Synnytyksessä äidistä ulos pusertuva uloste on tervetulopaketti vauvalle
"Suolistossamme on suuri osa vastustuskykyämme määrittävää bakteeristoa ja on oikeastaan hyvin tärkeää, että vauva saa aimo annoksen äitinsä suoliston bakteereja itseensä syntymän hetkellä"
http://www.iltalehti.fi/perheartikkelit/201803152200791409_pt.shtml
Kommentit (18)
Olen miettinyt tuota ihan samaa ja ajatellut että minulle ei ainakaan mitään tyhjennysperäruiskeita laiteta.
Nimenomaan ei mitään peräruiskeita. Oikeastaan sektiolla syntyvätkin pitäisi tuhria ulosteella.
Ei, ei, ei! Ei. Kätilön mihinkään perustumatonta spekulaatiota. Kaikella EI ole evolutiivista funktiota. Ei varmasti auta lasta millään tavalla, ei varmasti tule mitään hyviä bakteereja sinne missä ne auttaisivat. Ei kellekään muullekaan anneta mitään terveyskakkakylpyjä, ei nyt hyvänen aika luovuta arkijärjestä ja kaikesta kriittisyydestä näin täysin.
Peräruiske jokaiselle kätilöt ei ole mitään paskanlappaajia.
Mulle annettiin peräruiske synnytystä edeltävänä iltana. Istuin puoli tuntia pöntöllä. Vauva syntyi seuraavana aamuna, en ollut syönyt tai juonut yhtään mitään peräruiskeen jälkeen. Silti tuli kakkaa pitkin ponnistusvaihetta.
Onko synnytys noin paskaista hommaa? En ole edes ajatellut.
T: mies jolla ei lapsia ole.
En halua tietää asiasta enempää enkä olisi halunnut tietää tätäkään.
M
Oisko sitten parempi että tulisi vähän löysää tavaraa? Mulla tuli oikein jämäkkä pötkäle, kuulin kun se putosi johonkin astiaan.
Vierailija kirjoitti:
Jos olet katsonut synnytysvideoita esim. koulussa, niin juuri tuo osuus leikataan pois, syystä tai toisesta.
Mulla oli nopea ponnistusvaihe, vain 3 ponnistusta: ekalla tuli kakka, toisella vauvan pää ja kolmannella loput.
Vierailija kirjoitti:
Etkö ole kuullut sanontaa: ei tullut lasta eikä paskaa?
Vierailija kirjoitti:
Eiks sitä kakkaa voi laittaa vauvalle ulostesiirteenä?
Täytyykö se lapsi tuhria paskalla?
Sen voi pyytää myös mukaan lasipurkkissa. Mukava muisto kirjahyllyssä tai takan reunalla.
Vierailija kirjoitti:
En halua tietää asiasta enempää enkä olisi halunnut tietää tätäkään.
M
Etkö arvosta äitisi antamaa arvokasta lahjaa?
Meidän 4 lapsesta ainoa alleginen on se sektiolla syntynyt. Ehkä tulevaisuudessa osataan antaa joku bakteerikylpy näillekin.
Vierailija kirjoitti:
Meidän 4 lapsesta ainoa alleginen on se sektiolla syntynyt. Ehkä tulevaisuudessa osataan antaa joku bakteerikylpy näillekin.
Eli jos lapsi syntyy sektiolla niin synnytyksen jälkeen ensin sormi omaan persee.seen ja sitten sormi vauvan perse.eseen.
Vierailija kirjoitti:
Ei, ei, ei! Ei. Kätilön mihinkään perustumatonta spekulaatiota. Kaikella EI ole evolutiivista funktiota. Ei varmasti auta lasta millään tavalla, ei varmasti tule mitään hyviä bakteereja sinne missä ne auttaisivat. Ei kellekään muullekaan anneta mitään terveyskakkakylpyjä, ei nyt hyvänen aika luovuta arkijärjestä ja kaikesta kriittisyydestä näin täysin.
No itseasiassa ulostesiirtoja on käytetty sairauksien hoidossa erittäin hyvin tuloksin!
Eiks sitä kakkaa voi laittaa vauvalle ulostesiirteenä?
Täytyykö se lapsi tuhria paskalla?