Facebook-kaveripyynnön hylkäys
Hei! Olen aika tarkka, ketä pyydän facebook-kavereiksi. Kaksi kertaa olen pyytänyt työkaverin, joka mielestäni on ollut aika läheinen. On juteltu kaiken maailman asioita, myös yksityisiä asioita. Toinen on jo lähtenyt töistä pois ja toinen on siirtynyt toiseen yksikköön. Pyysin heitä Facebook-kavereiksi ja kumpikin on hylännyt pyynnön ja laittanut ilmeisesti estolistalle, koska ei ole mahdollista pyytää uudelleen (en kyllä sitä tekisikään). Ja esim. tämä poislähtenyt on hyväksynyt muutaman muun työkaverin samasta yksiköstä.
Pitääkö siis edelleen tervehtiä ja jutella, kun tapaa esim. ulkona heidät? Vai voinko päätellä tästä, että ystävyys on ohi?
Pyydän kuitenkin kaveriksi vain sellaisia henkilöitä, jotka oikeasti olen luullut kaveriksi ja Facebook-kaverieni määrä on pieni.
Kommentit (23)
Kun joku hylkää pyynnön, häneltä kysytään haluaako hän jatkossa estää kaveripyynnöt ko. tyypiltä. Jos klikkaa kyllä, niin et voi enää pyytää häntä kaveriksi (lisää kaveriksi nappi ei ole enää ns. aktiivinen). Eli ei ole muuten blokannut sua.
Vierailija kirjoitti:
Kun joku hylkää pyynnön, häneltä kysytään haluaako hän jatkossa estää kaveripyynnöt ko. tyypiltä. Jos klikkaa kyllä, niin et voi enää pyytää häntä kaveriksi (lisää kaveriksi nappi ei ole enää ns. aktiivinen). Eli ei ole muuten blokannut sua.
Tarkoitin siis tätä nimenomaan eli ei blokannut ulos, mutta ei halua kaveripyyntöjäni eli käytännössä sama asia. Ja olen siis nähnyt, että on sen jälkeen hyväksyneet muista työkavereita kaveriksi, koska olen heidän kaveri. Eli tästä oletan siis, että henkilö ei ole kiinnostunut olemaan kaveria enää.
Kyllä edelleen tervehtisin ja puhuisin normaalisti, jos samassa tilassa ollaan.
Fb-kaveripyynnön hylkääminen on kuitenkin selvä merkki siitä, että toinen ei halua lähempää tuttavuutta. Kunnioittasin tätä ottamalla siis etäisyyttä enkä enää itsekään hakeutuisi toisen seuraan enkä olisi hebkilön suhteen millään tavalla aloitteellinen.