Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Diagnoosi:vakava työuupumus

Fudismamma
17.03.2018 |

Miten te saman kokeneet olette rämpineet itsenne siitä selville vesille? Miten elämänne muuttui? Pystyittekö palaamaan "samaan" työhön takaisin? Miten työnantaja asiaan suhtautui? Mitä tässä nyt on odotettavissa, asia on tuore ja mieli ihan pihalla. Tottakai asiaan liittyy muitakin oireita, myös fyysisiä.
Saa laittaa linkkejä myös asiaa käsitteleviin artikkeleihin tai blogeihin.
Toivon asiallista keskustelua.
Ja Ps. Työuupumukseni alkulähde löytyy työstä, ei esim.siviilielämän puolelta.

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olkaa tyytyväisiä, jos saatte sairaslomaa. Minulla esimies kielsi työterveyslääkäriä antamasta sairaslomaa, eikä myöskään suostunut siihen, että olisin vaihtanut osastoa. Esimies itse on hirviö, joka on tuhonnut monen ihmisen elämän ja nauttii siitä. Irtisanouduin ja sain terveysasemalta heti sairaslomaa, joka kesti karenssin ajan. En aio palata töihin ja nautin elämästä ilman stressiä. Onneksi olin säästänyt rahaa, eikä työttömänä olo ole ollenkaan hullumpaa, vaikka ennen olin täysi työnarkomaani. Nyt vasta ymmärrän, miksi niin monet jättävät työelämän helpottuneena.

Vierailija
22/24 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olkaa tyytyväisiä, jos saatte sairaslomaa. Minulla esimies kielsi työterveyslääkäriä antamasta sairaslomaa, eikä myöskään suostunut siihen, että olisin vaihtanut osastoa. Esimies itse on hirviö, joka on tuhonnut monen ihmisen elämän ja nauttii siitä. Irtisanouduin ja sain terveysasemalta heti sairaslomaa, joka kesti karenssin ajan. En aio palata töihin ja nautin elämästä ilman stressiä. Onneksi olin säästänyt rahaa, eikä työttömänä olo ole ollenkaan hullumpaa, vaikka ennen olin täysi työnarkomaani. Nyt vasta ymmärrän, miksi niin monet jättävät työelämän helpottuneena.

Eikö tuo ole laitonta toimintaa työnantajan puolelta? Siinä olisi pitänyt ottaa heti työpaikan työsuojeluhenkilö ja luottamushenkilö mukaan, ja parhaassa tapauksessa tuo esimies olisi saanut kenkää!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
16.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan omista oireista sen varmaan myös tunnistaa jos ovat jatkuneet pitkään, siis ei puhuta viikoista vaan kuukausista ja joskus jopa vuosista. Unettomuus, kyynisyys työtä kohtaan, mielihyvän puuttuminen, täydellinen väsymys joka ei mene nukkumalla pois, työn hallinnan menetys, unohtelu, virheet, töitä ei saa tehtyä ajoissa niiden määrän vuoksi, sydämentykytykset, jatkuva päänsärky, apaattisuus, masennus, mielialan vaihtelut, käpertyy omaan kammioonsa eli sosiaalisen kontaktin väheneminen, itkuherkkyys... usein kuitenkin työkaverit huomaavat asian ensin. Ja tämähän on tunnollisen, jopa työnarkomaanin "sairaus", harvoin sellainen, joka ottaa hieman löysin rantaan sairastuu työuupumukseen.

Tämä kuvaa minunkin oloani täysin. :/ Otin vastaan aiempaa haastavamman työpaikan ja kuvittelin pääseväni mukavaan työyhteisöön. Käytännössä jäin omilleni, sillä työpaikalla on pieniä kuppikuntia, jotka koittavat keskenään pärjätä huutavan ja kilahtelevan esimiehen kanssa. Esimies on myös taipuvainen äärimmäiseen perfektionismiin ja haluaa kontrolloida likipitäen jokaista alaistensa sähköpostia. Luulin alkuun, että olen tyhmä ja huono, työssä epäonnistuva, mutta sitten sain tietää että sama esimies on aiemminkin saattanut alaisia sairaslomalle, ottamatta mitään vastuuta asiasta. Todella vaikea saada tilanteeseen ulkopuolista apua, koska esimies ei sitä halua - vikahan on idiooteissa alaisissa.

En tiedä mitä tekisin. Kammoksuttaa jäädä tästä työstä pois, koska ko. esimies on erittäin kärkäs moittimaan muita. Työuran kannalta olisi tärkeää saada jonkinlainen hyvä välipäätös ennen lähtemistä, mutta en tiedä jaksanko sinne asti. Ihan hirveä olo joka helvetin päivä. :/

Nyt rapiat kaksi vuotta myöhemmin olen lopultakin toimivassa työyhteisössä. Viimeisin työuupumuksesta johtuva sairasloma oli keväällä, mutta nyt tuntuu paremmalta. Olen kuitenkin vihainen siitä miten ihmisiä on kohdeltu aiemmassa työyhteisössäni. Ihan sairasta menoa ja heikomman hakkaamista, kuvottavaa ylenkatsomista. Oikeutta ei mistään saa ja itse joutuu kantamaan tulonmenetykset ja terveyden heikentymisen haitat. Miten voi missään työpaikassa olla ok, että samasta tiimistä on vuoron perään monta työntekijää sairaslomalla?

Vierailija
24/24 |
16.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin sairaslomalla uupumuksen vuoksi noin kuukauden. Töihinpaluu stressasi koska en olisi kyennyt palaamaan enää aivan samaan työhön - sen verran paha uupumukseni oli. Työnantajani on kuitenkin fiksu: jatkan hiukan kevyemmissä tehtävissä.Tämä helpotti minua valtavasti. Toinen asia on lääkkeet: jos niitä tarjotaan kannattaa ainakin kokeilla. Sain avun aivan liian pitkään vaivanneeseen unettomuuteen sekä masennukseen lääkkeistä. Lääkärin kanssa on hyvä neuvotella tästä kunnolla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kuusi