Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mä en jaksa enää opiskella taas uutta tutkintoa päästäkseni töihin!

Vierailija
16.03.2018 |

Yliopistotutkinto luonnontieteiden alalta (fm, kemia), satunnaista pätkää on ollut. Täydentävänä tein vielä pedagogiset, tuloksena satunnaista pätkää. Luokanopettajaksi minusta ei ole. En oikein keksi miten tätä voisi enää täydentää tai parantaa tilannetta. Seuraan silmä kovana paikkoja, hyvin vähän on semmoista, johon osaamiseni voisi edes sivuavasti sopia.

Pohjalla lukio ja ammattitutkinto hotelli- ja ravitsemisalalta. Sillähän toki saisi töitä, ja olen tehnytkin, mutta niihin töihin en kyllä enää lähde. Saavat jäädä opiskeluaikojen muistoksi. Työkkärihän toki kehottelee hakemaan ties mitä keittiöapulaisen pestejä

Pitääkö tässä vielä lähteä koulun penkille, ikää 34, että sinänsä vielä ehtisi. Yhyeishakukin menossa. Mutta mä en jaksaisi taas! Miks en vaan voi saada järkevää työtä pidemmäksikin aikaa. Minusta pidetään ja mielellään tarjottaisiin enemmän töitä, mutta palkkauskiellolle ei voi mitään.

Masentaa.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äkkiä lääkäriksi. Itse olen vanhempi, yritän päästä opiskelemaan, en lääkikseen, vaan yksi lyhyt ja helppo(?) tutkinto.

Vierailija
2/17 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei töihin tutkinnoilla pääse, vaan suhteilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No sepä se.

Paitsi jos on tekijöistä enemmän kysyntää kuin tarjontaa. Mut yksikään sellaisista aloista (palvelualat, hoitoala ym) ei kiinnosta pätkän vertaa.

Lääkis vois olla, mutta eipä taida olla realistinen ajatus. Ja en tosiaan tiedä millä rahoittaisin kuuden vuoden tutkinnon, kun opintolainat jo otettu.

Ap

Vierailija
4/17 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkomaille.

Vierailija
5/17 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sepä se.

Paitsi jos on tekijöistä enemmän kysyntää kuin tarjontaa. Mut yksikään sellaisista aloista (palvelualat, hoitoala ym) ei kiinnosta pätkän vertaa.

Lääkis vois olla, mutta eipä taida olla realistinen ajatus. Ja en tosiaan tiedä millä rahoittaisin kuuden vuoden tutkinnon, kun opintolainat jo otettu.

Ap

ei auta mitään ellei ole valtion suojatyöpaikka. nimim. rakennusmestari ilman työtä, koska ei ole kokemusta.

Vierailija
6/17 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yliopistotutkinto luonnontieteiden alalta (fm, kemia), satunnaista pätkää on ollut. Täydentävänä tein vielä pedagogiset, tuloksena satunnaista pätkää. Luokanopettajaksi minusta ei ole. En oikein keksi miten tätä voisi enää täydentää tai parantaa tilannetta. Seuraan silmä kovana paikkoja, hyvin vähän on semmoista, johon osaamiseni voisi edes sivuavasti sopia.

Pohjalla lukio ja ammattitutkinto hotelli- ja ravitsemisalalta. Sillähän toki saisi töitä, ja olen tehnytkin, mutta niihin töihin en kyllä enää lähde. Saavat jäädä opiskeluaikojen muistoksi. Työkkärihän toki kehottelee hakemaan ties mitä keittiöapulaisen pestejä

Pitääkö tässä vielä lähteä koulun penkille, ikää 34, että sinänsä vielä ehtisi. Yhyeishakukin menossa. Mutta mä en jaksaisi taas! Miks en vaan voi saada järkevää työtä pidemmäksikin aikaa. Minusta pidetään ja mielellään tarjottaisiin enemmän töitä, mutta palkkauskiellolle ei voi mitään.

Masentaa.

Mene töihin!

tai jos haluat olla ikuinen opiskelija niin siitä vaan.

Vierailija
7/17 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä voisit tehdä huumeita?

Vierailija
8/17 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sepä se.

Ap

Lääkäriopintojen loppupuolella ehkä voi jo tehdä hyväpalkkaista osa-aikaista. Osaat kuitenkin jo kemiaa hyvin, että sikäli lääkis.

Vierailija
9/17 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lääkiksessä juurikaan kemiaa tarvitse.

Vierailija
10/17 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höh, olen viittä vaille kokin tutkinnon suorittanut ja mihinkää en pääse töihin. . Että mikä työteliäs ravintola-ala? Ennen lapsia tein puhelinmyyntiä, halusin sen jälkeen ei-provikka palkan. Ja vanha minäkin, kohta 33v

Vierailija
11/17 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äkkiä lääkäriksi. Itse olen vanhempi, yritän päästä opiskelemaan, en lääkikseen, vaan yksi lyhyt ja helppo(?) tutkinto.

Minkä ikäinen olet ja mitä meinaat opiskella?

Vierailija
12/17 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnistuisitko tekemään jotain suuntaavia opintoja bioinformatiikkaan kallistuen? Siis ei koko tutkintoa, vaan jotain kevyempää... Eikös niillä ole hyvä työllisyys?

Vierailija
13/17 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on niin pitkät koulutukset, että ei ehdi valmistua edes ennenkuin työpaikkoja on taas jollain toisella alalla. Eli loputon suo yrittää koulutuksella pysyä työmarkkinoiden kyydissä.

Vierailija
14/17 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ryhdy prostituoiduksi.

Työn oppii tekemällä. Valitset asiakkaasi. Voit päästä hyville tuloille.

Vierailija
15/17 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sepä se.

Ap

2 vuotta työttömyystuella, jos työkkäri katsoo että opinnoissa on järkeä työllistymisen kannalta. Psykologeilla on hyvin töitä ja automaatio tuskin niitä töitä tulevaisuudessakaan vie, koska ihmiset haluavat keskustella sellaisen olennon kanssa, jolla on kokemus ihmisenä olemisesta. Maisterin tutkinnon ehtii varmaan saada 4 vuodessa, jos tiristää kunnolla? Eiköhän se sossu maksa sitten loput 2 vuotta.

Vierailija
16/17 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinulla on kaksi tutkintoa, mutta suostut tekemään vain yhden tutkinnon mukaisia töitä, niin käytännössä sinulla on vain yksi tutkinto. Että näin ajatellen uudelleenkouluttautuminen ei ole niin kaukaa haettua.

Ongelmallista kyllä on, jos kemisti ei saa töitä mistään. Eikö tohtorikoulutus kiinnosta? Teitkö jotain kemian alan töitä opintojesi aikana?

Vierailija
17/17 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonkinlaiset elintarvikepuolen opinnot tuohon lisäksi? Siis yliopistossa tietenkin.