Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

KAAPPAUS KEITTIÖSSÄ - Koivukylä, Vantaa stereotypinen perhe

EI EINEKSILLE!!!!
19.03.2018 |

Nuori pari, 2 pientä tyttöä. Äiti ei juurikaan ruokaa laittele. Lapset elää eineksillä ja vanukkailla. Saavat ruokaan menemään 800 euroa / kk. MUTTA eniten ihmettelen ja häiritsee, miksi tuo äiti-ihminen hihittää ja kikattaa koko ajan kaikelle. Tällaisiako nuoret äidit nykyisin ovat?!

Kommentit (215)

Vierailija
181/215 |
21.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ottaisin Kapen meillekin kokkaamaan ihan koska tahansa! Enpä vaan koskaan huomaa, milloin ohjelmaan voi hakea. Vai kuinkahan nuo perheet ohjelmaan otetaan.

Ootko syönyt sen tekemään ruokaa ikinä? Maistapa ensin ja toivo vasta sen jälkeen...

Kyllä Savoyssa on tullut käytyä. Uskon täysin hänen taitoihinsa!

Samoin. Savoyn ruoka on hintansa arvoinen. Aihinen omistaa ravintolan siinä Kauppatorin kulmalla. En muista nimeä. Mutta terassillakin on pöytiintarjoilu.

Hyvää oli sielläkin.

Savoyssa hän on palkattu keittiömestari.

Ja kuka onkaan vastuussa ruoasta, omistaja vai keittiömestari?

Omistaahan myös Cheek ravintolan, mutta en sinne hänen kokkaustaitojensa takia ruokailemaan menisi.

Eikös Kape oo Savoyn keittiömestari? Tai oli ainakin. Tuskin siihen "virkaan" nyt ihan kokkaustaidotonta otetaan.

Luitko sä noita aiempia lainauksia ollenkaan?! Lue kaikki, kommentoi sit. Tai siis siinä vaiheessa tuskin on enää kommentoitavaa.

Selväksihän se tosiaan tulee, että on loistava kokki ja tekee monien mielestä todella hyvää ruokaa.

Vierailija
182/215 |
21.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Vanhempi lapsi on päiväkodissa, jonne isä hänet vie ja hakee"

Äiti ja isä aika tasapuolisesti vie ja hakee.

Terkuin päiväkodin täti

Sä et ilmeisesti ole perillä vaitiolovelvollisuudestasi?

Ei ne tädit aina valitettavasti ole. Mutta voi olla niinkin, että ei ole edes päiväkodin täti tuo kommentoija.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/215 |
21.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Facebookin naistenhuoneelle perheen äiti on kirjoittanut n. tunti sitten postauksen, johon on kirjoittaunut näin ja linkki hänen blogiinsa:

"Pikkurouva koisii kotona ja toinen tenava hoidossa. Käyhän se liian raskaaksi hoitaa itse tekeleensä. Parempi ehkä lapselle"

Jotenkin sen voi ymmärtää että joku arvostelee aikuista ihmistä, vaikka todellisesta nykytilanteesta ei tietäisi mitään. Mutta siinä vaiheessa menee mun ymmärryksen yli kun aletaan lapsista puhumaan arvostelevaan sävyyn!

"Heillä on vielä tuollaista "vauvapyöreyttä", mutta oli heillä myös turhan paljon löllöä vartaloissaan"

Veikkaanpa että osa kommentoijista on oikeasti kateellisia, kun joku on onnistunut muuttamaan elämäntapansa. Osalla varmaan on vaan äärettömän huono itsetunto ja haluu pönkittää omaa egoaan. Osalla on itsellään äärimmäisen paha olla ja yrittää saada sen tarttumaan myös muihin? http://secretlifeanytime.blogspot.fi/2018/03/keskustelupalstat-kuhisee…

Vierailija
184/215 |
21.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No nyt on taas koulukiusaajilla ajojahti käynnissä. Enpä pidä teidä av-mammoja ja -mummoja yhtään sen fiksumpina tai parempina ihmisinä, päin vastoin.  Siis on todella naurettavaa kuvitella olevansa itse jotenkin parempi ihminen ja samaan aikaan tehdä tällaisia aloituksia itselle ihan tuntemattomasta ihmisestä.  

Äläpä dramatisoi turhaan. Piti oikein lukea avaus uudestaan kun siinä ei muistaakseni kiusattu ketään. Eikä kiusattukaan. Eihän siinä otettu kantaa suuntaan tai toiseen, kerrottiin vaan hihittelyn ärsyttävän. Noh, joitain se häiritsee, toisia ei. Useampikin on lisäksi ihan asiallisesti kommentoinut, mistä se saattaa johtua. Mielestäni suurin osa kommenteista on perhettä kannustavia ja symppaavia eli aika turhaan kilahdit.

Vierailija
185/215 |
21.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Facebookin naistenhuoneelle perheen äiti on kirjoittanut n. tunti sitten postauksen, johon on kirjoittaunut näin ja linkki hänen blogiinsa:

"Pikkurouva koisii kotona ja toinen tenava hoidossa. Käyhän se liian raskaaksi hoitaa itse tekeleensä. Parempi ehkä lapselle"

Jotenkin sen voi ymmärtää että joku arvostelee aikuista ihmistä, vaikka todellisesta nykytilanteesta ei tietäisi mitään. Mutta siinä vaiheessa menee mun ymmärryksen yli kun aletaan lapsista puhumaan arvostelevaan sävyyn!

"Heillä on vielä tuollaista "vauvapyöreyttä", mutta oli heillä myös turhan paljon löllöä vartaloissaan"

Veikkaanpa että osa kommentoijista on oikeasti kateellisia, kun joku on onnistunut muuttamaan elämäntapansa. Osalla varmaan on vaan äärettömän huono itsetunto ja haluu pönkittää omaa egoaan. Osalla on itsellään äärimmäisen paha olla ja yrittää saada sen tarttumaan myös muihin? http://secretlifeanytime.blogspot.fi/2018/03/keskustelupalstat-kuhisee…

Äiti kirjoittaa blogossaan:

"Nykyään mua ei jaksa kiinnostaa mitä jotkut ulkopuoliset ajattelevat ja kun jengi vääristelee asioita. Jos ei ole parempaa tekemistä, niin kannattaa varmaan hankkia elämäänsä sisältöä. "

- silto on sivullisen kirjoittanut sel(v)ittelyjä vaikkei muka piittaa muiden sanomisista. :D

Vierailija
186/215 |
21.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote

Äiti kirjoittaa blogossaan:

"Nykyään mua ei jaksa kiinnostaa mitä jotkut ulkopuoliset ajattelevat ja kun jengi vääristelee asioita. Jos ei ole parempaa tekemistä, niin kannattaa varmaan hankkia elämäänsä sisältöä. "

- silto on sivullisen kirjoittanut sel(v)ittelyjä vaikkei muka piittaa muiden sanomisista. :D[/quote]

Ei todellakaan kannata välittää muiden mielipiteistä tai kommenteista, se on ihan oikein. 

Mutta ei se tosiaan kovin vakuuttavalta tunnu, että aletaan blogissa kuitenkin puolustelemaan ja selittelemään. Mitä ne kellekään kuuluu, senkun jatkaa vaan sitä omaa elämäänsä.

Vierailija
187/215 |
21.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä(kin) keskustelu on tyypillinen naisten keskustelu tällä palstalla: haukutaan nainen, teki hän mitä hyvänsä, sanoi mitä hyvänsä, tai näytti miltä hyvänsä. Sitten samat tyypit ihmettelevät toisessa keskustelussa naisten epätasa-arvoa, tai haukkuvat ja arvostelevat jonkun toisen, itseään ylentäen. Naisten pitäisi pitää yhdessä toistensa puolta, kuten miehet tekevät. Mutta ei.

Monen vuoden jälkeen kävin Vauva-lehden tällä palstalla, ja luin nämä tätä kyseistä jaksoa koskevat kommentit tietystä eräästä syystä. Mutta se on sivuseikka.

Ja muistin taas, miksi ei kannata a) aikaansa, b) energiaansa c) ajatuksiaan tälle keskustelupalstalle uhrata. Pelottaa vaan, ihan aidosti, ihmisten ja etenkin naisten (nainen olen itsekin) ihan aito, oikea ja rehellinen tyhmyys. Mutta niinhän se aina menee, että tyhmyyttä ei tyhmä itse näe. 

Vierailija
188/215 |
21.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huokaus kirjoitti:

Tämä(kin) keskustelu on tyypillinen naisten keskustelu tällä palstalla: haukutaan nainen, teki hän mitä hyvänsä, sanoi mitä hyvänsä, tai näytti miltä hyvänsä. Sitten samat tyypit ihmettelevät toisessa keskustelussa naisten epätasa-arvoa, tai haukkuvat ja arvostelevat jonkun toisen, itseään ylentäen. Naisten pitäisi pitää yhdessä toistensa puolta, kuten miehet tekevät. Mutta ei.

Monen vuoden jälkeen kävin Vauva-lehden tällä palstalla, ja luin nämä tätä kyseistä jaksoa koskevat kommentit tietystä eräästä syystä. Mutta se on sivuseikka.

Ja muistin taas, miksi ei kannata a) aikaansa, b) energiaansa c) ajatuksiaan tälle keskustelupalstalle uhrata. Pelottaa vaan, ihan aidosti, ihmisten ja etenkin naisten (nainen olen itsekin) ihan aito, oikea ja rehellinen tyhmyys. Mutta niinhän se aina menee, että tyhmyyttä ei tyhmä itse näe. 

"Mutta niinhän se aina menee, että tyhmyyttä ei tyhmä itse näe."

. tämän sinä juuri todistit vahvasti oikeaksi.

Vierailija
189/215 |
21.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua oksetti nuo muijan suihinottokorut... yökssss.

Vierailija
190/215 |
21.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ohiksena, kun en jaksanut ketjua lukea haluaisin kysyä, miten voi syödä ja pussailla tuollaiset raudat huulessa? Kertokaa!!

Vierailija
191/215 |
21.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan ohiksena, kun en jaksanut ketjua lukea haluaisin kysyä, miten voi syödä ja pussailla tuollaiset raudat huulessa? Kertokaa!!

Ihan ohiksen ohiksena, mitenhän sä oikein syöt ja pussailet, jos kaksi rinkulaa alahuulessa sua häiritsee noin paljon.

Mulla ei ole lävistyksiä, mutta pystyn helposti ymmärtämään yksinkertaisia asioita.

Vierailija
192/215 |
21.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pakko sanoa että toi ruoka mitä tehtiin ei näytä kyllä halvalta. Ei tollasta voi usein syödä jos haluaa säästää ruokarahasta.

Kyllä 800€:lla kuussa jo saa melkein mitä hyvänsä.

Mitä se nyt tekee, reilu 26 € vuorokaudessa koko perheelle. Ei tuo ole mielestäni mikään järjetön rahasumma kun sillä pitää kattaa jokaisen jäsenen kaikki ruokailut.

Vierailija
193/215 |
21.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pakko sanoa että toi ruoka mitä tehtiin ei näytä kyllä halvalta. Ei tollasta voi usein syödä jos haluaa säästää ruokarahasta.

Mitä se nyt tekee, reilu 26 € vuorokaudessa koko perheelle. Ei tuo ole mielestäni mikään järjetön rahasumma kun sillä pitää kattaa jokaisen jäsenen kaikki ruokailut.

Kyllä se iso summa on, mutta mikäs siinä jos on varaa. Lapsiperheessä, jossa vain toinen aikuinen tienaa tuntuu hurjalta laittaa noin iso summa ruokaan. Edullisemminkin kun saa. Ja etenkin jos tekee itse.

Vierailija
194/215 |
21.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

tollaisesta hihittelystä en oo itsekään koskaan tykänny, siitä tulee hermostuttava olo. 

Eipä tosiaan äidin väsymystä kannata ihmettellä, ne joilla on kaksi eri ikäistä pikkulasta alle kahden vuoden ikäerolla tietävät kyllä kuinka rankkaa aikaa se on.

Hyvähän toi on jos Kape sai ruokailutottumuksia parempaan suuntaan hilattua ja kunhan terveellisestä ruokailusta muodostuu rutiini, on helpompi alkaa kiinnittää huomiota hintoihin ja hankintapaikkoihin. sen kun vielä oppii, että tsekkaa kaupoista tarjoukset ja tekee ruokasuunnitelmat niitten perusteella eikä niin että suunnitteleeekana ateriat ja sitten ostaa niiden raaka-aineet vaikka hinnat olisi mitä.

Vierailija
195/215 |
21.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvä konsepti toi on ja kiva nähdä, että osallistuja oikeasti haluaa oppia ja ottaa kapen neuvoja vastaan. no, ehkä pikkuisen avuton äippä, joo mutta onpa hänellä aikaa vielä oppia vaikka mitä. 

Vierailija
196/215 |
21.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka puhui et hirveen iso ikäero pariskunnalla, mut eihän noilla nyt ole kuin ihan tavallinen. Äidin blogi on kyllä erikoinen, keskittyy vain kehuskelemaan merkeillä ja ostospaikoilla, ei ihan omaan makuuni.

Vierailija
197/215 |
21.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin lukemassa kyseisen äidin blogia ja sain kyllä hänestä ihan eri vaikutelman kuin täältä teidän kommenteista. Minä ainakin toivotan tuolle perheelle kaikkea hyvää tulevaisuuteen! Ihanan tuntuista väkeä!

Vierailija
198/215 |
21.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se iso summa on, mutta mikäs siinä jos on varaa. Lapsiperheessä, jossa vain toinen aikuinen tienaa tuntuu hurjalta laittaa noin iso summa ruokaan. Edullisemminkin kun saa. Ja etenkin jos tekee itse.

Nyt olikin kyse siitä että sanotiin ”800eurolla saa mitä vaan”.

Vaan kun ei saa. Laitat aterian jossa hyvää kalaa tai lihaa, kunnon salaateilla ja lisukkeilla niin 26€ meni jo yhteen ruokailuun.

Vierailija
199/215 |
21.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset kannattais ottaa mukaan tuohon ruuanlaittohommaan, istumaan vaikka vaan mukana pöydän ääressä. Siinä sit näkevät, mitä tehdään ja saavat maistella raaka-aineita ja pikkuhiljaa voivat alkaa osallistua kuorimalla ja pilkkomalla tai sekoittamalla vaikka kattilaa. Omista aina nuorimmainen on aamuisin seisotettu penkille hellan ääreen hämmentämään puurokattilaa muiden touhutessa omia aamutoimiaan. jokainen junnu vuorollaan ja hyvin on sujunut ilman vahinkoja kun ovat nähneet mallia ja tottuneet keittiössä toimimaan.

Vierailija
200/215 |
21.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti on ihan samalla tasolla kommentoijien kanssa kun alkaa haukkumaan näitä.

Minulla on kiitos vaan elämässä kaikki ihan kivasti, silti äiti on mielestäni laiska kun ei viitsi lapsilleen ruokaa laittaa. Itse sanoi näin telkassa. Kyllä tollanen uusavuttomuus ihmetyttää, kai sen saa sanoa ääneen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kahdeksan