Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kamala ahdistus nyt. Stressaan ja pelkään uusia tilanteita. :(

Vierailija
20.03.2018 |

Miten tällaisesta voi päästä eroon? Jännitän ja stressaan uusia tilanteita aivan hirveästi. Tuntuu, etten selviä mistään. Näen päässäni kaikki mahdolliset uhkakuvat, miten kaikki voi mennä pieleen. Ahdistaa ihan hirveästi. Esimerkiksi huomenna joudun tehdä työtehtävän, jota en ole koskaan ennen tehnyt. Tiedän jo nyt, etten tule nukkumaan koko yönä. Itkin heti tunnin verran kotona, kun aloin ajatella sitä. En kestä tätä ahdistusta. Samalla häpeän itseäni, kun olen tällainen kamala paniikkitautinen heikkohermo. Kukaan muu maailmassa ei varmasti ole tällainen. Ahdistaa niin paljon, etten tiedä, mitä tehdä. Voiko kukaan auttaa?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kenelläkään samoja kokemuksia? 

Vierailija
2/19 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terapia auttaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan voisi tehdä hyvää, mutta se ei oikein auta nyt tähän hetkeen. :( Voiko työterveyden kautta päästä johonkin juttelemaan? 

Vierailija
4/19 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystyn hyvin samaistumaan kirjoitukseesi AP. Haluatko täsmentää, millainen työtehtävä on kyseessä? Voin omalla kokemuksellani rohkaista - ennakkoajatukset on aina miljoonasti kamalampia kuin itse tilanne on! Tulet selviämään tuosta työtehtävästi aivan satavarmasti. Ja muista, mikäli se ei mene täydellisesti putkeen, maailma ei siihen kaadu. Teet parhaasi ja se riittää.

Luen itse parhaillaan Juhani Mattilan kirjaa "Herkkyys ja sosiaaliset pelot". Oletko tutustunut ko.kirjaan? Kovasti suosittelen lukemaan. On ainakin itselleni ollut todella rohkaisevaa tekstiä.

Ja työterveyden kautta voi hyvinkin päästä juttelemaan, mikäli tilanne käy ylivoimaiseksi. Jopa suositeltavaa, että pääset hieman purkamaan tuntojasi. :) Kovasti tsemppiä ja voimia huomiselle! 

Vierailija
5/19 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksesi ja rohkaisevista sanoistasi! 

Olen ihan ahdistuksen vallassa edelleen ja toivon, että kaikki olisi ollut vain unta. En tajua, miten voin stressata ja ahdistua kaikesta näin kauheasti. Yritän parhaani, että selviäisin huomisesta. En todellakaan tiedä, miten selviän järjissäni. Ei kai se auta kuin yrittää ja katsoa, mitä tapahtuu. Ehkä saan potkut, niin sitten ei tarvitse ainakaan enää työasioista murehtia. En tohdi näin julkisesti kertoa työtehtävästä tarkemmin, mutta se poikkeaa normaalista työpäivästäni. 

Juhani Mattila on tuttu nimi ja olen lukenut häneltä jonkun toisen kirjan ja jotain lehtijuttuja. Pitää lukea joskus tuokin kirja. 

Olen joskus nuorempana käynyt psykiatrian poliklinikalla juttelemassa näistä samoista paniikkioireista ja olen syönyt lääkkeitäkin tähän ennen. Nyt on tilanne mennyt taas ylivoimaiseksi. En enää jaksa tällaista ahdistusta. 

Vierailija
6/19 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kärsin myös kaikenlaisista muista oireista. Kärsin rytmihäiriöistä, mahakivuista, päänsäryistä ja sydämen tykytyksestä yms. ja luulen, että nämä kaikki johtuu tästä ahdistuksesta.

Vierailija
7/19 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa hurjan ikävältä. Vaan mitä jos rohkeasti varaisit huomenna työterveydestä ajan, jotta saisit apua ahdistukseesi? Tärkeintä nyt on, että pidät huolta itsestäsi. Työtä ei pidä tehdä oman hyvinvointinsa kustannuksella. Ei ole sen arvoista. 

Kävin itse omien ahdistusteni ja paniikkioireilun vuoksi useamman vuoden terapiassa ja voin sanoa, että se auttoi kovasti. Uskon, että työterveyden kautta sinun on mahdollista päästä juttelemaan työterveyspsykologin kanssa. Hän voisi olla juuri oikea ihminen pohtimaan kanssasi työssä jaksamista ja työn aiheuttamaa ahdistusta ym.

Suosittelen kovasti kiinnittämään huomiota nyt myös ruokavalioon, sillä stressitilassa keho syö tehokkaasti myös itseään loppuun. B-vitamiini, foolihappo, omegat, D-vitamiini.. Olen myös itse kärsinyt kovasti noista kuvaamistasi oireista ja ovat kyllä hyvinkin klassisia ahdistusoireita. 

T. 4/6

Vierailija
8/19 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googleta Alfred Vogel - Avena Sativa. Mulla auttaa stressiin ja hermoiluun. Maksaa noin 15€ luontaistuotekaupoissa. Nukkumiseenki hyvä. Tulee miellyttävä ja rauhallinen olo eikä ahista tai hermostuta tai stressaa enää. Auttaa myös jännitysoireisiin, ja kramppikuumeeseen. Ei vaikuta toimintakykyyn, esim autolla ajoon tms. Parempaa ku mikää lääkäreiden määräämä lääke..

Vierailija
9/19 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot että näet päässäsi kaikki mahdolliset uhkakuvat, jotka voivat toteutua. Ymmärrän!

Ehkä voisit kuitenkin opetellan näkemään itsesi onnistumassa. Olet varmaan nähnyt,kuinka esimerkiksi urheilijat tekevät mielikuvaharjoituksia. Korkeushyppääjä näkee mielessään itsensä onnistuvan kerta toisensa jälkeen.

Kaikki, mistä kerrot on minulle tuttua ja omakohtaisesti koettua, kaikki. Minä olen oppinut tällaisen mielikuvaharjoituksen avulla pärjäämään jopa erittäin hyvin. Takapakkeja tulee välillä, mutta en aio antaa periksi. Älä sinäkään.

Kuvittele itsesi onnistumassa ja vahvista sitäkuvaa mielessäsi. Olen ylittänyt tällä tavalla todella pahoja paikkoja itselleni.

Tsemppiä sinulle!

Vierailija
10/19 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän täsmälleen mistä puhut, itse kävin juuri terapeutille eilen juttelemassa ja se jo auttoi hirveästi. Ainakin suuremmissa kaupungeissa on psykoterapiakeskus vastaamo josta saa ajan jo vaikka heti huomiselle. Et ole huono ja kamala luuseri, etkä varsinkaan ainoa ❤ Nykyajan meininki on monelle herkemmälle liikaa mutta apua on saatavilla.

Vierailija
11/19 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanot että näet päässäsi kaikki mahdolliset uhkakuvat, jotka voivat toteutua. Ymmärrän!

Ehkä voisit kuitenkin opetellan näkemään itsesi onnistumassa. Olet varmaan nähnyt,kuinka esimerkiksi urheilijat tekevät mielikuvaharjoituksia. Korkeushyppääjä näkee mielessään itsensä onnistuvan kerta toisensa jälkeen.

Kaikki, mistä kerrot on minulle tuttua ja omakohtaisesti koettua, kaikki. Minä olen oppinut tällaisen mielikuvaharjoituksen avulla pärjäämään jopa erittäin hyvin. Takapakkeja tulee välillä, mutta en aio antaa periksi. Älä sinäkään.

Kuvittele itsesi onnistumassa ja vahvista sitäkuvaa mielessäsi. Olen ylittänyt tällä tavalla todella pahoja paikkoja itselleni.

Tsemppiä sinulle!

Kiitos sinulle - tämä on ensimmäinen hyvä, fiksu ja asiallinen viesti, mitä olen näiden kymmenen vuoden aikana täältä lukenut!!! Viesti, joka halusi auttaa eikä lyödä. Ihanaa että täällä on tuollaisiakin ihmisiä, teit minut iloiseksi :)

Ohis

Vierailija
12/19 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tsemppiä sinulle!

Kiitos sinulle - tämä on ensimmäinen hyvä, fiksu ja asiallinen viesti, mitä olen näiden kymmenen vuoden aikana täältä lukenut!!! Viesti, joka halusi auttaa eikä lyödä. Ihanaa että täällä on tuollaisiakin ihmisiä, teit minut iloiseksi :)

Ohis

Ensimmäinen? Tässähän on ketju täynnä tsemppaavia viestejä.

Vierailija
13/19 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos teille kaikille rohkaisusta. Jos sitä jotenkin selviäisi huomisesta. Ihan kamala olo vieläkin. Olen kärsinyt tällaisesta jännittämisestä ja ahdistuksesta yläasteelta asti.

Löysin kaapista jotain apteekin luontaistuotetta unettomuuteen, jota olen joskus ostanut. Otin nyt yhden sellaisen. Jos en saa koko yönä unta, niin yritän sitten ajatella koko yön noita mielikuvaharjoituksia.

Olen meinannut soittaa työterveyteen jo vaikka miten monta kertaa, mutta tuntuu jotenkin vaikealta. En edes tiedä, miten osaisin selittää asiani.

Kiitos kaikille tsemppaavista ja ihanista viesteistä. Ei tunnu niin yksinäiseltä enää tämän ahdistuksen kanssa.

Ap.

Vierailija
14/19 |
21.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä! Tule vaikka vielä tänne kertomaan, kuinka päivä sujui. :)

Vierailija
15/19 |
21.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap täällä. Selvisin päivästä hengissä, mutta on ollut aivan KAMALA päivä. Ja tämä painajainen jatkuu huomenna. Ei ollut itku kaukana töissä. Oli sellainen tunne koko päivän, että lähden nyt heti pois täältä enkä enää koskaan tule takaisin. Onneksi nyt on yksi päivä ohitse, jos pitää keksiä jotain positiivista.

Kiitoksia teille tsempeistä, kun jaksatte kannustaa tällaista toivotonta tapausta. Kyllä minä joskus pystyn positiiviseenkin ajatteluun, mutta on ollut kaikenlaista muutakin stressiä viime aikoina ja tämä oli viimeinen pisara.

Vierailija
16/19 |
21.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä! <3 Tiedän tuon tunteen. 

Vierailija
17/19 |
21.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän tuon tunteen. Yks aamu en kyennyt enää lähtemään työhön, joka ahdisti. (Olin asiakaspalvelutyössä). Itkin vaan eteisen lattialla. Soitin lääkärille ja sain sairaslomaa muutaman viikon. Näiden viikkojen aikana minulle selkiytyi ajatukset ja ymmärsin, että olen väärässä työssä. Kuormituin liikaa kymmenien uusien ihmisten tapaamisesta, inhoan myymistä ja tila ,jossa työskentelin oli pieni ja monta henkilöä työssä. Ei hetkeäkään omaa rauhaa koko työpäivän aikana.

Nyt olen opiskellut uuden tutkinnon. Löysin ihanan työpaikan, jossa voin tehdä työtä ilman ahdistusta ja stressiä.

Vierailija
18/19 |
21.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukavaa kuulla, että olet löytänyt uuden työn ja voit nykyään paremmin. Kyllä se työ vaan vaikuttaa paljon ihmisen jaksamiseen vapaa-ajallakin. Minä ainakaan en pääse tästä ahdistuksesta eroon kotonakaan. Ahdistaa niin paljon, että makaan vaan täällä peiton alla enkä pysty tehdä mitään.

Tykkään kyllä muuten nykyisestä työpaikastani ja menen mielelläni töihin, mutta tällaiset tavallisuudesta poikkeavat tilanteet ja epävarmuus ahdistaa.

Ap.

Vierailija
19/19 |
21.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Googleta Alfred Vogel - Avena Sativa. Mulla auttaa stressiin ja hermoiluun. Maksaa noin 15€ luontaistuotekaupoissa. Nukkumiseenki hyvä. Tulee miellyttävä ja rauhallinen olo eikä ahista tai hermostuta tai stressaa enää. Auttaa myös jännitysoireisiin, ja kramppikuumeeseen. Ei vaikuta toimintakykyyn, esim autolla ajoon tms. Parempaa ku mikää lääkäreiden määräämä lääke..

En ole Ap, mutta paha jännittäjä kuitenkin. Kiitos tästä vinkistä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme seitsemän