Olenko ainut yli 3kymppinen joka EI uskalla ajaa ajokorttia?
Pelkään niitä korkeita nopeuksia, liikennettä ja ruuhkia, kapeita kaistoja, että ajan ihmisen tai eläimen päälle... You name it.
Mies juuri paasasi että "nyt akka ajat sen kortin kun autokoulutkin halpenee radikaalisti". Mut onko oikeasti pakko jos ei haluu tai uskalla?
Kommentit (31)
Hullujen hommaahan se on, mutta minkäs teet.
Parempi kun et aja. Liikenteessä on muutenkin tarpeeksi porukkaa, joka ei sinne kuulu ja jolle ei koskaan olisi pitänyt ajokorttia myöntää.
Jos et tarvitse autoa, et tarvitse korttiakaan.
Täällä toinen joka ei uskalla ajaa korttia listaamistasi syistä johtuen ☺
Vierailija kirjoitti:
Pelkään niitä korkeita nopeuksia, liikennettä ja ruuhkia, kapeita kaistoja, että ajan ihmisen tai eläimen päälle... You name it.
Uskon puhuvani kaikkien autoilijoiden puolesta kun kiitän jo etukäteen siitä että tajuat itsekin pysyä poissa auton ratista.
Kuinka paljon autokoulut muka halpenee?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskon puhuvani kaikkien autoilijoiden puolesta kun kiitän jo etukäteen siitä että tajuat itsekin pysyä poissa auton ratista.
Veit sanat näppäimeltäni! Lisään tuohon: myös jalankulkijat kiittävät henkensä puolesta.
Täällä myös yks yli kolmekymppinen ja kortiton nainen. Nyt oon viime aikoina alkanut pohtimaan, että pitäiskö kortti ajaa, mutta oikeastaan en edes haluaisi. Mies on hyvä kuski ja hänen kyydissään on turvallinen olo. Pitkillä matkoilla toki helpottaisi jos olisi kaksi kuskia. Ehkä pohdin vielä muutaman vuoden.
Minä ajoin ajokortin 32-vuotiaana. Nyt ajeltu jo parikymmentä vuotta. Yksi kpl fasaaneja on jäänyt alle ja jokunen itikka tämähtänyt tuulilasiin, mutta en ole hermojani menettänyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hah! Mikään ei ole tärkeämpää liikenteessä kuin muistaa oma ja muiden kuolevaisuus ja se miten vähästä kaikki on kiinni. Varovaisesta ihmisestä tulee useimmiten hyvä kuski.
Kyllä elämä on helpompaa ku on auto ja ajokortti. Pääsee paremmin liikkumaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Veit sanat näppäimeltäni! Lisään tuohon: myös jalankulkijat kiittävät henkensä puolesta.
Jalankulkijat kiittävät, jos liikenteessä on yksi kuski vähemmän joka edes muistaa olla huolissaan jalankulkijoiden turvallisuidesta?
Vierailija kirjoitti:
Mies juuri paasasi että "nyt akka ajat sen kortin kun autokoulutkin halpenee radikaalisti". Mut onko oikeasti pakko jos ei haluu tai uskalla?
Onko miehesi myös niitä, jotka ratissa ollessaan paasaavat ja kiroavat varovaisia alinopeutta ajavia tientukkeita?
Itse mietin, ajaako kortti vai ei. Olen nimittäin hiljattain perinyt autonkin, joka on kyllä myynnissä, mutta jota vielä ei ole saatu kaupaksi. Olen työtön, ja tuntuu että autollisena olisi ehkä enemmän työtilaituuksia. Kuitenkin liikenne hirvittää. Kaupungissa asun ja omat jalat, julkinen liikenne ja taksi ovat toistaiseksi riittäneet kulkuneuvoksi ihan hyvin.
Tiedän ettei minusta ikinä tulisi mitään hyvää kuskia. Motoriset toimintoni automatisoituvat todella huonosti, ja minun on vaikea keskittyä moneen asiaan yhtä aikaa - siis esimerkiksi liikenteen seuraamiseen ja auton hallintalaitteisiin, tai ainakin kuvittelen että se tuottaisi vaikeuksia.
Mikäli ei ollenkaan uskalla parempi pysyä poissa. Huomattavasti liikennevirrasta poikkeavalla nopeudella ajelu aiheuttaa suuren onnettomuusriskin oli se alle tai yli virran nopeuden.
M29
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hah! Mikään ei ole tärkeämpää liikenteessä kuin muistaa oma ja muiden kuolevaisuus ja se miten vähästä kaikki on kiinni. Varovaisesta ihmisestä tulee useimmiten hyvä kuski.
Pelkäävästä taas ei.
Itsekin olen yli kolmekymppinen ja ajokortiton. Nuorempana ei ollut kyse siitä etten olisi uskaltanut, ei silloin tullut mieleenkään tuo uskallusasia, ei vain tullut ajettua enkä sitä Helsingin kantakaupungissa asuvana tarvinnutkaan. Nykyään se tosiaan tuntuu jo hieman pelottavaltakin ajatukselta, iän myötä kynnys on noussut. Olen ajatellut, että jos en nyt parin vuoden sisään sitä saa ajettua, niin en todennäköisesti ihan oikeasti uskalla ajaa sitä koskaan.
Eihän sitä pakko ole kenenkään ajaa, mutta kyllä se minusta on jonkinlainen perustaito, ja välillä hävettää ettei sitä ole. Aina kun lähdetään pitemmälle ajamaankin, joutuu mies olemaan aina ajovastuussa yksin, en voi auttaa niin että välillä vaihdettaisiin kuskia, ei tunnu kivalta istua vain toimettomana. Olenkin päättänyt että nyt tulevana kesänä otan itseäni niskasta kiinni ja hommaan sen. Mies saa antaa ajo-opetusta niiden autokoulun tuntien lisäksi. Ei tässä nyt niin ikäloppuja sentään olla ettei uusia asioita enää oppisi. Mutta kuten sanoin, se kynnys siihen ajamiseen tuntuu koko ajan nousevan iän myötä (ainakin itselläni siis).
Ei ole pakko. Ei kaikilla ole edes autoa, ja parempi niin.