Pitääkö/kannattaako aiemmin tehdystä abortista kertoa puolisolle?
Tilanne on siis se, että olen tehnyt nuoruudessani kaksi aborttia, toinen 14- ja toinen 16-vuotiaana. Tällä hetkellä minulla on ihana seurustelukumppani, jolle olen raskaana ja jonka kanssa suunnittelemme naimisiinmenoa.
Mietin sitä, että kannattaisiko minun kertoa kahdesta aiemmin tehdystä abortista kumppanilleni. Miten reagoisitte jos kumppaninne kertoisi tuollaisen asian? Puhuin asiasta hyvän ystäväni kanssa, ja hän sanoi että pitäisi kertoa, mutta hän oli myös sitä mieltä että tulevalle lapsellekin pitäisi kertoa (josta olen aivan eri mieltä), joten en ole varma hänen arvostelukyvystään.
Mitä mieltä te olette?
Kommentit (37)
Mennyttä elämää, joka ei koske nykyistä miestä yhtään enempää kuin se, että olet ylipäänsä joskus pannut jonkun toisenkin miehen kanssa. Ei tarvitse tai edes kuulu kertoa.
Toki joskus voit kertoa omalle lapsellesi, että olet joutunut läpikäymään kaksi aborttia nuorena, jos näyttää siltä, että oma lapsesi on tekemässä sitten aikanaan teini-ikäisenä samanlaisia virheitä kuin sinä aikoinaan.
Solulimaklöntti, joka on poistettu elimistöstä, ei ole sen enempää kenenkään sisarus kuin influenssaräkäyskös.
Kerro nyt vaan sille miehelle. Ne on osa sun menneisyyttäs ja helpompi sun on se kertoa kun salata se kaikkialla ja ihan oikeesti on tärkee tieto aborttien teko. Kuitenkin oletus on että sut on kahdesti kaavittu joka voi vaikuttaa kohtuun.
Jos mies saa siitä slaagin niin ihan oma vikas kun et oo sitä kertonu.
Vierailija kirjoitti:
.
Olen halunnut kyllä kertoa, mutta en ole pystynyt.
Tan kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
.
Istut nyt vaan miehen kanssa alas ja selität rauhallisesti. Sua ilmeisesti hävettää että oot noin nuorena ollut raskaana. Eiköhän sun miehes ymmärrä ja jos ei, niin ei kahta ilman kolmatta.
Vierailija kirjoitti:
Tan kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
.
Istut nyt vaan miehen kanssa alas ja selität rauhallisesti. Sua ilmeisesti hävettää että oot noin nuorena ollut raskaana. Eiköhän sun miehes ymmärrä ja jos ei, niin ei kahta ilman kolmatta.
Olet oikeassa, kyllä hävettää. Hävettää sekin ajatus että 14-vuotiaana ollut ylipäätään sängyssä.
Ja keskeytys on äippäkorttiin kirjattu siten ettei mies siitä mitään ymmärrä vaikka kuinka tarkkaan katsois. Oma mies oli ikionnellinen raskaudesta mutta ei sen kummemmin tutkinut papereitani, vaikka yritin niitä kuinka luettavaksi tuputtaa. Harvaa miestä kiinnostaa nämä nippelitiedot mitä esim. Äippäkorttiin on kirjattu. Muistaakseni keskeytys merkitään johonkin yleiskertomuskohtaan esim. "Aiemmin yksi AAP."
Sellanen ei sano yhtään mitään miehelle.
Vierailija kirjoitti:
Ja keskeytys on äippäkorttiin kirjattu siten ettei mies siitä mitään ymmärrä vaikka kuinka tarkkaan katsois. Oma mies oli ikionnellinen raskaudesta mutta ei sen kummemmin tutkinut papereitani, vaikka yritin niitä kuinka luettavaksi tuputtaa. Harvaa miestä kiinnostaa nämä nippelitiedot mitä esim. Äippäkorttiin on kirjattu. Muistaakseni keskeytys merkitään johonkin yleiskertomuskohtaan esim. "Aiemmin yksi AAP."
Kyllähän siinä on ne kissankokoset ruudut raskaudet ja synnytykset, aplle niitä raskauksia tulee 3 ja synnytyksiä nolla. Voi olla että lisätietoihin korttiin mainitaan aijemmat keskeytykset mutta kyllä ne ainakin terveystiedoista löytyy ja tulee varmasti puheeksi ultrissa yms.
Ei siihen tarvita kuin ultraajan / sisätutkimuksen tekijän sanat "täällä näyttää siltä kuin pitääkin näyttää uudelleen raskaana olevalla" tms. Niin mies on että what.
Miehelle ei ole pakko kertoa. Lapselle ei kerrota. Miksi et ole aikaisemmin puhunut miehelle aborteista?
Vierailija kirjoitti:
Ei siihen tarvita kuin ultraajan / sisätutkimuksen tekijän sanat "täällä näyttää siltä kuin pitääkin näyttää uudelleen raskaana olevalla" tms. Niin mies on että what.
No aika kaukaa haettu skenaario :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No aika kaukaa haettu skenaario :D
No ei kyllä tosiaan. Kyllähän ne raskaudet kuluttaa kroppaa.
Oletko miettinyt miltä tuntuu sitten kun olet niillä viikoilla millä abortit on tehty?
Esim sikiön sydänäänet kuullaan rv 12 mennessä. Sitä ennen tai samoihin aikoihin on eka ultra.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän siinä on ne kissankokoset ruudut raskaudet ja synnytykset, aplle niitä raskauksia tulee 3 ja synnytyksiä nolla. Voi olla että lisätietoihin korttiin mainitaan aijemmat keskeytykset mutta kyllä ne ainakin terveystiedoista löytyy ja tulee varmasti puheeksi ultrissa yms.
Ei tule puheeksi ultrissa. Olen ollut raskaana 3 kertaa ja ultrassa yms. on ainakin minun tapauksissani puhuttu ainoastaan juuri sillä hetkellä meneillään olevasta raskaudesta.
Aiemmalla keskeytyksellä ei ole mitään olennaista tekemistä nykyisien raskauksien kanssa.
Älä ole AP huolissasi!
Sinänsä haluaisin kertoa, koska haluaisin olla täysin avoin ja rehellinen kaikessa ja lisäksi mietin, jos hän saa kuitenkin jotain kautta selville etten ole raskaana ensimmäistä kertaa. Mutta pelkään vain hänen reaktiotaan, sillä en halua menettää häntä, varsinkaan nyt kun meille on tulossa lapsi.