Help! Miten voisin käytännössä muuttua parisuhdekelpoiseksi?
Olen 35+ nainen, jonka edellinen aloitus poistettiin. Haluaisin siis löytää fiksun, uskollisen ja rakastavan puolison, sukupuolella ei väliä. Millainen minun pitäisi olla, jotta alkaisi tulla aloitteita suuntaani, enkä enää saisi pakkeja? Nyt kun ikää on tullut, niin mun pitäisi tsempata entistäkin kovemmin ja ihan oikeasti tehdä asioiden eteen töitä...mutta mitä mun pitäisi muuttaa itsessäni?
En ole kummemmin aloitteita tehnyt, mutta kahdelta ihastukseltani elämäni aikana olen saanut useammatkin pakit; muille ex-aviomiestäni lukuunottamatta en ole tehnyt aloitteita, enkä enää uskaltaisikaan. :( Olen ollut muutaman vuoden naimisissakin sekä parissa pitkässä huonossa suhteessa parikymppisestä lähtien. Haluaisin vielä löytää loppuiäkseni puolison.
Kommentit (40)
Itseluottamus on ainoa keino. Olla itsenäinen. Sitten voi tulla parisuhdekelpoiseksi kun kelpaa itselleen
Vierailija kirjoitti:
Itseluottamus on ainoa keino. Olla itsenäinen. Sitten voi tulla parisuhdekelpoiseksi kun kelpaa itselleen
Olen kuitenkin ollut todella huono-onninen rakkausasioissa, enkä usko pelkän itseluottamuksen auttavan. Tietääkseni myös miehet ovat erittäin pinnallisia naisten suhteem ja naiset puolestaan vaativat sosiaalisuutta ja taloudellisia voimavaroja puolisoltaan. Haluaisin ihan konkreettisia käytännön neuvoja, jotta pääsisin eteenpäin.
Vierailija kirjoitti:
ignooratkaa tämä trolli. mt-tapaus.
En ole trolli, enkä mt-tapaus. Jos tuollaista arviota heität, todennäköisesti aloituksestani havaitsit jotain, joka poikkesi sellaisen parisuhdemateriaaliksi sopivan naisen aloituksesta. Tarvitsisin neuvoja, en pilkkaamista.
Miksi kukaan ei vastaa? On niin surullista, kun olen pähkäillyt teini-ikäisestä lähtien näitä asioita ja kukaan ei sano minulle suoraan, mikä mussa on vikana. Nuoruuden ihastukseltani ja viimeisimmältä ihastukseltani sain pakit, mutta kumpikaan ei kertonut oikeaa syytä. Ok, molemmat olivat varattuja ja lisäksi molemmilla oli tietty muukin ammatillinen "este", jonka todellisuudessa ei kyllä pitäisi rajoittaa mitään.
Ja se kolmas, jolle tein aloitteen, kiinnostuikin, vaikka hänelläkin oli se ammatillinen este. Hän tosin oli vapaa. Mutta siis muuten elämä on ollut pelkkää haaveilua suurimmaksi osaksi. Muut elävät - mä pohdiskelen vikojani yksin.
Kannattaa ehkä aloittaa lopettamalla olettamasta että miehet on pinnallisia. Ja itsetunto auttaa löytämään kivan miehen kun osaa arvostaa toista ihmisenä.
Oon miettinyt tällaista:
- plastiikkakirurgiset toimenpiteet kasvoille ja vartalolle
- säännöllinen kuntosalitreeni
- yhden uuden korkeakoulututkinnon suorittaminen
- joku ilmaisutaidon kurssi tai -harrastus
- lukisin esim. 20 klassikkoromaania (joita en ole vielä lukenut), jotta saisin jutun juurta keskusteluihin
- nousujohteinen ura
- jotain spesiaalia ja luovaa toimintaa
Auttaisivatko nuo naispuolisen tai miespuolisen kumppanin saamiseen?
Kun tapaat ihmisen, varo ettet ole liian tarvitseva. Minä säikähdän heti, kun toinen jo ensitapaamisella sanoo etsivänsä rakkautta.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa ehkä aloittaa lopettamalla olettamasta että miehet on pinnallisia. Ja itsetunto auttaa löytämään kivan miehen kun osaa arvostaa toista ihmisenä.
Toki tuo kuulostaa kauniilta ja mukavalta, mutta miksi näillä palstoilla miehet korostavat ikää erittäin voimakkaasti ja jopa siten, että 25 vuotta olisi se äärimmäinen ikä, jonka alle pitäisi jäädä? Lisäksi naisen pitäisi olla isorintainen ja treenattu tai erittäin hoikka. Itse olen pienehkörintainen ja hoikka, mutten mitenkään äärihoikka kuitenkaan. Rintavarustukseni on myös hieman liian vähäinen oikeasti. Miehet kuitenkin haluavat muodokkaan ja rintavan naisen. Tiedostan oman vajavaisuuteni ja harmittaa tavallaan se, että joku joutuisi tyytymään minuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen kuitenkin ollut todella huono-onninen rakkausasioissa, enkä usko pelkän itseluottamuksen auttavan. Tietääkseni myös miehet ovat erittäin pinnallisia naisten suhteem ja naiset puolestaan vaativat sosiaalisuutta ja taloudellisia voimavaroja puolisoltaan. Haluaisin ihan konkreettisia käytännön neuvoja, jotta pääsisin eteenpäin.
Se jo auttaisi aikalailla, ettet kuvittele rakkauden olevan onnesta kiinni. Se on kiinni ensisijaisesti harkintakyvystä ja omista parisuhdetaidoista.
Vierailija kirjoitti:
Oon miettinyt tällaista:
- lukisin esim. 20 klassikkoromaania (joita en ole vielä lukenut), jotta saisin jutun juurta keskusteluihin
- nousujohteinen ura
- jotain spesiaalia ja luovaa toimintaaAuttaisivatko nuo naispuolisen tai miespuolisen kumppanin saamiseen?
Löytyykö sun sisältä yhtään mitään, vai onko sinussa vain kuori, jota nyt yrität parannella?
Vierailija kirjoitti:
Tietääkseni myös miehet ovat erittäin pinnallisia naisten suhteem ja naiset puolestaan vaativat sosiaalisuutta ja taloudellisia voimavaroja puolisoltaan. Haluaisin ihan konkreettisia käytännön neuvoja, jotta pääsisin eteenpäin.?
Tunnen paljon onnistuneissa parisuhteissa olevia ihmisiä, mutta yksiköön heistä ei ajattele näin. En usko, että tämmöinen ajattelu edistää kumpaakaan, hyvän kumppanin löytämistä tai itse hyväksi kumppaniksi tulemista.
Vierailija kirjoitti:
Oon miettinyt tällaista:
- nousujohteinen ura
- jotain spesiaalia ja luovaa toimintaaAuttaisivatko nuo naispuolisen tai miespuolisen kumppanin saamiseen?
Osa noista voi auttaa, jos ne parantavat sun oloa, jos itse kiinnostut niistä asioista ja jos ne siis heijastaa sun idntiteettiä ja persoonaan ulospäin. Jos ne on pelkkää teeskentelyä ja suorittamista, niin ei auta, vaan pahentää tilannetta, koska teennäisyys loistaa kuin varoituskyltti sun pään päällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oon miettinyt tällaista:
- nousujohteinen ura
Löytyykö sun sisältä yhtään mitään, vai onko sinussa vain kuori, jota nyt yrität parannella?
Siis sisältä? Olen vilpitön, lojaali, rehellinen ja lämminsydäminen sekä empaattinen. Tieteet ja taiteet kiinnostavat ja tykkään pohdiskella ja filosofoida sekä olen luova. Tosin tiedän, että eivät sellaiset asiat auta kumppanin etsimisvaiheessa, kun pitäisi olla mahdollisimman myyvä ja "cool". Ei kukaan näe muutenkaan pääni sisään, kun istun yksin kotona neljän seinän sisällä.
Vierailija kirjoitti:
Oon miettinyt tällaista:
- nousujohteinen ura
Suosittelen, että leikkautat kasvosi samanlaisiksi kuin ihastuksellasi on! Se tekee vaikutuksen naiseen kuin naiseen, miksei mieheenkin. Lukulistalle Kalle Päätalon Iijoki-sarja, Marxin tuotanto ja ranskalaisen postmodernismin pääteokset. Luovaksi toiminnaksi sopii spontaanit performanssitaide-esitykset kotikaupunkisi keskeisillä paikoilla, tähän saa apua kansalaisopistosta.
Näiden viestien perusteella on vaikea tehdä arviota. Itsetuntosi ei ehkä ole kohdallaan? Ystävien kanssa keskustelemalla löydät vahvuuksiasi.
Parasta ja helpointa miten nainen voi kohottaa markkina-arvoaan on treenata tiukka peppu ja muutenkin atleettinen kroppa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietääkseni myös miehet ovat erittäin pinnallisia naisten suhteem ja naiset puolestaan vaativat sosiaalisuutta ja taloudellisia voimavaroja puolisoltaan. Haluaisin ihan konkreettisia käytännön neuvoja, jotta pääsisin eteenpäin.?
Tunnen paljon onnistuneissa parisuhteissa olevia ihmisiä, mutta yksiköön heistä ei ajattele näin. En usko, että tämmöinen ajattelu edistää kumpaakaan, hyvän kumppanin löytämistä tai itse hyväksi kumppaniksi tulemista.
Vierailija kirjoitti:
Oon miettinyt tällaista:
- nousujohteinen ura
Osa noista voi auttaa, jos ne parantavat sun oloa, jos itse kiinnostut niistä asioista ja jos ne siis heijastaa sun idntiteettiä ja persoonaan ulospäin. Jos ne on pelkkää teeskentelyä ja suorittamista, niin ei auta, vaan pahentää tilannetta, koska teennäisyys loistaa kuin varoituskyltti sun pään päällä.
Missä ne juurevat, kiltit, avarakatseiset ja normaalit sitten muka tapaavat toisensa? Itse olen melko ennakkoluuloinen varsinkin miehiä kohtaan; oletan, että he haluavat joko firnesstypykkäkroppaisen nuoren blondin tai sittem nöyrän aasialaislaisen. Tuntuu jotenkin ihan absurdilta, että joku suomalaismies haluaisi yli kolmekymppisen itsenäisen "suomalaislehmän", vaikka siis en ole ylipainoinen, tatuoitu tai käytä päihteitä.
Nettikirjoittelun perusteella sekä exäni juttujen perusteella käsitykseni miehistä on melko kielteinen. Osittain siksi haluaisin ehkä naisen, tosin naisetkin ovat kuulemma pinnallisia ja rahanhimoisia, joten ilmeisesti suomalaista puolisoa en ainakaan voisi edes löytää.
T. Ap
Hei minä en ole xpertti näissä. Mutta jos et aseta itsellesi hirveitä tavoitteita saattaisit olla onnellisempi. Ja ole oma hömelö itsesi älä turhantärkeä yms. Se mies jos se rakastuu sinuun se rakastuu sinussa luonteeseen ja sitä mitä osaat olla . Ei tarvita kirjaviisautta ei ylimääräisiä tutkintoja yms. Sinä itse olet onnesi este. Ajattelet liikaa se on vikana .löysennä nutturaa jookos.
Vierailija kirjoitti:
Oon miettinyt tällaista:
- nousujohteinen ura
Missä nyt on 121212?! Täällä on se täydellinen nainen hänelle!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oon miettinyt tällaista:
- nousujohteinen ura
Suosittelen, että leikkautat kasvosi samanlaisiksi kuin ihastuksellasi on! Se tekee vaikutuksen naiseen kuin naiseen, miksei mieheenkin. Lukulistalle Kalle Päätalon Iijoki-sarja, Marxin tuotanto ja ranskalaisen postmodernismin pääteokset. Luovaksi toiminnaksi sopii spontaanit performanssitaide-esitykset kotikaupunkisi keskeisillä paikoilla, tähän saa apua kansalaisopistosta.
Kiitoksi suorasta vastauksesta. :) Tällaista juuri kaipaan. Itse asiassa ihastukseni on innoitukseni lähde ja mieluusti näyttäisin samanlaiselta kuin hän näyttää. Ja nuo lukuehdotuksetkin kuulostivat hauskoilta poislukien Iijoki-sarja, joka kuulostaa uuvuttavalta urakalta.
Up