Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi aloitus evoluutiovalheesta poistui?

Vierailija
20.03.2018 |

Oliko totuus liikaa?

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ollut totuutta nähnytkään. Raamattu kun on puppua. Silkkaa puppua. SE on totuus.

Vierailija
2/29 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskonto on uskontoa, ei  faktaa. Tiede perustuu näyttöön. uskonto valheisiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Evoluutioteorian kumosivat ihan tiedemiehet Nobelin palkinnon arvoisesti... Kannattaa katsoa Pekka Reinikaisen video YouTubesta asiaan liittyen. Evoluutioteoria on vain teoria, ei absoluuttinen totuus, kannattaisi ottaa asioista selvää .

Vierailija
4/29 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykypäivän tiede on ja perustuu mielipiteisiin, joilla ei ole mitään tekemistä totuuteen perustuvien näyttöjen kanssa.

Se on suurelta osin vihervasemmistolaista valehtelua.

Vierailija
5/29 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mamma88 kirjoitti:

Evoluutioteorian kumosivat ihan tiedemiehet Nobelin palkinnon arvoisesti... Kannattaa katsoa Pekka Reinikaisen video YouTubesta asiaan liittyen. Evoluutioteoria on vain teoria, ei absoluuttinen totuus, kannattaisi ottaa asioista selvää .

Sinun kannattaisi ottaa selvää mitä ”teoria” tarkoittaa. Ja miksi mainitset Pelle Reinikaisen videon kun puhuit tiedemiehistä? Koomikot sitten erikseen, jookoskookos!

Vierailija
6/29 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykypäivän tiede on ja perustuu mielipiteisiin, joilla ei ole mitään tekemistä totuuteen perustuvien näyttöjen kanssa.

Ja sitten onkin taas iltalääkkeiden aika!

Vierailija
7/29 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumalaa ei ole, koittakaa tajuta pellet.

Vierailija
8/29 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen oikeistolainen sovinisti ja minulle on täysin selvää että evoluutioteoria pitää paikkansa. Mikrotasolla, makrotasolla, kaikilla tasoilla.

Vierailija
9/29 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kokoomuslainen kapitalisti ja pyysin sen ketjun poistoa.

Vierailija
10/29 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Evoluutioteoriakin on vain teoria.

Vierailija
11/29 |
21.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mamma88 kirjoitti:

Sinun kannattaisi ottaa selvää mitä ”teoria” tarkoittaa. Ja miksi mainitset Pelle Reinikaisen videon kun puhuit tiedemiehistä? Koomikot sitten erikseen, jookoskookos!

kannattaisi varmasti lukea uudelleen tuo minun teksti

Vierailija
12/29 |
21.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mamma88 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mamma88 kirjoitti:

Kerro omin sanoin, mikä on tieteellinen teoria. Ei siksi, että uskoisin sun tietävän mikä se on, mutta haluaisin oikeasti tietää, mitä kreationisti kuvittelee teorian tarkoittavan.

Vierailija
13/29 |
21.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mamma88 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mamma88 kirjoitti:

Ei, kyllä se on sinä, jonka kannattaa lukea asioista edes sen ENSIMMÄISEN kerran.

Lue nyt alkuun se, mitä tarkoittaa tieteellinen teoria. Se ei tarkoita arvausta. Se ei tarkoita todistamatonta.

Se, että kaikki maapallon elämä on polveutunut yhdestä ja samasta kantamuodosta, on niin suuren todistusvuoren tukema, ettei siitä ole epäselvyyttä kuin ainoastaan niille, jotka eivät asiasta mitään tiedä. Sinä sitten tulet ja alat höpisemään "se on teoria" -tyylistä skeidaa, kun et edes ymmärrä, että teoriastatukset eivät millään tavalla liity todistusaineistoon ja siihen, onko jokin totta vaiko ei.

Sekin on "vain teoria", että pöpöt aiheuttavat sairauksia.

Vierailija
14/29 |
21.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mamma88 kirjoitti:

Mitäs jos tehtäisiin niin, että sä kerrot sen evoluutioteorian kumoavan havainnon ihan sanallisesti. Reinikainen on tunnettu satusetä, jolla ei ole ainuttakaan uutta argumenttia esittää keskusteluun. Kreationistien satuja on kuunneltu nyt 150 vuotta, eivätkä ne ole siinä ajassa yhtä ainuttakaan ongelmakohtaa teoriassa osanneet kuvata.

Jos evoluutioteoriassa on ongelma, niin se ongelma on aivan varmasti tekstinä jossain. Sille lienee myös nimi tai vähintään sen pystyy parilla lauseella kertomaan. Työnnä siis videosi sinne, missä aurinko ei paista.

Täällä on käsitelty yli 500 kreationistien väitettä: http://www.talkorigins.org/indexcc/

Lue nuo läpi ja sen jälkeen merkitse muistiin, kuinka monta noista ehtii Reinikainen lässyttämään videonsa aikana. Sillä tavalla saat käsityksen siitä, miten pihalla kyseinen pelle on.

Vierailija
15/29 |
21.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painovoimakin on vain teoria.

Huoletta voi heittäytyä korkean rakennuksen katolta.

Vierailija
16/29 |
21.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi minun pitäisi se perustella jos et kerran reinikaistakaan halua uskoa, miksi ihmeessä mun pitäisi haaskata arvokasta aikaani siihen, että alan väittelemään jonkun kanssa asiasta joka ei edes halua uskoa.

Sama kuin yrittäisit opettaa jotain lukemaan joka ei edes halua oppia lukemaan.

Kyllä mäkin haluan kuulla siihen perusteet miksi Reinikainen on satusetä? Kerrot sen ihan omin sanoin eikä minkään toisen ihmisen mielipidettä jonka olet siltä kopioinut.

Vierailija
17/29 |
21.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mamma88 kirjoitti:

Miksi minun pitäisi se perustella

Koska sinä olet se, joka tulee tänne esittämään typerän väitteen. Omat väitteet on tarkoitus perustella, kun on kyse keskustelusta.

jos et kerran reinikaistakaan halua uskoa,

Minkä takia puhut uskomisesta? Onko tämä Raamattupiiri? Ei ole. Nyt on kyse tieteellisestä väitteestä. Ja tieteessä ei uskota. Tieteessä otetaan selvää.

Kukaan ei siksi "usko" Reinikaista. Reinikaisen pitää esittää väitteelleen perustelut. Sitten niitä perusteluita katsotaan, että pitävätkö ne paikkansa vaiko eivät.

Ja me tiedämme jo etukäteen, että ne eivät pidä paikkaansa. Jos ne pitäisivät paikkansa, muutkin kreationistit käyttäisivät niitä, ja minäkin olisin niistä silloin kuullut. Siksi tiedän jo videotakin näkemättä, että Reinikainen 99,999999999 % todennäköisyydellä jauhaa niitä aivan täsmälleen samoja asioita kuin aiemminkin.

miksi ihmeessä mun pitäisi haaskata arvokasta aikaani siihen, että alan väittelemään jonkun kanssa asiasta joka ei edes halua uskoa.

Miksi ihmeessä kuvittelet, että nyt on kyse halusta uskoa? Ei tämä ole mikään uskon asia. Sulla joko on esittää faktoja ja logiikkaa sille, miksi evoluutioteoria on väärässä, tai sitten sulla ei ole. Ole hyvä ja esitä ne. Sen sijaan jos sulla ei ole niitä esittää, vaan olet vain tullut tänne kertomaan, että sä USKOT, ettei evoluutioteoria pidä paikkaansa, niin ketä se nyt kiinnostaa? Saat uskoa vaikka Joulupukkiin, antaa palaa vain. Älä siinä tapauksessa tule selittämään tänne, kuinka "evoluutio on valhe", vaan tee aloituksesi näin: "Minua ei kiinnosta se, mikä on totta. Uskon siis, että evoluutio on valhe, täysin ilman perusteita".

Sama kuin yrittäisit opettaa jotain lukemaan joka ei edes halua oppia lukemaan.

Meitä todellakin kiinnostaa, jos sulla on esittää jotain perusteluita sille, että evoluutioteoria ei pidä paikkaansa. Esitä siis ne.

Kyllä mäkin haluan kuulla siihen perusteet miksi Reinikainen on satusetä?

Koska Reinikainen ei perustele väitteitään. Laukoo tuhatmäärin idioottimaisuuksia toisten idioottimaisuuksien perään. Otapa huviksesi paras Reinikaisen argumentti videolta, niin voidaan kertoa sulle, että miksi se on päin mäntyä.

Vierailija
18/29 |
21.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä videossa Reinikainen alkaa puhumaan n.9min kohdalla.

Jätän nämä tähän jos jotain oikeasti kiinnostaa. En jaksa väitellä tai miekkailla kenenkään kanssa... Reinikainen on mielestäni paljon fiksumpi mies perustelemaan asiat ja kyllä olen itsekin näihin joutunut perehtymään vajaan 10vuoden uskossa olon aikana, kyllä uskovaisenkin täytyy perustella asiat myös itselleen, en voi mennä puhumaan jotain asiaa toiselle totena, jos en siihen itse usko viimeistä piirtoa myöten.

Ja minulle on oikeastaan ihan sama mitä muut ajattelee minusta, mutta tämä vaan toimii, on muuttanut koko perheen elämän.

Olen oikeastaan aina uskonut Jumalaan. Pienestä pitäen , vaikka minulla ei uskovaisia vanhempia ollutkaan...

Miettikää nyt oikeasti, kun ruumis kuolee , ei me vaan lakata olemasta, kyllä tämä meidän persoona ja sensellainen menee jonnekin.

Mutta tämmöistä ....

siunausta

Vierailija
19/29 |
21.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi puhut "me" muodossa? Onko teitä siellä useampikin ruudun takana ?

Vierailija
20/29 |
21.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mamma88 kirjoitti:

Katsoin pienen pätkän tuosta videosta:

"Viisaus on sellainen mitä ei opita yliopistoissa tai saada tutkimalla, viisaus on se minkä Jumala antaa, jos osaa sitä Jumalalta pyytää." -Pekka Reinikainen

Lopetin videon katsomisen siihen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi yksi