Lapsi itkee yöllä alapääkipua
Jos AV-palstalta ei löydy apua, ei sitten niin mistään. Please, help me!
Otsikossa jo tulikin ongelma, joka on toistunut muutamana yönä. Muutaman viikon sairasteluputki takana, flunssia ja ripulia. Tytön virtsanäyte oli puhdas, ei tulehdusta. Lääkärin mielestä alapäässä ei näy mitään ihmeellistä, mutta lääkärikäynnin jälkeen öinen itku ja valitus tuli taas.
Googlettelin, että heisimadot aiheuttavat öisiä oireita! :( Sellaisia on ollut tiettävästi ainakin vuosi sitten päiväkodissa, eli ei olisi mahdollista, että joku niitä edelleen siellä levittää. Yök, mikä ajatus.
Ennen uutta lääkärikäyntiä kysyisin, onko muilla ollut vastaavaa? Voisiko kuitenkin olla kyse muusta kuin madoista? En ole nähnyt niitä, en edes taskulampulla yöllä katsoen. Lääkäri funtsi, olisiko hiertymää/hautumaa, kun on pitänyt pukea paljon kylmillä ilmoilla. Ihmetyttää vain se, että kipua ja itkua ilmenee vain öisin.
Kommentit (32)
Meillä johtui myös kihomadoista. Mä syöttöisin Pyrvinit ja siivoaisin.
Jos yhtään epäilet kihomatoja niin paras vaan ottaa ne lääkkeet ja siivota hulluna vaikka ei olisi aikaa ja voimia. Se vaan on pakko tehdä!
Ap tässä.
Tulin kertomaan, että niitä prkleen matoja ne sitten tosiaan oli.
Päiväkodin tuliaisina on siis kolmen viikon aikana ilmaantunut nuhakuume, todennäköinen influenssa, mahatauti ja kirsikkana kakun päälle kihomadot. Kuinka ihanaa! :(
Vierailija kirjoitti:
Minä ostaisin pyrvinit ja lääkitsisin koko perheen varuiksi. Ja ehdottomasti uusinta kahden viikon jälkeen.
Ei siitä kuurista haittaakaan ole(paitsi hinta) ja tuleepahan siivottuakin kunnolla.
Eiiihhh... varma tieto siitä että on niitä matoja. Nehän tulevat vastustuskykyisiksi pyrvinille jos kaikki käyttäisivät ihan varmuudeksi. Herätkää nyt..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä ostaisin pyrvinit ja lääkitsisin koko perheen varuiksi. Ja ehdottomasti uusinta kahden viikon jälkeen.
Ei siitä kuurista haittaakaan ole(paitsi hinta) ja tuleepahan siivottuakin kunnolla.Eiiihhh... varma tieto siitä että on niitä matoja. Nehän tulevat vastustuskykyisiksi pyrvinille jos kaikki käyttäisivät ihan varmuudeksi. Herätkää nyt..
Mitenköhän voisi elimistössä olemattomat kihomadot tulla vastustuskykyisiksi, jos lääkkeitä syö. Sen sijaan vastustuskyky voi kehittyä, jos lääkkeitä ei käytä ohjeen mukaan (ottaa esim. liian vähän tai jättää uusimatta hoidon).
Vierailija kirjoitti:
Meillä sama homma. Tyttö valitteli öisin alapään kutinaa. Itki kovasti, eikä meinannut rauhoittua millään. Mitään ei näkynyt ja lääkärilläkin käytettiin. Vaiva hoitui sillä, että iltaisin tehtiin huolellinen alapesu, jonka jälkeen rasvattiin apteekin ihoöljyllä. Öisin nukuttiin ilman housuja.
Lääkäri määräsi myös kutinaan nestemäistä zyrtekiä.
Kutina alkoi helpottaa muutamassa illassa.
Limakalvo-oireet ovat yllättävän yleisiä jo pikkutytöilläkin.
Varsinkin pyöränsatula-aikaan keväällä tulee paljon vääriä virtsatulehdusepäilyjä.
Onneksi syy selvisi!
Ja kiitos hyvistä nauruista tuolle, joka kehotti meitä "heräämään" vastustuskykyisten matojen edessä! :D "Matohan on ihan sama asia kuin bakteeri ja matolääke ihan sama asia kuin antibiootti, se mato on vaan isompi ku se bakteeri, joten herätkää nyt!" :D
Ollapa kärpäsenä katossa, kun tämä "asiantuntija" kysyy tätä vastustuskykyisten matojen asiaansa ensi kerralla lääkärissä asioidessaan. :) Itse en lääkärinä pystyisi pitämään pokkaa, vaikka kaikenlaista on nähty.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi syy selvisi!
Ja kiitos hyvistä nauruista tuolle, joka kehotti meitä "heräämään" vastustuskykyisten matojen edessä! :D "Matohan on ihan sama asia kuin bakteeri ja matolääke ihan sama asia kuin antibiootti, se mato on vaan isompi ku se bakteeri, joten herätkää nyt!" :D
Ollapa kärpäsenä katossa, kun tämä "asiantuntija" kysyy tätä vastustuskykyisten matojen asiaansa ensi kerralla lääkärissä asioidessaan. :) Itse en lääkärinä pystyisi pitämään pokkaa, vaikka kaikenlaista on nähty.
Kyllä loiset voi tulla ja ovat tulleet vastustuskykyisiksi lääkkeille ja hyöteismyrkyille. Ei se mikään ihme ajatus ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi syy selvisi!
Ollapa kärpäsenä katossa, kun tämä "asiantuntija" kysyy tätä vastustuskykyisten matojen asiaansa ensi kerralla lääkärissä asioidessaan. :) Itse en lääkärinä pystyisi pitämään pokkaa, vaikka kaikenlaista on nähty.Kyllä loiset voi tulla ja ovat tulleet vastustuskykyisiksi lääkkeille ja hyöteismyrkyille. Ei se mikään ihme ajatus ole.
No voi voi, mutta jos syöt pyrvin-kuurin turhaan eli sulla ei ole matoja niin eihän siellä elimistössä ole niitä matoja jotka voisivat jotain vastustuskykyä kehittää.... Siksi on ihan turha mesoa että nyt luotaisiin jotain matojen superkantaa jos joku syö pyrvin-kuurin vaikka ei 100-varma olekaan matojen olemassaolosta...
Voiko tyttö olla pedofilian uhri?
Ok, rohkaisevaa (?) kuulla, että limakalvo-ongelmiakin voi ilmetä vain ja ainoastaan öisin.
Just nyt tähän saumaan en ehtis sitä siivousrumbaa, jossa suunnilleen koko kämppä pitää kiillottaa, saunottaa ja pakastaa. Mutta seuraavaks pitää kai alkaa tonkia kakkanäytettä.
Sapettaa, kun lääkärin hommatkin pitää nykyään tehdä itse, vaikka just tuli käytyä tk:ssa.
ap