Miksi pahat ihmiset vihaavat eläimiä?
Mikä laittaa kenet tahansa mieteliäälle päälle kun katsoo sitä oravaa mikä heiluttaa häntäänsä ja käpy suussa kiipeää puunrunkoa pitkin latvistoon. Miten minä paha ihminen eroan tuosta eläimestä miten minussa on jotain minkä takia pääsisin kuolemani jälkeen ja tekojeni pahojen valtakuntaan jossa kaikki pahat teot punnitaan saavutuksina.
Mutta minä olen kuitenkin apinasta evoloitunut Homo Sapienssi jonka aivot käsittelevät tietoa vaan niin että pitää kohdella muita ihmisiä pahasti vaikka se vaikeittaa uralla etenemistä, ihmissuhteita ja on muutenkin vastenmielistä toimintaa kun katsoo luonnon toimintaa verrattuna ihmiseen.
Käytän tuuliajolla olevia ihmisiä hyväksi kun en kykene parempaakaan. Puran huonouteni päihteisiin tai jos olen älykkäämpi pahis niin käytän valtaani muihin ihmisiin, mikä ei siltikään tuo pysyvää nautintoa, taidan itsekkin olla aika tuuliajolla.
Mitä minun kuolemani jälkeen jää? Miten minut muistetaan? Kuka minut muistaa?
Kommentit (3)
Sinähän voit muuttaa elämäsi suuntaa heti kun haluat.
En vihaa eläimiä, mutta olenko paha ihminen jos haluan tulla eläimen nussituksi?
Habakuk 2:17
Sillä sinut (paha ihminen) on peittävä Libanonille tekemäsi väkivalta ja eläimiä kohdannut hävitys, joka on ne säikyttänyt,
ihmisveren tähden ja väkivallan tähden, joka on tehty maalle, kaupungille ja kaikille sen asukkaille.