Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies ei anna mun pitää vuorotteluvapaata.

Vierailija
17.03.2018 |

Haluaisin pitää vuototteluvapaata 1.5-31.8, mutta mies ei anna mun pitää. Koulu alkais mahd syksyllä.
Työyhteisö on sairas enkä viihdy yhtään kun kiusataan. Jokainen työpäivä ahdistaa ja olen ihan loppu.

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos  sulla on säästössä tuhansia euroja elämiseen ja kaiken puoliksi maksamiseen niin mikäs siinä.

Miksi kaikki pitää maksaa puoliksi?

Eikö se tee elämisestä aika hankalaa?

Vierailija
22/38 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä sun kannattaisi miettiä myös sitä että onko nykyisestä parisuhteesta sinulle hyötyä vai haittaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, tuskin te saisitte pankista niin pitkää lyhennysvapaata, että se riittäisi sekä opintoihin että vuorotteluvapaaseen. Tämä lienee miehelläsi mielessä.

Toinen asia on, että hän ehkä kokee vuorotteluvapaan tilanteessasi keskejöttämisenä, periksi antamisena ja häviämisenä. Sinä antaisit periksi kiusaajillesi vaikka ihan hyvin voisit sinnitellä loppuun asti, kun kerran kuitenkin tiedät, että koulu alkaa pian ja työt päättyvät joka tapauksessa silloin. Määrätyn aikaa jaksaa mitä vain, määräämätöntä aikaa ei niinkään helposti. Jos sinnittelet nyt, lähdet töistäsi voittajana. Jos lähdet nyt, joudut lähtemään höntä koipien välissä hävinneenä.

Vierailija
24/38 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loiset taas vauhdissa

Vierailija
25/38 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on kunnon ä ä l i ö !

Vierailija
26/38 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, tuskin te saisitte pankista niin pitkää lyhennysvapaata, että se riittäisi sekä opintoihin että vuorotteluvapaaseen. Tämä lienee miehelläsi mielessä.

Toinen asia on, että hän ehkä kokee vuorotteluvapaan tilanteessasi keskejöttämisenä, periksi antamisena ja häviämisenä. Sinä antaisit periksi kiusaajillesi vaikka ihan hyvin voisit sinnitellä loppuun asti, kun kerran kuitenkin tiedät, että koulu alkaa pian ja työt päättyvät joka tapauksessa silloin. Määrätyn aikaa jaksaa mitä vain, määräämätöntä aikaa ei niinkään helposti. Jos sinnittelet nyt, lähdet töistäsi voittajana. Jos lähdet nyt, joudut lähtemään höntä koipien välissä hävinneenä.

Pankin kanssa jo neuvoteltu lyhennysvapaat.

Koulutuspaikka ei ole varma, kuten jo avausviestissä kirjoitin ”Koulu alkais mahd syksyllä.”, eli joudun sinnittelemään kiusattavana ainakin syksyyn, mahdollisesti pidempään.

Olen nyt jo ihan loppu enkä jaksa mitään. En pysty syömään, enkä nukkumaan.

Kiusaamisesta keskusteltu, mutta se käännettiin mua vastaan. Asia loppuunkäsitelty liittoa myöten. Koska se on sanaa sanaa vastaan, asiaa ei kannata viedä eteenpäin.

Ap

Vierailija
27/38 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuorotteluvapaakorvaus on huomattavasti pienempi kuin aikuiskoulutustuki. Olen selvittänyt asiaa, koska sain juuri aikuiskoulutustukipäätöksen. Jään 4 kuukaudeksi opintovapaalle opiskelemaan. Olen säästänyt 4:ksi kuukaudeksi etukäteen niin, että tuloni pysyy samana kuin työssä ollessa ja saan omatt lainaki ja kaikki muut kuluni maksettua. Tämä on mielestäni reilua ettei miehen siivellä tarvitse elää. Vaihtoehto, että ottaa lainoista lyhennysvapaata vaikuttaa lainan tulevaan korkoon ja marginaaliin (nousee). Selvitin vaihtoehtoa ja itselläni ei olisi kannattanut  nostaa lainan margaalia ja korkoa 4 kuukauden takia.

Ap, säästä ensin lainakuluihin ja muihin menoihisi rahaa ja jää sitten vuorotteluvapaalle tai mille vapaalle mielesi tekee. Tai pienennä kulujasi.

Vierailija
28/38 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et voi tietää ap:n tilannetta. Jos on palamassa loppuun, silloin ei jaksa.

Vierailija
29/38 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en anna miehen pitää vuorotteluvapaata.

Kun hän on siihen lupaa minulta kysynyt, evännyt sen olen. Hän on perheessämme se joka tuo rahan. Minun tilipussini on kolmasosa hänen palkastaan. Meillä menisi talo myyntiin (mikä nyt ei niin iso vahinko olisi), jos tulot yhtään pienenisivät.

Jos hän sen tarpeessa oikeasti olisi, niin kai pitäisi minulta kysymättä..aikuinen ihminen.

Vierailija
30/38 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei huonossa työssä sinnittelystä mitään sädekehää saa. :D Taloudellisesti se olisi toki järkevää jos ap vain pystyisi etäännyttämään itsensä sosiaalisista ongelmista ja hoitamaan työt pienimmällä mahdollisella vaivalla. Pussata pari kertaa pomon takamusta ja kertoa lähtiessä miten ikävä kaikkia tulee. Viedä vielä kakkua vittuillakseen. Kesä edessä ja ap voisi pitää lomansa ennen koulun alkua ja vaikka roimat pari viikkoa palkatonta. 

Vierailija
31/38 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on vastaajina näköjään enimmäkseen sellaisia, jotka eivät tiedä mitä loppuunpalaminen tarkoittaa.

Vierailija
32/38 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos  sulla on säästössä tuhansia euroja elämiseen ja kaiken puoliksi maksamiseen niin mikäs siinä.

Miksi kaikki pitää maksaa puoliksi?

Eikö se tee elämisestä aika hankalaa?

tietenkin se on hankalaa, jos ei pysty pitämään omasta taloudestaan huolta. Mitenköhän ne sinkut pärjää, kun on niin hankalaa maksaa omat kulunsa.

Vierailija
33/38 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, ymmärrän kyllä sua. Ja erokin voisi käydä mielessä tuossa tilanteessa. Ehkä paras ratkaisu olisi hakea nyt ensialkuun sairaslomaa. Kerätä voimia syksyä varten ihan luvan kanssa kotona.

Vierailija
34/38 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaulomahan on paras ratkaisu ensalkuun!

Vierailija
35/38 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

-ei varmaa opiskelupaikkaa

-lainaa

-ei säästöjä

"Mutkun mä haluun nyt vaan maata kotona, eiks mies ookin törkee ja mä oikeessa?"

Vierailija
36/38 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tässä nyt muutenvaan makoilusta ollut kyse, silloinhan ap voisi vaan alkaa työttömäksi ja ottaa karenssin ajalta toimeentulotukea.

Vierailija
37/38 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-ei varmaa opiskelupaikkaa

-lainaa

-ei säästöjä

"Mutkun mä haluun nyt vaan maata kotona, eiks mies ookin törkee ja mä oikeessa?"

Älä ap välitä näistä naisvihamielisistä idiooteista. Pesiytyvät ketjuun kuin ketjuun ymmärtämättä edes keskustelun aihetta.

Vierailija
38/38 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei huonossa työssä sinnittelystä mitään sädekehää saa. :D Taloudellisesti se olisi toki järkevää jos ap vain pystyisi etäännyttämään itsensä sosiaalisista ongelmista ja hoitamaan työt pienimmällä mahdollisella vaivalla. Pussata pari kertaa pomon takamusta ja kertoa lähtiessä miten ikävä kaikkia tulee. Viedä vielä kakkua vittuillakseen. Kesä edessä ja ap voisi pitää lomansa ennen koulun alkua ja vaikka roimat pari viikkoa palkatonta. 

eipäkak siitä mitään sädekehää ole tarkoituskaan saada, sädekehistä ei ole taloudellista iloa. Kyse on siitä, antaako otselleen luovuuttamisen va selviytymisen kokemuksia. Ja TÄLLÄ on taloudellistakin merkitystä varsin nopeasti, sillä ne luovuttajat ei menesty jatkossakaan, selviytyjät sen sijaan yrittää kunnes jotain onnistuukin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi seitsemän