Suositelkaa niitä kenkiä millä pärjää vuosia ja ympäri vuoden
Täällä kerrottiin, että yksillä kengillä pärjää vuosia, niin kertokaa mitkä ne kengät on?
Kommentit (57)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maiharit
Jep. Nahkaiset maiharit.
Näitä sitten pitää myös huoltaa. Nahkarasvaa ja lankkia pintaan kuukausittain, niin ei pääse nahka kuivumaan ja halkeilemaan.
Vierailija kirjoitti:
Doc Martens
Nämä ovat tosin talvella erittäin liukkaat, ainakin minun jaloissani. Vuosia sitten liukastuin Martenseissa ja nilkka murtui siinä yhteydessä. Minulla on ollut kahdet Martensit ja kummatkin ovat olleet luistimia talvella, niillä pääsin alamäkeen liukumaan kymmeniä metrejä.
Mulla on kahdet kengät: nahkamaiharit ja lenkkarit. Kesällä en käytä kenkiä.
Ei pärjää yksillä. Missä välissä kerkee kengät kuivua jos käytät samoja kolo loskakelin / vesisateiden aikaan?
En lähtis myöskään samoilla patikkareissulle tai juoksulenkille.
Mulla on jalaksen maiharit. Ne on kestäny vuosia ja niillä oon pärjänny. Toki pitää aina sillointällöin muistaa lankata niitä. Kesällä käytän sandaaleja.
Vierailija kirjoitti:
Missä asut kun voit kävellä kesät ilman kenkiä? Menetkö töihinkin ilman kenkiä?
Tänä talvena on pitänyt olla nastakengät ja niitä ei mielellään kesällä käytä. Jos löytäisin hyvät irtonastaratkaisut, niin sitten voisin jotain barefootkenkää keskipitkällä varrella harkita ihan kesäkuumalle/talvipakkasille (talvella villasukat ja villapohjallinen).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen asunut monissakin eri ympäristöissä. Menen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
OK. Itse en lähtisi töihin paljain jaloin, junassa, bussissa ja työmatkakävely liian likaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heh Heh niin varmaan.
Eihän sulla ole edes töitä minne mennä.
Vierailija kirjoitti:
Eipä pärjää, jos sen takia, että kengät menevät helpommin rikki, jos ne ovat ainoat käytössä olevat. Ne eivät saa "levätä" (esim. kuivua kunnolla) ja siksi rikkoontuvat. Mutta jos haluaa mahdollisimman monipuoliset kengät, niin jonkinlaiset maiharityyppiset laadukkaat varsikengät ovat aika hyvä valinta.
Pitää paikkansa! Kahdet tai kolmet kengät käytössä , ostin kerralla alennuksesta noin 5 vuotta sitten ja kaikki ovat edelleen ehjinä. Huom! Kenkähuolto eli pohjalliset myös kuivumaan , kenkien puhdistus . Sillä pääsee pitkälle.
Timberlandin pitkävartiset talvisaappaat olleet käytössä 7 v.
K-kengän oman merkin nahkanilkkurit olleet käytössä syksyisin ja keväisin 7 v.
Mulla on sievin goretex-maiharit. Edelliset kesti 12 vuotta, nykyisillä on menossa 8. vuosi.
Ei ne kyllä ainoat ole. On myös lämpimämpää huopakenkää, kevyempää kävelykenkää ja vähän naisellisemmat nilkkurit (kaikki sievin). Kesäksi kun vielä löytäisi jotain jalkaan istuvaa.
Salomonin vaelluskenkiä olen käyttänyt vuoden ympäri. Talvella lisään vain villasukan ja kovina talvina villapohjallisen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
OK. Itse en lähtisi töihin paljain jaloin, junassa, bussissa ja työmatkakävely liian likaista.
Likaista se kyllä on. Mutta pesen jalat aina heti sisään tullessa.
Vierailija kirjoitti:
Doc Martens
Tarkoitat varmaan niitä vanhoja, etkä nykyisiä...
En tiiä, minusta ihmisellä on hyvä olla seuraavat kengät
Vaelluskengät (näillä pärjää liki ympäri vuoden, pienellä pakkasellakin) tai vastaavat, ulkoiluun, työmatkoja varten, pihahommiin jne.
Lämpimät talvikengät kun pakkasta on enemmän
Siistimmät talvikengät, niin että ei tartte joka tilaisuuteen lonssia vaelluskengissä tai niissä toisissa talvikengissä. Esim. kauppaan laitan mieluummin tämmöset
Lenkkarit, jos harrastaa edes jonkinlaista lenkkeilyä vaikka edes kävellen
Sandaalit, että on helteelle avonaisemmat kengät
Tennarit tai kävelykengät, siistit mutta rennot. Niin että ei tartte niissä vaelluskengissä kesälläkään mennä joka paikkaan.
Yhdet juhlakengät, jotka on sellaiset, että sopivat niin häihin kuin hautajaisiinkiin.
Kumpparit, jos on niin märkää että vaelluskengät ei enää ole fiksu vaihtoehto