Olen yli 30-vuotias koditon nainen. Kysy minulta, vastaus on kaikkeen
Kommentit (56)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko vapaaehtoisesti koditon?
En helvetissä. Onko joku muka? :o
ap
Kaiken maailman puliukotkin saavat katon päänsä päälle kun vain menevät sossuun.
Miksi sinä et muka saa asumistukia ja kämppää?
Toki saisin asumistukea. Hankala vaan hakea moista kun ei ole sitä asuntoa.
ap
No kerran asut ystäviesi nurkissa niin eikö joku voisi ottaa sinut virallisesti alivuokralaiseksi niin saisit asumistuen ja virallisen osoitteen. Sitten on helpompi hakea omaa asuntoa.
Olen Etelä-Suomessa asuva nainen jonka poikaystävä asuu ulkomailla. Haluatko asunnon silloin tällöin sitä vastaan että osaat huolehtia koirastani?
Vierailija kirjoitti:
Missä paikassa elät? Miksi et saa vaikka ns. "sossun" asuntoa? Miksi et muuta paikkaan josta saisit asunnon?
Miksi et ole mennyt töihin jolloin voisit vuokrata asunnon ns. kovalla rahalla?
Ei niitä "sossun" asuntoja (en kyllä ihan tiedä mitä tällä tarkoitetaan?) noin vaan jaella. Sossusta sain saman kehoituksen kuin diakonissaltakin, eli yritä löytää asunto. Oh really, en olisi itsekään tajunnut. Kämppää olen hakenut kolmesta eri kaupungista. Olen osa-aikaisessa työssä. Kokoaikainen olisi helv*tin hankala, kun aina ei ole paikkaa mihin mennä nukkumaan tai käydä suihkussa. Enkä nyt äkkiseltään keksi, missä työssä tienaisin nopeasti niin paljon rahaa, että sillä lahjoisin jonkun vuokraamaan minulle asunnon. kerro toki jos sinä keksit. huumekauppaan tai prostituutioon tms. en lähde
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Kaiken maailman puliukotkin saavat katon päänsä päälle kun vain menevät sossuun.
ap
No kerran asut ystäviesi nurkissa niin eikö joku voisi ottaa sinut virallisesti alivuokralaiseksi niin saisit asumistuen ja virallisen osoitteen. Sitten on helpompi hakea omaa asuntoa.
Eipä ole vielä löytynyt yhdeltäkään ystävältä ylimääräistä huonetta. Perheellisten sohvilla en halua häiritä pitkään, vaikka toki aina korvaan katon pääni päällä esim. siivoamalla, lapsenvahtina, ruoan laitolla tms. Äitini asuu pienessä yksiössä, isäni satojen kilometrien päässä keskellä metsää vaimonsa kanssa. Plus, minulle sanottiin suoraan sossusta, että parempi kun olet paperilla koditon, silloin on parempi mahdollisuus saada asunto. Muutoin on se mahdollisuus, että tipun jonossa alemmas, kun katsotaan että minulla on koti. Vaikka se olisi jonkun keittiön lattia.
Vierailija kirjoitti:
Olen Etelä-Suomessa asuva nainen jonka poikaystävä asuu ulkomailla. Haluatko asunnon silloin tällöin sitä vastaan että osaat huolehtia koirastani?
Olet aivan ihana sinäkin, mutta haluaisin sen ihan oman kodin. Oman avaimen, oman sängyn, oman rauhan. Vaatteet kaappiin ja hammasharja sinne omaan kylppäriin. Näitä silloin tällöin-asuntoja minulla on pari, mutta eihän se ole yhtään sama asia. Aina tietää, että jaahas, parin päivän päästä taas reppu selkään ja menoksi :(
ap
Vierailija kirjoitti:
Oletko oikeasti niin hullu että uskoisit sekä koirasi että asuntosi jollekin ihan vieraalle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Miksi Suomessa sitten on yli 6000 asunnotonta?
-ohis
Mikä on se jokin mitä et nyt tässä kerro? Mitä olet tehnyt, että olet tuossa tilanteessa?
Milloin sinulla oli viimeksi koti ja miksi sitä ei enää ole?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
-ohis
Koska kaikki pulikot eivät ymmärrä mennä sossuun vaatimaan asuntoasioita kuntoon, elämässä kiinnostaa enemmän tentun vetäminen kuin asioidensa kuntoon laittaminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko oikeasti niin hullu että uskoisit sekä koirasi että asuntosi jollekin ihan vieraalle?
Olen valmis koettamaan. Otin kerran liftarinkin kyytiin. Mutta vastineesta päätellen ei kelpaa köyhän maja eikä koiran seura.
sain vuokrapämpän kuukaudessa kun katoin uusista taloista. Suoraa vaan yhteydessä kun vuokraus aloitetaan ja sit odottelee vähän aikaa talon valmistumista.
Vierailija kirjoitti:
Mikä on se jokin mitä et nyt tässä kerro? Mitä olet tehnyt, että olet tuossa tilanteessa?
Romahdin henkisesti erittäin vaikean eron seurauksena. Jätin asuntoni, työni ja kaikki tavarani ja pakenin kaupungista. Kuvittelin saavani uuden asunnon, muttei se sitten mennytkään niin.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen valmis koettamaan. Otin kerran liftarinkin kyytiin. Mutta vastineesta päätellen ei kelpaa köyhän maja eikä koiran seura.
Olen pahoillani jos et ymmärtänyt pointtiani siitä, että etsin omaa asuntoa. Koiran seura kelpaa mainiosti, minulla on itsellänikin sellainen. Mun matkakaveri. Olen myös aikanaan itse majoittanut tuntemattoman matkaajan kotiini, oli Venäjältä ja vailla majapaikkaa
ap
Vierailija kirjoitti:
Oletko Tuksu?
:D Ei sentään. Vaalea tukka mulla on, siinä meidän yhtäläisyydet
ap
Vierailija kirjoitti:
sain vuokrapämpän kuukaudessa kun katoin uusista taloista. Suoraa vaan yhteydessä kun vuokraus aloitetaan ja sit odottelee vähän aikaa talon valmistumista.
Juu, kokeiltu on. Ei onnistunut ilman luottotietoja
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
-ohis
Koska kaikki pulikot eivät ymmärrä mennä sossuun vaatimaan asuntoasioita kuntoon, elämässä kiinnostaa enemmän tentun vetäminen kuin asioidensa kuntoon laittaminen.
Meinaat että kaikki ne 6000 ihmistä on puliukkoja? Herää jo elämään sieltä pumpulistasi.
Miksi luottotiedot on mennyt? Millainen naapuri olisit? Oletko katkera?
ap