
21.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro sinä miksi te teinit päästelette niin ihme kiljahduksia ja huudatte niin mä kerron miksi lapsiperheissä keskustellaan kovaäänisesti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
21.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turussa tuo on normaalia äänenkäyttöä.

Vierailija
4/17 |
21.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö tunne Kiljusten perhettä?

Vierailija
5/17 |
21.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerro sinä miksi te teinit päästelette niin ihme kiljahduksia ja huudatte niin mä kerron miksi lapsiperheissä keskustellaan kovaäänisesti.

Ja miksi kävelette rinnakkain kävelytiellä, pöllitte energiajuomaa ja karkkia kaupoista, tytöt pöllitte meikkejä ja miksi kuljette nilkat paljaana?

Vierailija
6/17 |
21.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi selityshän on se että ovat isosta perheestä jossa on pakko huutaa jos meinaa saada äänensä kuuluviin, ja siitä on tullut tapa.

Minä taas en kestä yhtään tuollaista, ainakaan julkisella paikalla. Kotona pojat saattaa istua vierekkäin ja pelaavat omilla tableteillaan jotain samaa peliä, ja innoissaan puhuvat kovaa ja jopa huutavat kun kommentoivat peliä toisilleen, minä ja mies aina heille sanotaan että ihan oikeasti, nyt hiljaa, te olette ihan vierekkäin, kuulette toisenne varmasti vaikka kuiskaisitte.

Esikoinen oli hauska lapsena kun hän osasi laulaa vain kovaa, päiväkodissa ja koulussa tietysti aina käskettiin laulaa kovaa, niin hänelle oli sieltä varmaan tullut se tapa että kun laulaa niin laulaa kovaa, ei laula enää aikuisena kovaa :)

Jotkut ei vaan jotenkin osaa hallita äänensä kovuutta, ja jotkut ei haluakaan.

Vierailija
7/17 |
21.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulemma lapset oppivat päiväkodissa kommunikoimaan huutamalla. Tämä ärsyttävä tapa sitten tartutetaan myös vanhempiin. 

Vierailija
8/17 |
21.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi muiden kakarat mölisee koulussa? Mun lapsilta kestää aina hetki päästä normaali moodiin koulun tai eskarin jälkeen.

Lapset kertoo että ne ainokaiset siellä aina möykkäämässä.

Vierailija
9/17 |
21.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

.. Kun joutuu kuunnella..

Poika oppi koulussa tuon ihme teini- murteen.. "Saaks mä pelaa?"..

Vierailija
10/17 |
21.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti tuo mennyt tänä päivänä siihen pisteeseen että se saa huomiota joka huutaa eniten. Vaikka olisi huonoin ja epäpätevin tapaus.

Tätä siis päiväkodissa, koulussa, kotona, työelämässä.

Vierailija
11/17 |
21.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko oikeasti noin tyhmä? Ne teinit huutaa, kirkuu ja kiljuu juuri siksi koska niille on opetettu sitä pienestä pitäen!

Vierailija
12/17 |
22.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jostain syystä nämä on aina suomenkielisiä jotka huutaa.

Ei koskaan suomenruotsia puhuvia perheitä, he puhuvat normiäänellä.

Miksiköhän?

Vierailija
13/17 |
22.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tajuat sen kun saat niitä lapsia itse...

Vierailija
14/17 |
22.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuulosta tutulta. Onks tää jotain Prismaelämää?

Vierailija
15/17 |
22.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne on varmaan olleet espanjalaisia entisessä elämässään.

Espanjassa vanhuksilla on hyvin sortunut, särkynyt ääni. Kai siksi, kun ovat koko ikänsä huutaneet.

Vierailija
16/17 |
23.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuollaista meteliä kuule edes ulkomailla, olen asunut kuudessa muussa maassa 6 kk - 2 vuoden jaksoja työn takia.

Monissa maissa lapsia ei edes oteta markettiin mukaan, toinen vanhemmista käy tekemässä ostokset. Pääsee helpommalla ja nopeammin.

Vierailija
17/17 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

80-luvulla syntyneet vanhemmat ovat oppineet huutamisen ja opettavat sen jälkipolvilleen. Ihan wt-meininkiä suoraan sanottuna.

70-luvulla syntyneet vanhemmat ovat sentään opettaneet lapsensa hillitymmiksi ja puhumaan normaalidesibelin äänellä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi yksi