Onko sulla hymypatsas?
Mulla on yksi. Tuolla se tuijottaa kaapissa. En ole muistanut sen olemassaoloa lainkaan. Nyt joku kertoi tilaavansa lapselleen sellaisen. Mun lapsi ei sellaista saanut alakoulussa eli saa mun vanhan perintönä.
Kommentit (20)
Ei ole. Ei niitä taidettu edes jakaa kuin silloin, kun olin ensimmäisellä luokalla.
On, tai oli kolme kappaletta mutta olen jo hävittänyt ne muuttojen yhteydessä.
Mulla on. Ei kai niitä vanhemmat lapsilleen tilaile?! Hymypatsaita jaettiin koulussa oppilaille, jotka muut oppilaat äänestivät patsaan saajaksi. En tiedä, jaetaanko vielä nykyäänkin.
Meillä hymypatsaan saaja valittiin liokan äänestyksellä, eilä opettajia ihmetyttänyt vaikka lähes joka vuosi patsaan sai sama luokan suosituin opilas.
Vierailija kirjoitti:
Meillä hymypatsaan saaja valittiin liokan äänestyksellä, eilä opettajia ihmetyttänyt vaikka lähes joka vuosi patsaan sai sama luokan suosituin opilas.
Joo, todella "kannustavaa".
Vierailija kirjoitti:
Onko niitä jossain kouluissa jaettu joka luokka-asteella? Meillä jaettiin vain kahtena eri vuonna, ja jos patsaan oli saanut jo aiemmin, ei sitä voinut enää toistamiseen saada.
Meillä sai joka vuosi ja oppilaat äänestivät.
Ei ole. Minusta se oli tyhmä ja epäreilu järjestelmä. Sen saanut ei ikinä ollut mitenkään erityisen positiivinen henkilö.
Tai sitten oli just sellainen tekopositiivinen, jollaisia palstallakin tapaa.
On, mulla yksi ja miehellä kaksi. Lapsilla ei yhtään...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko niitä jossain kouluissa jaettu joka luokka-asteella? Meillä jaettiin vain kahtena eri vuonna, ja jos patsaan oli saanut jo aiemmin, ei sitä voinut enää toistamiseen saada.
Oppikoulussa niitä jaettiin joka vuosi, eli kahdeksan kertaa vuosikertaa kohden. Oppilaat äänestivät suosituinta, minä en varsinaisesti ollut muuten suosittu mutta kilttinä poikana (josta kasvoi hyljeksitty kiltti mies) minä sain tuon patsaan kolmasti.
Mulla ei ole. Miehellä on ja kaikilla 3 lapsella on. Meillä oli yhden kerran hymypatsaan jako kouluaikana, luokassa äänestettiin, äänet menivät tasan ja opettaja antoi patsaan sille toiselle, joka sattui olemaan toisen open tytär.
T. nimim. "En ole katkera, mutta kuitenkin"
Mulla on yksi, kotoisin joltain vuodelta 1972 oppikoulussa. Kotona sitä ei huomioitu lainkaan, koska vanhemmalla sisarella ei sellaista ollut. Siispä minunkaan ei olisi pitänyt sellaista saada. Tätä oli kasvatus ja tasapuolinen kohtelu ennenmuinoin.
Minä sain vuoden hymypatsaan aikoinani koska olin sellainen sosiaalinen ja empaattinen lapsi joka ei jättänyt toisia leikeistä pois vaan menin hakemaan heidät kädestä pitäen mukaan että "nyt et seiso siellä yksin, tulet minun joukkueeseen niin voitetaan tämä, jooko?" :D
En hyväksynyt koulukiusaamista enkä syrjintää.
Pihaa valvoneet opettajat olivat huomanneet toimintatapani ja näin ollen päättäneet antaa sen patsaan minulle. En odottanut sitä joten oli noloa hakea se koko koulun edessä mutta näin jälkikäteen olen osannut arvostaa sitä ja toivottavasti olen saanut muutamat lapset tuntemaan olonsa paremmaksi koulussa ja että heistä on ylipäätään ollut kivempi tulla kouluun kun siellä on kavereita jotka välittää.
En saanut, vaikka olisin halunnut. Sen takia koko elämä on mennyt päin helvettiä. En pysty pitämään työpaikkojani enkä ihmissuhteitani saati asuntoa, olen aina PA, rahat menee ryyppäämiseen. Nykyään ajattelen, että pitäkää tunkkinne.
Kolmesta lapsesta kahdella on, saivat kolmosella. Nyt on kuutosella seuraavan kerran mahdollisuus "uusia" tämä palkinto, todella toivon, että ei saa. Olisi todella epäreilua muita kohtaan, vaikka lapset itse saajan äänestävätkin. Luokalla on monta muutakin todella mukavaa poikaa.
Nytkö niitä jaetaan ihan kaikille? 80- ja 90-luvuilla niitä sai jakoon vain muutaman kappaleen per koulu.
Tai pistät kalliilla tai huutokauppasysteemillä myyntiin 😉 Joku voi haluta isollakin rahalla, jotta voi täyttää oman tai lapsensa tyhjäksi jääneen hyllytilan.