Murrosikäinen lapsi. En jaksa tuota negatiivisuutta
Miten te siedätte murkkuikästä lasta? Naama kuin norsun.. päivästä toiseen. Millekkään ei ala ennen narisemista.
Kommentit (28)
Totta. Ei kauheasti houkuta mennä sellaisen luokse halimaan ja pussailemaan.
Ei!
En lähde!
En mene!
Älä!
En!
Miks taas?
Mee pois!
Ei!
Kyllä minä omiani jaksan. Murkkuhan kaipaa juuri nyt paljon rakkautta ja hyväksyntää. Kuunteleminen on muuten yksi tärkeimmistä taidoista.
Voimia, kyllä se siitä. Aika moni meistä on tainnut itsekin murrosikäisenä olla hiukan haastava tapaus.
Ja sitten kokonaan asian vierestä..näitä äitipuolikeskusteluja kun on lueskellut, niin äitipuoli on kamala/ymmärtämätön/vihaa miehen lapsia, jos kirjoittaisi noin. Biologista äitiä sen sijaan ymmärretään. Mistähän tämä ero mahtaa johtua?
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minä omiani jaksan. Murkkuhan kaipaa juuri nyt paljon rakkautta ja hyväksyntää. Kuunteleminen on muuten yksi tärkeimmistä taidoista.
Kun hän puhuisi, mutta kun ei ala millekkään. Sanoo vaan että tiiät kyllä.
Mitä luulet?
Jotain mitä sä et!
Mieti sitä!
Mitäköhän?
Jotain!
Jonnekin!
Ai keitä? No keitäköhän?
Miks?
Meen!
Vierailija kirjoitti:
Totta. Ei kauheasti houkuta mennä sellaisen luokse halimaan ja pussailemaan.
Jotenkin kuulostaa ettet ole kasvanut äitinä vaan jäänyt sellaiseksi pikku halinalle pupu taaperon äidiksi.
Tiedätkö mikä lastasi kiinnostaa? Keiden kanssa viettää aikaansa? Kuunteletko kun teinillä on asiaa sinulle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei puhu itse mitään, vaan vastaa kun tenttaat?
Millainen murrosikä itselläsi tai lapsen isällä on ollut? Oletteko kertonert teinille niistä ajoista?
Te joilla on kokemusta murrosikäisistä voisitteko neuvoa miten saatte sen ikäisen puhumaan? Miten tuollaisia käsitellään oikein?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millainen murrosikä itselläsi tai lapsen isällä on ollut? Oletteko kertonert teinille niistä ajoista?
Vaikka tenttaan ei siltikään kunnolla avaudu. Pitäisikö hänelle kertoa millainen murrosikä äidillä ja isällä oli?
Vierailija kirjoitti:
Huonosti kasvatetut lapset käyttäytyvät huonosti.
Murrosikä on ihan normasli ilmiö ja normaaleissa perheissä se saa myös näkyä ja kuulua. Lisäksi lapsissa on isoja temperamenttieroja.
Osalle käy valitettavasti niin että murrosiän kuohunta siirtyy tai jää välistä, kiitos autoritääristen vanhempien. Tuo ei tee teinille hyvää.
Rajojen haku on ihan normaalia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millainen murrosikä itselläsi tai lapsen isällä on ollut? Oletteko kertonert teinille niistä ajoista?Vaikka tenttaan ei siltikään kunnolla avaudu. Pitäisikö hänelle kertoa millainen murrosikä äidillä ja isällä oli?
Tenttaamalla yleensä sulkeutuu kuoreensa. Itse olen kertonut teini-iästäni, ja siitä että kiukuettelin kotona ja otti päähän. Ja siitä miten minua kasvatettiin jne... en siis mitään pitkää luentoa vaan pätkiä aina joskus.
Mikä murrosikä? Ei sitä huomaa, jos lapsella on hyviä harrastuksia ja hän saa toteuttaa itseään. Koulu menee hyvin ja niin edelleen. Monilla murrosikää ei edes huomaa käytöksestä.
Vierailija kirjoitti:
Ei!
En lähde!
En mene!
Älä!
En!
Miks taas?
Mee pois!
Ei!
Anna sen olla rauhassa
Vierailija kirjoitti:
Mikä murrosikä? Ei sitä huomaa, jos lapsella on hyviä harrastuksia ja hän saa toteuttaa itseään. Koulu menee hyvin ja niin edelleen. Monilla murrosikää ei edes huomaa käytöksestä.
Taidat elää ihan omassa kuplassasi 😂
Vierailija kirjoitti:
Tämähän ei sitte ole tervettä jos ei voi tuoda tunteitaan ulos. Uhmaikä ja murrosikä kuuluu elämään ja silloin huudetaan ja temppuillaan. Se on normaalia.
Vierailija kirjoitti:
Te joilla on kokemusta murrosikäisistä voisitteko neuvoa miten saatte sen ikäisen puhumaan? Miten tuollaisia käsitellään oikein?
Kts. myös linkin kautta oikeassa sivupalkissa olevia murkkulinkkejä
https://www.mll.fi/vanhemmille/tietoa-lapsiperheen-elamasta/elamaa-murr…
Vierailija kirjoitti:
Jos lapsesi käy kotona lähinnä nukumassa, niin eihän se murrosikä näy kun teillä ei ole mitään yhteistä aikaa. Lapsi suorittaa 24/7.
Kova fyysinen rasitus voi myös siirtää murrosikää, hormonitoiminta ei toimi normaslisti.
Huonosti kasvatetut lapset käyttäytyvät huonosti.