Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Neuvoja, miten saat kestävän avioliiton

Happy wife, happy life
16.03.2018 |

Puolet avioliitoista päättyy eroon. Omien kokemuksieni mukaan nämä neuvot ovat naiselle tepsiviä:

- Kouluttaudu mahdollisimman korkealle, niin pitkälle kuin suinkin ikinä pystyt.
- Pidä omia harrastuksia, älä koskaan jätä yhtään kurssia suorittamatta miehen takia. Älä koskaan pienennä itseäsi miehen takia.
- Pidä huolta ystävyyssuhteistasi. Tapaa ystäviäsi säännöllisesti, soittele, kutsu kotiisi kylään.
- Pidä itsesi hyvässä kunnossa ja normaalipainoisena.
- Pidä huolta ulkonäöstäsi. Käy säännöllisesti kampaajalla, osta kivoja vaatteita ja seuraa edes vähän muotia (muutaman vuoden tarkkuudella).
- Älä KOSKAAN pihtaa. Älä ajattele, että seksin pitäisi aina olla mahtavaa. Miehillä on yleensä tarve harrastaa useammin seksiä. Jos ei aina innosta, käyttäkää liukuvoidetta. Tämä on ehkä se kaikkein tärkein neuvo. Älä aja miestäsi vieraaseen syliin pihtaamalla seksiä. Kunhan pidätte huolta siitä, että on myös säännöllisesti (esim. kerran viikossa) seksiä, joka kestää niin kauan (ja on sellaista) kuin nainen haluaa.
- Älä nipota. Jos mies riisuu vaatteensa mihin sattuu, älä nalkuta. Korjaa ne pois tai sano nätisti, mutta älä nalkuta tällaisista, jos sinulla on muuten hyvä mies.
- Puhukaa toisillenne/toisistanne kauniisti.
- Jakakaa kotityöt tasaisesti, niin ettei kumpikaan katkeroidu.

Näillä mennään, 20 vuotta onnellisesti takana. <3

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi huono ap. Vaimo ei ole mikään seksinukke, jonka pitäisi tälläytyä miehen vuoksi. Ei myöskään taloudenhoitaja.

Vierailija
2/17 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm... minä olin aina juuri tuollainen vaimo. Yksi pieni poikkeus listaan: kävin kampaajalla vain kaksi kertaa vuodessa ja ostin harvoin vaatteita - koska mies oli säästeliästä sorttia.

SILTI mies vaihtoi minut toiseen lennosta 19 aviovuoden jälkeen.

Minä tekisin toisenlaisen listan. Tuo kaikki on vain pintaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee kumppanillesi lobotomia tai katko häneltä jalat. Ei pääse karkuun.

Vierailija
4/17 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hmm... minä olin aina juuri tuollainen vaimo. Yksi pieni poikkeus listaan: kävin kampaajalla vain kaksi kertaa vuodessa ja ostin harvoin vaatteita - koska mies oli säästeliästä sorttia.

SILTI mies vaihtoi minut toiseen lennosta 19 aviovuoden jälkeen.

Minä tekisin toisenlaisen listan. Tuo kaikki on vain pintaa.

Niinpä. Noilla keinoillahan sitä just nimenomaan vetää puoleensa sellaisen miehen, jolla sulle on vain välinearvo ja joka pitää nuorempaa parempana.

Vierailija
5/17 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, ei se ole mitään kotitöiden tasaisesti jakamista, että naiselle jää kaikki vastuu siitä mihin tavarat kuuluu. Nalkuttamiseksi leimataan usein se, että nainen yrittää patistella miestä kantamaan oma-aloitteisesti oman osansa vastuusta. Itsestään selvää on, että paskapäinen, itsekäs mies ei moisesta tykkää. Se ei tarkoita, että nainen olisi huono puoliso, vaan että nainen on valinnut huonon puolison.

Vierailija
6/17 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on hyvä ja syvästi rakastava suhde, ensimmäinen elämässäni joka on todellisia kestämisen mahdollisuuksia.

Ensimmäisiä asioita mitä mieheni pyysi minua lupaamaan hänelle, on etten koskaan "antaisi" hänelle seksiä jos itse en oikeasti halua. Hän tiesi että sellainen tappaa aidon halun, eikä myöskään halunnut itse mitään epäaitoa ja näyteltyä minulta, vaan aidon tunteen.

Liitto kestää kun on toistensa kunnioittamista ja myös pyyteetöntä rakkautta, ja se tarkoittaa että haluaa että toisella on hyvä. Hyvään suhteeseen ei kuulu seksin käyttäminen vaihdon tai manipuloinnin välineenä, vaan rakkauden osoittamiseen ja yhteisen nautinnon saamiseen.

Ei liitto lopu seksin vähyyteen, vaan seksi loppuu rakkauden, huolenpidon, kunnioituksen ja luottamuksen vähyyteen.

Vierailija
7/17 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää vain löytää aito sielunkumppani, niin silloin se kestää. Vaikka olisikin välillä vaikeuksia. Tietysti empaattisuus ja epäitsekkyys molemmin puolin auttavat varmasti asiaa. "Vikojen" hyväksyminen toisessa, ei yritä muuttaa toista, se on pahin ansa mihin voi langeta.

Vierailija
8/17 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies on perheen pää ja minä olen kotiäiti, joka pitää huolta lapsista. Olen luovuttanut itseni ja ruumiini täydellisesti mieheni käyttöön, ja suosittelen tätä kaikille muillekin. On ihanaa olla nainen, joka tekee ruuat ja tyydyttää miehensä raskaan työpäivän jälkeen. 

Vierailija
9/17 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hm.. Nyt käsitettiin väärin. Uusi lista:

Nainen, nämä ovat oikeutesi:

- mies siivoaa oman osuutensa huushollista joka viikko (myös vessat ja muut ällöt)

- mies antaa suuseksiä tai muuten huolehtii, että vaimo oikeasti nauttii seksistä

- mies huolehtii myös itsestään ja omasta ulkonäöstään ja on kiinnostava keskustelukumppani, ei ole täysin pihalla siitä, mitä maailmalla tapahtuu, ei päästä itseään plösähtämään, ei kulje kotona likaisissa, rikkinäisissä pieruverkkareissa

MUTTA: Tärkeintä kaikista on olla kiltti ja hyväksyvä sille kumppanille. Hyväksy hänen virheensä. Ehkä hänkin hyväksyy sinun. Puhukaa toisillenne nätisti.

t. AP (kouluttautunut feministi, joka ei todellakaan ole mikään kynnysmatto)

Vierailija
10/17 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avioliitossani mies pihtasi. Ihme selityksiä oli ettwi seksiä tai muuta läheisyyttä ollut. Muutenkin ihan vätys ukko. Naisenko pitäisi olla sitä ja tätä ja miehelle mieliksi?! Mies tekee vain mitä haluaa.

Vierailija
11/17 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitse puoliso joka rakastaa sinua jota sinä rakastat. Käytännössä tolla on menty yli 20 vuotta.

Vierailija
12/17 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noilla ohjeilla mies on onnellinen, nainen onneton ja lopputuloksena on takuuvarma avioero.

Vierailija
13/17 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa. En pidä kappaleesta "Meidän täytyy keksiä säännöt rakkaudelle".

Mietin mikä meillä on parasta. Tykkään vaan miehestäni ja puhutaan toisillemme nätisti, mutta sekin tulee luonnostaan. Ehkäpä kaikki soljuu luonnollisesti kuin puro kun toisilleen sopivat ihmiset kohtaavat. Olemme olleet naimisissa yli 10 vuotta. Nauretaan paljon, leikkisyys. Ei sääntöjä, puolison kunnioitus ja arvostus, rehellisyys ja luottamus hoitaa senkin kun molemmat ovat järki-ihmisiä. Mutta hauskoja.

Vierailija
14/17 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Happy wife, happy life kirjoitti:

Puolet avioliitoista päättyy eroon. Omien kokemuksieni mukaan nämä neuvot ovat naiselle tepsiviä:

- Kouluttaudu mahdollisimman korkealle, niin pitkälle kuin suinkin ikinä pystyt.

- Pidä omia harrastuksia, älä koskaan jätä yhtään kurssia suorittamatta miehen takia. Älä koskaan pienennä itseäsi miehen takia.

- Pidä huolta ystävyyssuhteistasi. Tapaa ystäviäsi säännöllisesti, soittele, kutsu kotiisi kylään.

- Pidä itsesi hyvässä kunnossa ja normaalipainoisena.

- Pidä huolta ulkonäöstäsi. Käy säännöllisesti kampaajalla, osta kivoja vaatteita ja seuraa edes vähän muotia (muutaman vuoden tarkkuudella).

- Älä KOSKAAN pihtaa. Älä ajattele, että seksin pitäisi aina olla mahtavaa. Miehillä on yleensä tarve harrastaa useammin seksiä. Jos ei aina innosta, käyttäkää liukuvoidetta. Tämä on ehkä se kaikkein tärkein neuvo. Älä aja miestäsi vieraaseen syliin pihtaamalla seksiä. Kunhan pidätte huolta siitä, että on myös säännöllisesti (esim. kerran viikossa) seksiä, joka kestää niin kauan (ja on sellaista) kuin nainen haluaa.

- Älä nipota. Jos mies riisuu vaatteensa mihin sattuu, älä nalkuta. Korjaa ne pois tai sano nätisti, mutta älä nalkuta tällaisista, jos sinulla on muuten hyvä mies.

- Puhukaa toisillenne/toisistanne kauniisti.

- Jakakaa kotityöt tasaisesti, niin ettei kumpikaan katkeroidu.

Näillä mennään, 20 vuotta onnellisesti takana. <3

Meillä on tepsinyt jo yli 20 vuotta em ohjeet molemmille

Emme pihtaa, emme nalkuta (eikä aiheuta nalkutuksen aiheita), puhumme toisistamme kauniisti, arvostamme toisiamme, jaamme kotityöt, rakastamme toisiamme jne

Se on nuo 2 pientä kirjainta jolla kaikki toimii: me

Vierailija
15/17 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä parisuhde vaatii kypsyyttä, molemmilta osapuolilta.

Pariudu siis fiksun, mukavan, reilun ja rehellisen, luotettavan ja rakastavan ihmisen kanssa. Samat elämänarvot ja luonteiden ja persoonien yhteensopivuus on ulkonäköä tärkeämpää.

Kun oma kumppani on rakastava ja mukava ja vastuullinen niin sillä pääsee jo tosi pitkälle.

Yhdessä sitten rakennetaan se oma tila parisuhteelle, jossa molemmilla on hyvä olla.

Itse teen mukavia asioita omalle kumppanilleni, herkkuillallisia, hieron hartioita, pidän hyvänä, pussailen, halailen, kerron miten ihana hän on, nautin miehestä naisena, pidän hyvänä toista kaikin tavoin, haluan ja tarvitsen miestäni miehenä mutta myös kumppanina, ystävänä, perheen isänä jne.

Mieheni ei edusta minulle elättäjää tai että miehen elämäntehtävä olisi tehdä minut onnelliseksi. Jokaisen aikuisen on otettava vastuu omasta elämästään, kumppaniin ei saa ripustautua eikä olettaa, että toisen tehtävä on jotenkin vastata minun onnellisuudestani. Mutta pitää myös ymmärtää että omalla asenteella ja tekemisellä on se suurin vaikutus psrisuhteeseen, olenko rakastava lämmin, ymmärtävä, toista arvostava ja kunnioittava, osoitanko sitä toiselle? Arvostanko myös itseäni ja osaanko myös pitää itsestäni ja omista tarpeistani huolen, otanko niistä vastuuta samoin kuin otan huomioon toisen tarpeet ja toiveet?

Uskon että kun suhteessa on ns tilaa hengitttää molemmilla, eli kumpikaan ei tukeudu väärin ja liikaa toiseen, suhteessa on tilaa myös siihen aitoon ja kestävään sitoutumiseen, jossa kumpaakaan ei tukehduteta ”kuoliaaksi” joka tarkoittaa että omalle itselle ja tekemiselle jää myös tilaa suhteessa.

Tärkeintä on myös arjen hellyys, katseet. Toisen hyväksyntä ja myötätunto. Kun puoliso on väsynyt töistä ja kiukkuinen, menee lämmittämään toiselle ruokaa ja hieroo ohimennessä hartioita ja kysyy mikä mieltä painaa, pääsee pitkälle ihan olemalla hyvä kumppani toiselle. Ja yllättämällä vaikka romanttisella minilomalla toisen, karkaamalla vaikka hotelliin pienelle seksilomalle miehen kanssa kesken lapsiperhearkea.

Vierailija
16/17 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihtoehto B: Ole sellainen kuin olet ja etsi mies, jolle sinä olet hyvä juuri sellaisena ja sama toisinpäin.

Vierailija
17/17 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valitse puoliso joka rakastaa sinua jota sinä rakastat. Käytännössä tolla on menty yli 20 vuotta.

Ei toiminut tämä kun ei ollut sitä kipinää mitä kaipasin. Ei se rakkaus aina valitettavasti riitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kahdeksan