Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ammatillinen kuntoutus työttömälle?

Vierailija
16.03.2018 |

Jos ei ole ammattia eikä työtä, miksi psykiatri puhuu ammatillisesta kuntoutuksesta? Eikös se ole vähän turhaa ja ristiriitaista?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuntoutuksen tarkoituksenmukaisuutta arvioitaessa otetaan huomioon kuntoutujan yksilöllinen

kokonaistilanne, jossa huomioidaan esimerkiksi;

• johtaako haettu kuntoutus henkilön terveydentilaan sopivaan ammattiin tai työhön

• henkilön motivaatio ja sitoutuminen ammatillisen kuntoutuksen tavoitteisiin

• kuntoutuksen oikea-aikaisuus (sairauden vaihe, hoidon vaihe, elämäntilanne ja kielitaito

huomioiden)

• sairauden hoito ja lääkinnällisen kuntoutuksen mahdollisuudet

• haetun kuntoutuksen sopivuus suhteessa ammatilliseen etenemiseen tai työkyvyn tukemiseen

ja työssä jatkamiseen

• henkilön ikä, aikaisempi koulutus ja työ.

Henkilölle voidaan myöntää ammatillista kuntoutusta, vaikka hänellä on oikeus

työkyvyttömyyseläkkeeseen, jos kuntoutuksen tavoitteena on työhön paluun mahdollistaminen tai

olennaisten lisäansioiden hankkiminen.

Vierailija
2/6 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimerkiksi työllistymistä edistävä ammatillinen kuntoutus, teak kela on just hyvä tie työelämään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksesta. Joo ei ole mua varten, kun en todennäköisesti iänkään puolesta tule ikinä enää saamaan töitä. Olen luovuttanut kaiken suhteen, varmaan eläke ainoa vaihtoehto.

Vierailija
4/6 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

työttömän sosiaalinen, psyykkinen ja fyysinen kuntoutus on tärkeämpää, ja se on hoidettava ensin, koska muutoin työttömät sosiaaliset valmiudet selviytyä työstä ovat puutteelliset

Vierailija
5/6 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähettääkö lääkäri sinne kouluunkin ne syyt miksi amm kuntoutusta on haettu? "Potilaalla on paha masennus" tms?

Vierailija
6/6 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teak on hyvä. Olen just semmoisessa nyt