Mieskaverit hylkäsivät kun aloin seurustella
Usein kuulee puhuttavan siitä, että naiset voivat olla miehen kanssa ystäviä mutta miehet eivät naisen. En usko moisiin yleistyksiin, mutta en ihmettele että noin puhutaan.
Minä olen aina tullut hyvin toimeen miesten kanssa. Jo lapsena parhaat ystäväni olivat poikia. Nyt aikuisena pitkäaikaisimmat ystäväni ovat olleet miehiä (tämän uskon olevan sattumaa, he vaan sattuivat lähtemään samalle opiskelupaikkakunnalle aikoinaan kuin minäkin).
Mitään juttua näiden kahden kanssa ei ole koskaan ollut. Erityisen läheinen olen ollut toisen kanssa, mutta mitään seurustelua tai vastaavaa ei ole ollut. Ihan tavallista ystävyyttä, hengailua niin kahdestaan kuin isommassakin porukassa. Mitään sellaista romanttista kipinää ei ole ollut.
Olen nyt ollut avopuolisoni kanssa yhdessä 1,5 vuotta, ja voin todeta että nämä kaksi tärkeää ystävyyssuhdettani ovat loppuneet kuin seinään ja ilmeisesti pysyvästi. Erityisesti se läheisempi tapaus satuttaa ja paljon. Tapaamiset vain loppuivat, viestittelykin lopulta kun totesin sen turhaksi. Jos aiemmin sain pitkään viestiin vähintään yhtä pitkän vastauksen, seurustelun aloittamisen jälkeen viestit lyhenivät ja lyhenivät kunnes lopulta otin vihjeestä vaarin ja lakkasin ottamasta yhteyttä. Siihen sitten loppui kaikki.
Että siinä kiitos 10 vuoden ystävyydestä. Hyviä muistoja yhteisistä reissuista, festareilta, tentteihin pänttäämis -maratoneilta on vaikka kuinka paljon. Niin vaan loppui kaikki. Tuntuupa todella mukavalta. Minä en tietääkseni ole seurustelun myötä muuttunut, joten en voi syyttää mitään omaa hölmöilyä asiasta. Olo on jokseenkin petetty.
Kokemuksia, vastaavia tai päinvastaisia? Tai arveluita, mitä on tapahtunut? Mieheni ei ole käytännössä näihin ystäviin päässyt edes tutustumaan, sillä heitä ei siinä vaiheessa enää kiinnostanut.
Kommentit (39)
Miksi tämä olisi provo? Minulla on käynyt juuri noin. Aivan jokainen "ystävyys" miehen kanssa on päättynyt siihen, kun mies on alkanut seurustella. Yksi päättyi minun seurusteluuni, mutta kaikki tapaukset miesten aloitteista. Todella kurjaa. T. yksinäinen
Vierailija kirjoitti:
Taas tämä sama provo. Eikö edelliskertojen vastaukset ole miellyttäneet?
Olen enemmän tai vähemmän koukussa palstaan mutta en ole koskaan nähnyt vastaavaa aloitusta.
Ap
Minulla on ollut ihan sama. Ehkä ne miehet olisivat sitten halunneet enemmän, vaikka itse näin heidät vain kavereina.
Dynamiikka muuttuu. Ei muakaan kiinnosta mieskaverin tyttöystävät, tutustua niihin tmv.
Ehkä ne miehet tajusi, että on aika mennä eteenpäin ja etsiä itsellekin tyttökaveri :)
Miehet ovat toivoneet enemmän. Eivät ole siis aidosti olleet ystäviäsi. Etukäteenhän miehen vilpillisyyttä on hyvin vaikea todeta. Toisaalta olisi kiva tietää miten miehet selittävät asian itselleen. Ovatko rehellisiä vai keksivätkö jonkin muun syyn.
Kaikki joilla on kokemusta, niin kertomaan!
Vierailija kirjoitti:
Dynamiikka muuttuu. Ei muakaan kiinnosta mieskaverin tyttöystävät, tutustua niihin tmv.
Tätä olen epäillyt. Mutta silti en voi hyväksyä tällaista kohtelua ja välien katkaisemista, kuin olisin tehnyt jotain väärin!
Ap
Jos ne ajattelee että tulee hankaluuksia ja miehet on mustasukkaisia naistensa mieskavereista?
Vierailija kirjoitti:
Jos ne ajattelee että tulee hankaluuksia ja miehet on mustasukkaisia naistensa mieskavereista?
Just tämä!
Keskustele hyvä ap noiden miesten kanssa mikä mättää? ei pitkiä ystävyyssuhteita oikein voi noi vain katkaista mitään selittämättä, itse en ainakaan tee niin.
Vierailija kirjoitti:
Oletko sitten itse ihastunut mieheen?
Niistä tuntuu kiusalliselta ajatella, että miesystäväsi saattaa olla mustasukkainen siitä, että hengailet heidän kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko sitten itse ihastunut mieheen?
En todellakaan. Aika aikaansa jne.
Jotenkin epäilen, että kokevat seurustelusi hieman vaivaannuttavana. Eivät halua vaikuttaa kumppanisi väleihin tai aiheuttaa mustasukkaisuutta ehkä.
M29
Jos ne olis olleet ihastuneita niin ne olis yrittänyt jo aiemmin viedä suhdetta seksin suuntaan...
Se on raskasta olla se ”ystävämies” joka joutuu kyllä kuuntelemaan huolia ja murheita, mutta toinen mies vie edut.
Vierailija kirjoitti:
Se on raskasta olla se ”ystävämies” joka joutuu kyllä kuuntelemaan huolia ja murheita, mutta toinen mies vie edut.
Eihän sellainen mikään ystävä sitten olekaan.
Vierailija kirjoitti:
Mutta kaveruudessa ei ole sillä tavoin kai velvoitteita kuin parisuhteessa, voi vain hengailla ja hoitaa omat asiansa?
Taas tämä sama provo. Eikö edelliskertojen vastaukset ole miellyttäneet?