Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Traumaattiset kokemukset naisopettajastani painaa yhä mieltä. Miten tilanne hoidetaan ?

Vierailija
21.03.2018 |

Olen mies. Minulla oli kaksikin naisopettajaa ala-asteella, joilla oli tosi outoja juttuja oppilaita kohtaan. Tosi traumaattisia temppuja hän teki. Joko olin itse kohteena tai sitten katsoin vierestä kun toinen lapsi kärsi.
Fyysisiä vammoja ei jäänyt, mutta henkisiä.

ELI: pitäisikö nuo naisopettajat pyytää nyt A-studioon, jossa käytäisiin nämä asiat läpi, vaiko keskustella opettajan kanssa kasvotusten ?

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
21.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ko. naisopettajien käytös oli ihan yleinen puheenaihe koulussamme.

Siitä pitää silti olla esittää toimittajalle evidenssiä. Se ei ole mikään evidenssi, että sinä sanot kokeneesi jotakin ja "oli se ihan yleinen puheenaihe".

Vierailija
22/39 |
21.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ko. naisopettajien käytös oli ihan yleinen puheenaihe koulussamme.

Onko hän vielä työelämässä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
21.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, opettajien sadismi on hyvä aihe, ota yhteyttä paikalliseen mediaan. Minä ainakin voisin kirjoittaa siitä, ja olen tehnytkin aiheesta pari juttua.

Mutta varmaan ymmärrät, että ihan kaikesta ei ole riittäävää näyttöä. Se, että sinä yksin väität jotain tapahtuneeksi, ei riitä.

Samoin on vähän kaksi eri asiaa, toimiiko tavis huonosti ja toimiiko julkkis huonosti. Periaatteessa kaikki ovat samanarvoisia, mutta kyllä Suomen kuuluisimpiin kuuluvan ohjaajan vuosia jatkunut törkeä alaisten kyykytys ON vähän toisella tapaa kiinnostavaa, koska kaikki me kulutamme ainakin joskus hänen tuotoksiaan. Sun lapsuudenaikainen opettajasi on ehkä jo eläkkeellä.

t. toimittaja

Jatka samaan malliin.

t. päätoimittaja

Vierailija
24/39 |
21.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin lukiossa kun kaverini oli ysiluokkalainen samassa rakennuksessa. Olin suosittu kaveri, 16-vuotias. Kaverille tuli ysillä sijaiseksi tosi mukava nainen, niin ajattelin aluksi ja oli hän aika mukava, oli 23- ja ihastui minuun aivan hirveästi. Soittelin rokkibändissä ja olin sillain tosi menevä, tein ensimmäisiä ulkomaanmatkoja yksin ja sillain kuitenkin aikuistumassa. Luultavasti ainakin miespuoliset kaverini tiesivät että meillä oli seksiä

Aloin seurustella ikäiseni tytön kanssa seuraavana kesänä ja seurusteltiin kahdeksan vuotta ja jotenkin oudosti vieläkin ajattelen ja ajattelin koko suhteen ajan että tuo nainen vaikutti myöhempiin suhteisiin ja seksuaalisuuteen. En kiihotu jotenkin yhtään jos seksi on jotenkin ennalta sovittua, opettajan-monessa mielessä kanssa se oli kiireistä ja tuhmaa, ainaista houkuttelu ja vaatteiden läpi laukeamista kuumien suudelmiin kanssa, sellaista superaulista kieltäytymistä.

Metoo-jutun aikana olen ajatellut usein niitä hetkiä. Se mimmi oli kuuminta hottia mulle. Taidan ottaa yhteyttä metoo-hengessä. Se voisi olla kyllä kauhea järkytys mun pitkäaikaiseksälle josta välitän sillain etten haluais että hän loukkaantuu. Mitenhän meidän suhde toimisi avoimissa oloissa. Jos olet vaalea opettajatar tarkkaile viestejäsi!

Vierailija
25/39 |
21.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

#hetoo

Vierailija
26/39 |
21.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yläasteella kaveria oli eräs naisopettaja kuulemma ahdistellut. Ja omallekin kohdalle osunut vähän myöhemmin koulun naistyöntekijä joka uteli pikkasen omituisia juttuja. Sekä kaveri että mä olemme naispuolisia. Että ei se metoo-juttu oo aina sitä, että mies ahdistelee naisia/tyttöjä...

Vierailija
27/39 |
21.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin lukiossa kun kaverini oli ysiluokkalainen samassa rakennuksessa. Olin suosittu kaveri, 16-vuotias. Kaverille tuli ysillä sijaiseksi tosi mukava nainen, niin ajattelin aluksi ja oli hän aika mukava, oli 23- ja ihastui minuun aivan hirveästi. Soittelin rokkibändissä ja olin sillain tosi menevä, tein ensimmäisiä ulkomaanmatkoja yksin ja sillain kuitenkin aikuistumassa. Luultavasti ainakin miespuoliset kaverini tiesivät että meillä oli seksiä

Aloin seurustella ikäiseni tytön kanssa seuraavana kesänä ja seurusteltiin kahdeksan vuotta ja jotenkin oudosti vieläkin ajattelen ja ajattelin koko suhteen ajan että tuo nainen vaikutti myöhempiin suhteisiin ja seksuaalisuuteen. En kiihotu jotenkin yhtään jos seksi on jotenkin ennalta sovittua, opettajan-monessa mielessä kanssa se oli kiireistä ja tuhmaa, ainaista houkuttelu ja vaatteiden läpi laukeamista kuumien suudelmiin kanssa, sellaista superaulista kieltäytymistä.

Metoo-jutun aikana olen ajatellut usein niitä hetkiä. Se mimmi oli kuuminta hottia mulle. Taidan ottaa yhteyttä metoo-hengessä. Se voisi olla kyllä kauhea järkytys mun pitkäaikaiseksälle josta välitän sillain etten haluais että hän loukkaantuu. Mitenhän meidän suhde toimisi avoimissa oloissa. Jos olet vaalea opettajatar tarkkaile viestejäsi!

Eli hän pakotti tai painosti sinut seksisuhteeseen? Uhkaili huonoilla arvosanoilla jos et suostu? Oletko lukenut esim. Turun tapausten uhrien kuvauksia tapahtumista? Ei taida olla ihan samasta kysymys. Sinänsä tietenkin sijainen toimi väärin jos aloitti suhteen oppilaan kanssa, se on ihan selvä asia.

Vierailija
28/39 |
21.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Metoo. kirjoitti:

Yläasteella kaveria oli eräs naisopettaja kuulemma ahdistellut. Ja omallekin kohdalle osunut vähän myöhemmin koulun naistyöntekijä joka uteli pikkasen omituisia juttuja. Sekä kaveri että mä olemme naispuolisia. Että ei se metoo-juttu oo aina sitä, että mies ahdistelee naisia/tyttöjä...

Kukaan (järkevä ja asioista mitään tietävä) ei ole tuollaista väittänytkään. Ahdistelu on ahdistelua, harrastipa sitä kuka hyvänsä ja olipa kohde kuka hyvänsä. 

Vierailija
29/39 |
21.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä ketjussa ei nyt ymmärretä sitä tosiasiaa, että vain tyttö voi olla uhri.

Vierailija
30/39 |
21.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

miituu kirjoitti:

Tässä ketjussa ei nyt ymmärretä sitä tosiasiaa, että vain tyttö voi olla uhri.

Tällaista vastakkainasettelua tässä nyt joku (ap?) ilmeisesti hakee, mutta valtaosa kirjoittajista ei nyt ottautunut tuohon noin. Sori ap jos se oli tarkoituksesi.

Vierailija
31/39 |
21.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kyse mistään tarkoituksellisesta vastakkainasettelusta.

Vierailija
32/39 |
21.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettajan ja oppilaan välisessä suhteessa suojaikäraja on 18-v.

Vierailija
33/39 |
21.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän ope tuottatti aikoinaan kouluun kaikenlaista "askartelutarviketta". Piti pestä kotona maitopurkkeja ja kuivattaa ne. Niistä muka sitten oli tarkoitus askarrella. Mutta ei koskaan askarreltu niistä mitään. Ne purkit vaan hävisi jonnekin luokasta.

Kävi myöhemmin ilmi, että opettaja olikin tuottattanut oppilailla maitopurkkeja marjansäilöntäpurkeiksi itselleen pakkaseen.

Vierailija
34/39 |
21.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi opettajistani otti järjestäjiksi ainoastaan tyttöjä. Tunnin jälkeen järjestäjä jäi aina kahden opettajan kanssa luokkaa. Tyttö pyyhki taulua ja opettaja katsoi  ... settä.

Samainen opettaja kosketteli aina kaikkein kauneimpien tyttöjen hiuksia ja siirteli niitä muka vihkon tieltä.

"Ethän sinä tyttö näekkään täältä tukan alta mitään. "

Vierailija
35/39 |
21.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On niitä miesopettajiakin, jotka on psyykkisesti kohdellu epätasa-arvoisesti oppilaita.

Vierailija
36/39 |
21.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri taas päivän yläkoulussa sijaistaneena suosittelen, että menepä itse kuuntelmaan sitä v*ttujen määrää ja huutoa, levottomuutta, sähläystä ja ties mitä. Katsotaan kuinka kauan itse kestät naama peruslukemilla!

Ja peruskuvio on se, että naisopettajille voidaan olla millasia vaan, kun miesten edessä vaietaan. Kai mies on jo alkuaan jotenkin uhkaavampi ja pelottavampi.

Jokaikinen vanhempi pitäisi pakottaa viikoksi opettajan hommiin. Saattaisi kunnioitus meitä opettajia kohtaan hippasen lisääntyä!!!

Vierailija
37/39 |
21.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän ope tuottatti aikoinaan kouluun kaikenlaista "askartelutarviketta". Piti pestä kotona maitopurkkeja ja kuivattaa ne. Niistä muka sitten oli tarkoitus askarrella. Mutta ei koskaan askarreltu niistä mitään. Ne purkit vaan hävisi jonnekin luokasta.

Kävi myöhemmin ilmi, että opettaja olikin tuottattanut oppilailla maitopurkkeja marjansäilöntäpurkeiksi itselleen pakkaseen.

Tää on kyllä ihan paras, onko tää ahdistelu, seksuaalista häirintää vai mitä?

Vierailija
38/39 |
21.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri taas päivän yläkoulussa sijaistaneena suosittelen, että menepä itse kuuntelmaan sitä v*ttujen määrää ja huutoa, levottomuutta, sähläystä ja ties mitä. Katsotaan kuinka kauan itse kestät naama peruslukemilla!

Ja peruskuvio on se, että naisopettajille voidaan olla millasia vaan, kun miesten edessä vaietaan. Kai mies on jo alkuaan jotenkin uhkaavampi ja pelottavampi.

Jokaikinen vanhempi pitäisi pakottaa viikoksi opettajan hommiin. Saattaisi kunnioitus meitä opettajia kohtaan hippasen lisääntyä!!!

Ei mene sukupuolen mukaan tämä(kään). Miesopettajissa on myös niitä, joita ei kunnioiteta yhtään, ja naisista löytyy erittäin arvostettuja ja kunnioitettuja opettajia. Se on ihan muu kuin sukupuolielin, jolla se järjestys luokkaan saadaan. Terv. 20 vuotta yläkoulun opena, nainen

Vierailija
39/39 |
21.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kauheeta, mikä traumaattinen kokemus sulla! :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kuusi