Oon pitkään miettiny, että miksi vessanpöntön rinkulalla ja reunalla on niitä kusipisaroita. Sitten tajusin. Miehet
kuivattaa kalunsa ravistamalla ja aiitähän ne roiskeet ja pisarat leviää ympäriinsä. Eikö miehet tajua, miten ällöttävää se on. 🙄
Aina pitää olla pyyhkimässä vessarinkulaa paperilla ennenkuin siihen uskaltaa istua.
Kommentit (13)
Ei kun majavat. Niistä tippuu pisaroita.
Mä ravistan kaluni enkä ole moista huomannut vessarinkulallani.
Vierailija kirjoitti:
Ei kun majavat. Niistä tippuu pisaroita.
Ei tipu, kun ne kuivataan siististi paperilla. Ap
Vierailija kirjoitti:
No eihän miehet tommoseen kiinnitäkkään huomiota. Ei heitä haittaa vaikka koko vessa olisi kusiroiskeiden peitossa. Ap
Meillä ei ole kumpiakaan. Pissi kuivataan paperilla, oli pimppi tai pippeli. Kaikki hoitavat tarpeensa istualtaan.
Niin, miksi on miesten ja naisten vessat erikseen...
Käyppä joskus miesten vessassa pissalla ravintolassa. Et mene toista kertaa..
Vessan kun vetää, niin osa huuhteluvedestä roiskuu renkaallekin. Kun kusen seisaaltani, rengas on ylhäällä ja en ravista vaan pyyhin lerssini paperilla kuivaksi. Ennen huuhtelua laitan kannen kiinni. Seuraavan kerran asioidessani renkaalla on välillä ollut pisaroita, vaikka tiedän ettei kukaan muu miespuolinen ole vessaa käyttänyt.
En nyt väitä ettetkö osaisi virtsaa identifioida, mutta jos havaintosi on vain pisaroista, niin tässä vaihtoehtoinen selitys.
Voi kuule johtua eturauhsestakin. Valtaosalla miehistä vanhetessaan on hyvänlaatuista eturauhasen liikakasvua, jonka seurauksena eturauhasen läpi kulkeva virtsaputki ahtautuu. Eturauhasen hyvänlaatuinen liikakasvu olisi muutoin lähes harmitonta, mutta siitä voi seurata virtsaamisvaikeuksia; virtsarakkoa ei saa tyhjennettyä kunnolla ja sinne kertyy tavallista enemmän virtsaa. Oireet voivat vaihdella, ja niitä ovat virtsaamistarpeen tihentyminen, tarve herätä yöllä virtsaamaan, virtsan kulun vaikeutuminen ja virtsasuihkun heikentyminen. Mieti mitä siinä käy kun virtsasuihku on heikkoa ja jos on ahdasta niin pakosti se kalu roiskii oman tahtonsa mukaan minne sattuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eihän miehet tommoseen kiinnitäkkään huomiota. Ei heitä haittaa vaikka koko vessa olisi kusiroiskeiden peitossa. Ap
No just. Miesten vähättelykö sulla oli tämänkin aloituksen tarkoituksena? Kyllähän mulla silmät on päässä, joten näkisin, jos sitä kusta rinkulalla tai seinällä olisi.
Vierailija kirjoitti:
Niin, miksi on miesten ja naisten vessat erikseen...
Käyppä joskus miesten vessassa pissalla ravintolassa. Et mene toista kertaa..
Unisex vessat tulee. Uusissa kouluissa ja monissa muissa rakennuksissa ne jo on.
Pyh joudun itse pyyhkimään aina renkaan aamulla tyttöystävän vessa käynnin jälkeen enkä siitä valita kuin joku pelle.
Vierailija kirjoitti:
Vessan kun vetää, niin osa huuhteluvedestä roiskuu renkaallekin. Kun kusen seisaaltani, rengas on ylhäällä ja en ravista vaan pyyhin lerssini paperilla kuivaksi. Ennen huuhtelua laitan kannen kiinni. Seuraavan kerran asioidessani renkaalla on välillä ollut pisaroita, vaikka tiedän ettei kukaan muu miespuolinen ole vessaa käyttänyt.
En nyt väitä ettetkö osaisi virtsaa identifioida, mutta jos havaintosi on vain pisaroista, niin tässä vaihtoehtoinen selitys.
Tämäkin voi olla kyllä ihan täysin totta. Mutta kyllä monesti erottaa, että kyllä se rinkulalla oleva neste on ihan rehellistä kusta. Vai missäpäin suomea tulee pytystä keltaista vettä. 🤔 Ap
Siitähän...