Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asumistuesta (ja sen takaisinperinnästä)

Vierailija
20.04.2006 |

Jäin hoitovapaalta työttömäksi, tulot nousi 650¿:stä 1200¿:hen. Toimitin kelaan kaikki tarvittavat paperit ja sieltä tuli päätös jonka mukaan " tukea ei koroteta koska tulonne ei ole laskeneet riittävästi" . Mä olin ihan puulla päähän lyöty... Oli laskeneet mun tuloiks jonkun 550¿. Menin kelaan ja selvitin asian, oli rahat jo maksussa joten takaisinperintä oli tulossa. Sit kun tuli päätös tarkaisinperinnästä niin kirjoitin siihen että luopukaa takaisinperinnästä koska ette itse ole osanneet lukea ja laskea ja että musta on väärin et mä joudun " kärsiin" teidän ammattitaidottomuudesta... Nyt sit tuli päätös, takaisinperinnästä luovutaan...

Ihmettelin koska olen kuvitellut kelan perivän jokaisen liikaa maksetun sentin takaisin, oli syy sit missä tahansa... Aina näemmä kannattaa valittaa. Rahallisesti kyse ei ollut kuin 70¿:stä mut rahaa se on sekin.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
20.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kerran tulot nousi 650 eurosta 1200 euroon, niin miksi tukea olisi pitänyt korottaa? Eikös asumistuki silloin laske, kun tulot ovat nousseet?

Vierailija
2/4 |
20.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina kannattaa tarkistaa ja jopa valittaa. Joskus Kelasta löytyy jopa inhimillisyyttä, joskus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
20.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kela laski kuitenkin, että mies on oikeutettu pieneen asumistukeen, 60 e/kk taisi olla. No ei tietenkään ollut, mutta kun Kela oli itse laskenut väärin, niin ei tarvinnut maksaa tuota takaisin. Yhdeltä kuukaudelta ehtivät maksaa.

Vierailija
4/4 |
20.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just siitä olikin kyse että hain muutosta asumistukeen tulojen nousun takia, en laskun...

Eli en tiedä kuinka sekin asia oli saatu käännettyä kun kuitenkin toimitin sinne liiton paperit jossa luki suomenkielellä paljonko mun päivärahat on.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kaksi