Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tekeekö täällä moni 80% työaikaa? Paljonko palkka?

Vierailija
18.03.2018 |

Pohdin, että jäisikö tekemään lyhennettyä työviikkoa, taloudellinen tilanne askarruttaa.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tulette toimeen, kun teet 80% työaikaa? Onkobsuuri lovi tavalliseen?

Vierailija
2/16 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi perkele etkö osaa perusmatematiikkaa? Tarvii täällä kysellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

5335 e

Vierailija
4/16 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkkani on 80% täydestä palkasta ja silloin joudun elämään 20% alennetulla teholla. Onneksi lähtöpalkka on niin suuri, ettei eroa huomaa ja kun rahat käyttää punalappuisiin, niin tasoissa ollaan. Periaatteessa jään jopa 10% voitolle.

Vierailija
5/16 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähinnä sitä juuri, että kun ottaa huomioon verotuksen ja kelan etuudet, niin millainen ero on. Osaan toki laskea 80% täydestä palkasta!

Ap

Vierailija
6/16 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, normaali kk-palkkani oli 4400, palkka putosi 3520 euroon. Siihen päälle alle satanen hoitorahaa, eli tulot 3600. Veroprosentti putosi noin 35:stä 32:een, eli käteen jäi ennen osittaista hoitovapaata 2860, hoitovapaalla 2448. Onhan se yli 400 euroa vähemmän kuussa, mutta tulot eivät olleet noinkaan kovin huonot. Olin aika monta vuotta noin, koska kaksi lasta. Ehti ihanasti tehdä kaikenlaista lasten kanssa, ja koska teen epäsäännöllistä vuorotyötä (siihen aikaan kokonaispalkalla), niin lisääntyneet vapaapäivät helpottivat siipankin elämää.

Vierailija
7/16 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähinnä sitä juuri, että kun ottaa huomioon verotuksen ja kelan etuudet, niin millainen ero on. Osaan toki laskea 80% täydestä palkasta!

Ap

Mitkä helvetin "Kelan etuudet"? Ei ole näkynyt, vaikka 80-prosenttista teen. 

Vierailija
8/16 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Niin? Lasket 0,8 kertaa nykyinen palkka. Ja täältä sinä näet veroprosentin noilla pienemmillä tuloilla ja päälle lasket osittaisen hoitorahan, joka on 96 egeä. Ei se nyt oikeasti mitään rakettitiedettä ole, ap.

https://www.veronmaksajat.fi/luvut/Laskelmat/Palkansaajan-veroprosentit…

Vierailija
9/16 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap puhunee osittaisesta hoitovapaasta, siitä Kela maksaa 96 euroa.

http://www.kela.fi/osittainen-hoitoraha

Jos sinä muuten vain teet 80-prosenttista työaikaa, niin se on oma asiasi. Älä kiroile silti.

Vierailija
10/16 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap puhunee osittaisesta hoitovapaasta, siitä Kela maksaa 96 euroa.

http://www.kela.fi/osittainen-hoitoraha

Jos sinä muuten vain teet 80-prosenttista työaikaa, niin se on oma asiasi. Älä kiroile silti.

Olisi asiallista, että aloituksessa mainittaisiin hoitovapaa, eikä puhuttaisi että "jää tekemään 80-prosenttista". Moni tekee lyhennettyä omasta halustaan, eikä laskuta yhteiskuntaa tai oleta, että se on velvollinen kompensoimaan mitään.

Perkele, hyvälle on opetettu.

Vierailija
11/16 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä teen 15h/viikko.

Liitto maksaa osan, en nyt muista niin tarkkaan, kun raha ei ole tärkeintä mun elämässä.

Vierailija
12/16 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

75% työaikaa, peruspalkka reilu 1600 ja siihen ilta- ja pyhälisät päälle.

Vierailija
13/16 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä riepoo? Kirraa tosi pahasti vissiin, perkele!

Jos mulla on oikeus kelan ETUUTEEN, niin miksen käyttäisi sitä?!

Ihan omasta halusta olen JÄÄMÄSSÄ TEKEMÄÄN 80% työaikaa, kun lapsi menee kouluun.

Sori, jos itse et ole ollut tästä tietoinen tai et ole etuuteen oikeutettu. Perkeleenkö minä sille voin!

Ja osaan kyllä siis laskea, siitä ei ole kyse!

Ap

Vierailija
14/16 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa muistaa näissä laskelmissa, että oman alan TES pitää lukea tarkasti ennen osittaiselle työajalle jäämistä. Saattaa nimittäin vaikuttaa aika arvaamattomasti palkkaan, jos on kokonaisia päiviä pois töistä perjantaina tai maanantaina.

Vierailija
15/16 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä riepoo? Kirraa tosi pahasti vissiin, perkele!

Jos mulla on oikeus kelan ETUUTEEN, niin miksen käyttäisi sitä?!

Ihan omasta halusta olen JÄÄMÄSSÄ TEKEMÄÄN 80% työaikaa, kun lapsi menee kouluun.

Sori, jos itse et ole ollut tästä tietoinen tai et ole etuuteen oikeutettu. Perkeleenkö minä sille voin!

Ja osaan kyllä siis laskea, siitä ei ole kyse!

Ap

Et osaa aloitusviestissäsi a) kertoa nykyistä palkkaasi ja b) kertoa että kyse on osittaisesta hoitovapaasta. Siitä sinulle pitäisi sitten jollakin ilveellä laskea nettotulot. Kun joku asiallisesti kyseenalaistaa lasku- ja kirjoitustaitosi, kilahdat.

Eiköhän se ole parempi, että jätetään se Kela kuppaamatta ja jatkat kiltisti täydellä työajalla. 

Vierailija
16/16 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenko pyytänyt laskemaan mulle tulot jossain kohdin?

Kysyin tekeekö joku 80% työaikaa ja paljonko palkka? En ole omaa palkkaani kysellyt, kai nyt sen tiedän!!

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kolme