Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hoitajaa paikalla? Kysymys sairaslomasta.

Vierailija
20.03.2018 |

Olen influenssassa(?) Oon ollu kolme päivää pois töistä, saa olla omailmoituksella. Ei mee ohi tauti, eli voiko hoitaja jatkaa sairaslomaa sen kolme päivää, mitä hän saa määrätä vai pitääkö yrittää päästä lääkärille?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysin työnantajakohtaista. Meillä valtiolla edellytetään lääkärintodistusta, mikään sairaanhoitajan antama todistus ei kelpaa palkalliseen sairauslomaan, palkattomaan kyllä.

Vierailija
2/17 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä hoitajan todistus meillä on riittänyt, mutta haittaako se siinä, että oon jo ollut omailmoituksella ensin? Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene mieluummin lääkärille, niin saat reseptin mikäli sinulla on myös bakteeri-infektio poskionteloissa, korvissa tai keuhkoissa.

Vierailija
4/17 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen reseptin kyllä kirjoittaa lääkäri, vaikka käy vain hoitajalla. Ap

Vierailija
5/17 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
6/17 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
7/17 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikean vastauksen saat vain ja ainoastaan työpaikaltasi.

Vierailija
8/17 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä taitaa olla niin, että sh/th voi kirjoittaa 4 päivää saikkua, ja jos on ollu jo kolme omalla ilmotuksella, niin vaan sen yhden siihen jatkoksi. Eli menisin lääkärille. 

Ja jos tauti on kestäny kolme vrk, niin tuskin on vielä poskionteloissa, tämä siis tuolle yhdelle välissä huutelijalle, joka käski mennä lääkärille. Ei turhia antibioottikuureja!

Vierailija
9/17 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy työpaikalta, ei yksikään hoitaja voi tietää, jos ei ole oman työpaikkasi työterveyshoitaja ja voi olla ettei hänkään tiedä.

Vierailija
10/17 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene lääkärille, eikä työterveyteen, kun sieltä ei lääkärikään anna kuin sen kolme päivää.

Olin muutama vuosi sitten influenssassa, ja työterveyslääkäri kirjoitti kolme päivää. Kysyin että kuinka pitkään tämä yleensä kestää ja lääkäri sanoi että noin kaksi viikkoa. Minä kysyin että miksi sitten kirjoitat vain kolme päivää? Yksityinen laittoi heti labraan ja kirjoitti 1,5 viikkoa.

Vierailija
11/17 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työskentelen itse esimiehenä ja meillä poissaolo esimiehen luvalla (eli oma ilmoitus esimiehelle) on sama kuin poissaolo sairaanhoitajan todistuksella. Sairaanhoitajan todistus on siis täysin turha. Ensimmäiset kolme päivää voit olla poissa ilmoittamalla päivä kohtaisesti esimiehelle, sen jälkeen jos sairaus jatkuu niin tarvitaan lääkärintodistus. Tämä voi tietenkin vaihdella eri työehtosopimusten mukaan.

Tuolla yllä joku kommentoi että palkalliseen poissaoloon tarvitaan lääkärintodistus. Esimies aina arvioi lääkärintodistuksen perusteella onko työntekijän sairaus sellainen että on oikeutettu palkalliseen poissaoloon. Lääkärihän kirjoittaa syystä kuin syystä sairaslomaa jos sitä oikein osaa pyytää, kaikki poissaolot eivät kuitenkaan lääkärintodistuksellakaan automaattisesti oikeuta palkkaan poissaolon ajalta.

Vierailija
12/17 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mene lääkärille, eikä työterveyteen, kun sieltä ei lääkärikään anna kuin sen kolme päivää.

Olin muutama vuosi sitten influenssassa, ja työterveyslääkäri kirjoitti kolme päivää. Kysyin että kuinka pitkään tämä yleensä kestää ja lääkäri sanoi että noin kaksi viikkoa. Minä kysyin että miksi sitten kirjoitat vain kolme päivää? Yksityinen laittoi heti labraan ja kirjoitti 1,5 viikkoa.

Jos työnantajalla on työterveyshuollon palvelut käytössä, tulee niitä käyttää ensisijaisesti aina lääkärintodistuksen hakemiseen.

Vierailija
13/17 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikean vastauksen saat työnantajaltasi. Toiset hyväksyvät ja toiset ei. Ongelmaksi noissa muodostuu sairasajanpalkka, koska karenssiajan jälkeen työnantaja voi hakea osan sairasajanpalkasta Kelalta, jos sairasloma kestää kauemmin.

Vierailija
14/17 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimies kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos työnantajalla on työterveyshuollon palvelut käytössä, tulee niitä käyttää ensisijaisesti aina lääkärintodistuksen hakemiseen.

Työterv.hoito on ennalta ehkäisevää ja ylläpitävää terv.hoitoa, ei sairauden hoitoa.

Ja jokainen käynti maksaa työnantajalle.

Vierailija
15/17 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esimies kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työterv.hoito on ennalta ehkäisevää ja ylläpitävää terv.hoitoa, ei sairauden hoitoa.

Ja jokainen käynti maksaa työnantajalle.

Työterveyshuollon sisältö vaihtelee työnantajasta toiseen mutta tottakai työkykyyn vaikuttavan sairauden hoito hoidetaan työterveyshuollossa. Sieltä saa lähetteen myös jos hoitoon tarvitaan erikoissairaanhoidon palveluita. Työnantaja voi myös edellyttää että työntekijä käy aina nimetyn työterveyslääkärin vastaanotolla hakemassa sairaslomatodistuksen, eikä muita lääkärintodistuksia tällöin hyväksytä. Kyllä työssäkäyvän ihmisen ensisijainen hoitopaikka on työterveyshuolto.

Vierailija
16/17 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos! Yritän varata lääkäriajan, niitä on vaan hankala saada. Ap

Vierailija
17/17 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tiedät olevasi influenssassa ellet ole käynyt otattamassa näytteitä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kolme