Liiviongelmia, valuvat olkaimet
Saatana sentään, aina valuu olkaimet, mikä siinä voi olla syynä? Olen käynyt liivikaupassa ostamassa liivit ja koon piti olla oikea, mutta ei. Mulla ei ole edes mitkään erityisen kapeat tai luisut hartiat, päin vastoin. En aina halua mitään urheiluliivejäkään käyttää.
Kommentit (14)
Osta sellaiset liivit joissa olkaimet saa ristiin.
Monissa liiveissä on se olkainen kiinnitys kohta hyvin laidassa. Mitä keskemmältä kuppia olkain kiinittyy, sen paremman se pysyy olalla.
Vierailija kirjoitti:
No hankala sekin on aina etsiä joillain erikoisolkaimilla olevia liivejä. Haluaisin tietää MIKSI ne olkaimet valuu, väärä koko/malli vai mikä on vialla?
Vierailija kirjoitti:
Tämä on hyvä tai sitten voi ostaa esim Lindexiltä semmoisia muovilärpyttimiä, joilla saa olkaimet yhteen selässä.
En kyllä täysin luottaisi noihin liivimittauksiin.
Ja mitä tehdä kun toinen paljon isompi eikä koskaan ole ollut sopivia liivejä, ja olkain aina valuu myös alas siis sillä puolella?
51v eikä vieläkään...
Olen ollut ikionnellinen siitä asti kun löysin VowwBra-tyyppiset liivit. Ei valu enää ja toi valuminen oli perk#leellisintä ikinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on hyvä tai sitten voi ostaa esim Lindexiltä semmoisia muovilärpyttimiä, joilla saa olkaimet yhteen selässä.
Lumengeriella niitä sanotaan olkaimen yhdistimeksi. Hinta n vitosen.
Itse käytän silikonista valmistettuja lätkiä n. 10cm kertaa 3 cm, joiden päällä on paikka, jonka läpi olkain kulkee. Ne on helppo laittaa pukiessa paikoilleen ja pysyvät hyvin. Ovat semmoiset vaaleat ja aika pehmeät.
Olen ostanut muistaakseni Stockmannin alusvaateosastolta. Maksoivat n. 10 euroa. Tosi kätevät.
Valuvat olkaimet=ympärysmitta liian iso (ja yleensä kuppi liian pieni)
Vierailija kirjoitti:
Valuvat olkaimet=ympärysmitta liian iso (ja yleensä kuppi liian pieni)
Ok, minkä kokoinen liivi valitaan jos ympärys on 76cm?
Voi olla myös että olkaimen säätölenkku ei pidä asetusta. Esimerkiksi nykyisissä Triumphin liiveissä ne luistaa koko ajan. Lisäksi se säätö pitäisi olla rinta- eikä selkäpuolella henkseliä.
Täällä sama vika.