Asumistuki, saako omalta vanhemmalta vuokrattuun asuntoon?
Kommentit (12)
Saa. Mutta vuokra on kans maksettava, vanhemmat joutuu maksamaan siitä veron jne...
Vierailija kirjoitti:
Saa. Mutta vuokra on kans maksettava, vanhemmat joutuu maksamaan siitä veron jne...
Niin on, mutta näppärästi tulis maksettua yksi asunto opintojen aikana kun ostettais se nyt lukiolaiselle. Olen se vanhempi.
ap
Saa. Olen vuokralla vanhempani omistamassa yksiössä. Vuokra on 400 euroa, saan yleistä asumistukea 303 euroa kuussa eli en tiedä onko se edes millään tavalla pienempi kuin muilla. Opintotukiuudistus paransi tilannettani, ennen uudistusta sain asumistukea vain 60 € kuussa koska oli vanhemman omistama asunto! Se oli ihan naurettavaa, koska kuitenkin maksoin vuokraa ihan samalla tavalla kuin kelle tahansa vuokranantajalle!
Vierailija kirjoitti:
Saa. Olen vuokralla vanhempani omistamassa yksiössä. Vuokra on 400 euroa, saan yleistä asumistukea 303 euroa kuussa eli en tiedä onko se edes millään tavalla pienempi kuin muilla. Opintotukiuudistus paransi tilannettani, ennen uudistusta sain asumistukea vain 60 € kuussa koska oli vanhemman omistama asunto! Se oli ihan naurettavaa, koska kuitenkin maksoin vuokraa ihan samalla tavalla kuin kelle tahansa vuokranantajalle!
Meillä vuokra asettuisi n. 450e paikkeille, ihan kiva jos asumistuki kattaisi siitä noinkin paljon. Vastike on kuitenkin vain 120e ja lainanhoitokulut 350e (arvio).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin on, mutta näppärästi tulis maksettua yksi asunto opintojen aikana kun ostettais se nyt lukiolaiselle. Olen se vanhempi.
ap
Niin tulee minä olen tehnyt vanhempana samoin. Pitää vaan huolehtia että kaikki tulee hoidettua oikein verot jne...
Jos suinkin on varaa niin tossavaiheessa kannattaa ostaa se sijoitus asunto ja vuokrata lapselle.
Näin sitä raha menee rahan luokse.... Mutta näin sanoessani olen varmaa taas se kateelinen, joka ei saisi sanoa mitään kun ei (aina) ymmärrä.
Vierailija kirjoitti:
Näin sitä raha menee rahan luokse.... Mutta näin sanoessani olen varmaa taas se kateelinen, joka ei saisi sanoa mitään kun ei (aina) ymmärrä.
Älä huoli, me asumme kaupungissa jossa myös edullisia asuntoja. Asunto jota kaavailemme maksaa 45 000e, yksiö. Remppaa pitää vähän tehdä, siihen budjetoitu tiukat 1500e. Emme todellakaan ole ostamassa kämppää Helsingin kantakaupungista...
ap
Vierailija kirjoitti:
Siis sehän on fakta että raha menee rahan luokse. Mieti kaikki hyvät tarjoukset blak friday ym... kenellä on mahdollisuus parhaiten hyödyntää ne no rikkaalla. Tämä on vaan fakta. monesti köyhä joutuu ostaa normihinnalla kun silloin kun on alennukset ei satu tilillä olemaan rahaa että vois ostaa jemmaan jne...
Elämä ei todella ole reiluu
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis sehän on fakta että raha menee rahan luokse. Mieti kaikki hyvät tarjoukset blak friday ym... kenellä on mahdollisuus parhaiten hyödyntää ne no rikkaalla. Tämä on vaan fakta. monesti köyhä joutuu ostaa normihinnalla kun silloin kun on alennukset ei satu tilillä olemaan rahaa että vois ostaa jemmaan jne...
Elämä ei todella ole reiluu
Huokaus. En haluaisi sanoa, että olet oikeassa. - Vaikka todennäköisesti oletkin. Se, mikä tässä omien vanhempien ostamaan kämppään asumistuen saamisessa hieman risoo on se, että kuinka "saavuettuihin etuihin" ei haluta koskea. Tosin en usko, että jos nyt tämä tominta (tukeminen) lakkautettaisiin, niin saatsiinko sillä vuosi tasolla juurikaan säästöä; kyse onkin enemp periaatteesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä huoli, me asumme kaupungissa jossa myös edullisia asuntoja. Asunto jota kaavailemme maksaa 45 000e, yksiö. Remppaa pitää vähän tehdä, siihen budjetoitu tiukat 1500e. Emme todellakaan ole ostamassa kämppää Helsingin kantakaupungista...
ap
En huoli. Ei se minulta pois ole. Kuullostat tai vaikutat7-te sympaattiselta ja elämää ymmärtäviltä. itse vain olen pientä maailman tuskaa poteva opiskelija, jota hieman pelottaa kasvava eriarvoisuus. - Jos ja kun vanhemmilla on rahaa, niin on ihan luonnollista, että osan siitä saattaa haluta käyttää lastensa hyvinvointiin. Ja kannatettavampaa, -vaikkakin samalla eriarvotavaa on- mielestäni se, että tukee jja avittaa lapsiaan silloin kun he tukea tarvitsevat. -Joku toinen okisi laittanut saman rahan pörssiosakkeisiin, joku toinen uuteen autoon.
Kyllä minä ainakin saan.