Minkä ikäinen voi katsoa Riverdalea?
En jaksa itse katsoa tuota, mutta teini tahtoisi nähdä kun koulukaverit ovat kehuneet. Onko kovin väkivaltainen tai muuten nuorelle sopimaton?
Kommentit (10)
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni enemmän teineille tarkoitettu kuin teineille sopimaton. Jos lapsi on yli 12 (jota oletan, jos kutsut häntä teiniksi :D) niin anna katsoa.
Ok, kiitos vastauksesta! Ikäraja vaan hämäsi, kun minusta yleensä K16 on vaan jossain kauhuelokuvissa yms. Mutta ilmeisesti sitten uskalla antaa katsoa ihan rauhassa. Ja kyse on tosiaan jo 14-vuotiaasta. :)
On siinä ruumis, siitä varmaan se k16.
No kantsii ehkä vähän pitää silmällä, niin tietää, mitä sarjassa syötetään. Siinä esim. romantisoidaan opettajan suhdetta teinipoikaan. Lisäksi teinityttö mm. strippaa moottoripyöräjengille ja esitetään hyvin seksualisoituna.
Homoille on sarjassa jokin spesiaalimetsä, jossa he lenkkeilevät ja etsivät kertapanoja. Yhdellä päähenkilöistä on toinen persoonallisuus, johon hän katoaa ja mm. yrittää hukuttaa toista oppilasta. Tämä toinen persoonallisuus on siis väkivaltainen ja erittäin seksuaalinen. Lasten ja vanhempien suhteet ovat todella vinksahtaneita. Äiti mm. käyttää henkistä väkivaltaa tyttäreensä ja alkaa prostituoiduksi tämän kiusaksi. Pettämisiä on paljon. Yhden tytön perhe on ilmeisesti osa mafiaa ja tytär itsekin (ja poikaystävä) menee rikollispuuhiin mukaan. Yksi tytär on suljettu teiniraskauden takia hullujen huoneelle piiloon. Painostamista aborttiin perheen taholta. Deittiraiskaamista käsitellään.
Onhan siinä myös se sarjamurhaaja, joka kiristää niitä teinejä. Kyllä se K-16 on ihan paikallaan oleva ikäraja, koska monet juonikuviot ovat sellaisia, että vaativat jo vähän kyseenalaistavaa asennetta ja ehkä jälkikäteen keskusteluakin. Nämä nuorethan myös itse osallistuvat väkivaltaiseen ja rikolliseen käyttäytymiseen. Yksi on mm. sen moottoripyöräjengin jäsen ja kiduttaa jengin naisjäsentä. Naisten liittymisriittiin tosiaan kuuluu tuo miehille strippaaminen. Miesten riittiin taas kuuluu se, että jokainen jengin jäsen hakkaa uuden jäsenen. On huumeiden myyntiä, murhia, ruumiiden hävitystä, prostituutiota, mt-ongelmia, seksiä, juonittelua jne.
Se on sellaista siloteltua teinihömppää kuitenkin, ei mitään realistista väkivallan esittämistä tms. Samaa sarjaa kuin joku Gossip Girl. Pikkurajua ja -tuhmaa.
Minun mielestä kyllä 12 v voi katsoa koska olen itse 10 vuotias ja olen katsonut kaikki tähän mennessä tulleet jaksot. sanon että riippuu minkälaisesta lapsesta on kyse? Jos lapsi tai teini näkee paljon painajaisia, niin ei kannata katsoa. Itse tykkään ja paljon!
Olet kyllä oikeassa, mutta tuolaiset raiskaus- strippijutut ei ole ihan 10 vuotiaan nähtäville tarkoitettuja😊.
Mielestäni enemmän teineille tarkoitettu kuin teineille sopimaton. Jos lapsi on yli 12 (jota oletan, jos kutsut häntä teiniksi :D) niin anna katsoa.