Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako koirille syöttää kissanruokaa?

Vierailija
17.03.2018 |

Mulla on kamala lasti sheban finesse moussea, eri makuja (halvalla sain niin hamstrasin). Oli varmaan tarjouksessa, koska ei kelpaa kissoille, ei yhdellekään meidän viidestä (!) kissasta!
Naapurissa on sellainen ajokoiran kokoinen vaalea lurppakorva, kai sekarotuinen. Mietin että käykö munuaisiin tms ripulikatastrofi, en tiedä koirista mitään. Paitsi sen, että syövät ihan mitä vaan. Kehtaako antaa niille?

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se kuulemma ole suositeltavaa, mutta en nyt usko, että muutamasta annoksesta mitään suurta haittaa seuraisi, vaikka en nyt riskillä lähtisi. Vie paikalliseen eläinsuojeluun ruoat? Tulisi tarpeeseen siellä varmasti.

Vierailija
2/27 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissanruoka on kalliimpaa kuin koiranruoka siksi että laadukkaassa ruuassa ei voi olla viljaa vaan eläinproteiinia. Laadukas kissan purkkiruoka on taatusti terveellisempää kuin se nötkötti jota ihmiset syövät joten anna mennä vaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, koska olet mitä syöt on voimassa tässäkin asiassa.

Vierailija
4/27 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömilläkin on kissoja! Tarjoa paikalliseen ruoka-apuun.

Vierailija
5/27 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysytkö sä tätä ihan tosissaan?

Vierailija
6/27 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei, koska olet mitä syöt on voimassa tässäkin asiassa.

Jep. Koira alkaa maukua ja kehrätä saatuaan kissanruokaa.

Vierailija
7/27 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kissanruoka on kalliimpaa kuin koiranruoka siksi että laadukkaassa ruuassa ei voi olla viljaa vaan eläinproteiinia. Laadukas kissan purkkiruoka on taatusti terveellisempää kuin se nötkötti jota ihmiset syövät joten anna mennä vaan.

Vegaanit on eri mieltä laadusta. Kyllä koira kissanruokaa voi syödä. Kissa ei voi syödä koiranruokaa. Koska koira on jalostunut kissan yläpuolelle.

Sinkkumies

Vierailija
8/27 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet koirathan on hulluna kissanruokaan ja syövät sitä siis tosi mielelään.

Käsittääkseni siksi että kissanruuissa on enemmän lihaa ja vähemmän viljaa kun koiranruuissa. (En tiedä onko tämä totta, korjatkoon kuka tietää.)

Mut voithan sä kysyä haluaako koiran omistaja antaa koiralleen kissanruokaa. Siitähän se on kiinni, ei koiran mielipteestä :)

Vierailija
9/27 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käsittääkseni siksi että kissanruuissa on enemmän lihaa ja vähemmän viljaa kun koiranruuissa. (En tiedä onko tämä totta, korjatkoon kuka tietää.)

Mut voithan sä kysyä haluaako koiran omistaja antaa koiralleen kissanruokaa. Siitähän se on kiinni, ei koiran mielipteestä :)

No mä olen antanut koiralleni kalaa. Se on 100% lihaa ja ei taatusti ole viljaa seassa. Tykkäähän se koira lihasta ja itse olen kalastanut.

Sinkkumies

Vierailija
10/27 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, jos kissa antaa luvan.

Vierailija
11/27 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vie hyväntekeväisyyteen!

Vierailija
12/27 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vegaanit on eri mieltä laadusta. Kyllä koira kissanruokaa voi syödä. Kissa ei voi syödä koiranruokaa. Koska koira on jalostunut kissan yläpuolelle.

Sinkkumies

Kyllä kissa voi koiranruokaa tilapäisesti syödä kunhan saa oikeaakin ruokaa sen lisäksi.

Sinun logiikallasi hamsteri on jalostunut koiran yläpuolelle, se kun syö pelkkiä kasviksia.

Vierailija
13/27 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mä olen antanut koiralleni kalaa. Se on 100% lihaa ja ei taatusti ole viljaa seassa. Tykkäähän se koira lihasta ja itse olen kalastanut.

Sinkkumies

Niin no, minunkin koira syö kalaa.

Ei oo vielä kissaksi muuttunut.

Vierailija
14/27 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinkkumies

Koirat nuoleskelevat toistensa palleja, juovat vessanpöntöstä ja tönkävät roskiksia. Kuten Sinkkumieskin.

Joten en sanoisi ihan noilla sanoilla...

Vierailija
15/27 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luonnoneläimetkin hotkii kissanruuan, mutta koiranruokaan eivät koske. Koiranruoka on moskaa.

Vierailija
16/27 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysyn ihan tosissaan, koska tiedän, että esim leikatuille kolleille ei voi syöttää mitä vaan, tulee virtsakiviä. Lisäksi olen kuullut että koirilla tulee välillä ripuli (En ole ikinä havainnut kissoilla) ja paskovat joka paikkaan, myös matoille ja ihmisten sänkyyn!

Vierailija
17/27 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Emmä sitä itse ollut syömässä...😆

Vierailija
18/27 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysyn ihan tosissaan, koska tiedän, että esim leikatuille kolleille ei voi syöttää mitä vaan, tulee virtsakiviä. Lisäksi olen kuullut että koirilla tulee välillä ripuli (En ole ikinä havainnut kissoilla) ja paskovat joka paikkaan, myös matoille ja ihmisten sänkyyn!

Sehän riippuu ihan koirasta kuinka herkkä vatsa sillä on, joten mitään yleispätevää vastausta ei voi antaa.

Mut itse voisin omalle koiralle kyllä antaa kissanruokaa, esim yksi kissanruokapussi muun sapuskan seassa.

Tosin koira voi sen jälkeen kun ruuat on syöty, koira voi haikailla niitten kissanruokien perään.

Yleensä koirille maistuu kissanruoka oikein hyvin, joten siinä mielessä ei ole mitään estettä.

Mutta kysy koiran omistajalta haluaako/voiko antaa sille kissanruokaa, siitähän se on kiinni.

Vierailija
19/27 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinkkumies

👍mä alan pikkuhiljaa tykkäämään susta.

Vierailija
20/27 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luonnoneläimetkin hotkii kissanruuan, mutta koiranruokaan eivät koske. Koiranruoka on moskaa.

Heh. Mökillä oravat, myyrät ja supikoirat syö koirannappulat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kolme