Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vanhan puutalon hankkineet hoi!

Vierailija
17.03.2018 |

Olen ihastunut yhteen v. 1890 rakennettuun pieneen taloon. Asumme nyt rivarissa ja sitä ennen on asuttu kerrostalossa. Itse olen lapsuudessa sunut omakotitalossa, mies ei koskaan.

Millainen persoona pitää olla, jotta uskaltaa tarttua tällaiseen haasteeseen? Ja mitä kaikkea tulee huomioida ennen tarjouksen jättämistä?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

TODELLA ahkera. Ei vain nyt, vaan aina ja ikuisesti. Tuollainen talo on ikuinen työmaa.

Vierailija
2/7 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa olla joko varsin rikas tai kätevä käsistä.

Mieluiten molempia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On syytä olla itse tai hankkia tueksi alan ammattilainen. Hän tutkii talon rakenteet ja kunnon. Näin me teimme, kun oman talon ostimme. Se tosin on aika uusi, vm. 1902. Kaupat tehtiin noin 15 vuotta sitten, ja nyt on jo selvää että se taisi olla elämämme paras diili.

Vierailija
4/7 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

TODELLA ahkera. Ei vain nyt, vaan aina ja ikuisesti. Tuollainen talo on ikuinen työmaa.

Totta. Ei sovi sellaiselle, joka sanoo "Jonku tarttis" tai "Miksei kukaan oo".

Vierailija
5/7 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko ei ole olla nikkarointitaitoinen, mutta hyvä on olla epävarmuuden sietokykyä ja kohtalainen saldo säästötilillä.

Talon itsensä vuoksi toivon myös, että ostaja ei luule liikoja omista remonttitaidoistaan eikä yritä tehdä vanhasta uutta. Näillä on moni talovanhus pilattu.

Vierailija
6/7 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta. Ei sovi sellaiselle, joka sanoo "Jonku tarttis" tai "Miksei kukaan oo".

Olen ihan eri mieltä. Niin kauan kuin katto on kunnossa ja vesienohjaus kohdallaan, voi ihan rauhassa tuumailla. Monesti parempikin asua jokunen vuosi ennen kuin alkaa pilata pitkään toimineita ratkaisuja.

Vierailija
7/7 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies ei ole kätevä isäntä eikä myöskään siedä eskeneräisyyttä eikä hänellä ole epävarmuuden sietokykyä. Taidan elää pilvilinnoissa, omaa pikku-unelmaani. Ei kuitenkaan kannata näillä pelikorteilla toteuttaa pilvilinnahaavetta, vaikka talous sen sallisi.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kuusi