Käytittekö 90-luvun puolivälissä paljon läppäreitä?
Muistaakseni joku IBM:n kannettava maksoi useita kymmeniätuhansia markkoja noihin aikoihin.
Kommentit (8)
Ihana tämä vuoden 1997 läppäri Gateway Solo 2200, hintaakin oli reilut 5000 dollaria ja jo parissa kuukaudessa se oli ihan museokamaa:
En käyttänyt, ei noilla hinnoilla.
Juuei.
-95 tuli kotiin ensimmäinen kunnon tietokone (sitä ennen oli vain c64) ja sitä maksoi vanhempani osamaksulla ja kauan.
Mulla oli Texas Instrumentsin läppäri vuonna 1995. Eikä ikinä sen jälkeen enää pöytäkonetta.
Minulla oli ja käytin paljon. Oli ihan pienikokoinenkin. Teksti oli kamalaa oranssia ja lopulta usein käytetyt sivut "paloivat" ruudulle kiinni.
Mulla oli ensimmäinen pöytäkone vuonna 2001, ei juuri kellään tutulla ollut tietokoneetta saatika läppäriä.
90-luvulla käytin jonkinlaista läppäriä kun olin töissä tekemässä kyselyjä Taloustutkimukselle ovelta ovelle, se oli huipputeknologiaa se.
Ammattikoulun ATK-tunneilla käytettiin läppäreitä vuonna 1992. Windows 3.1 ja Basic-ohjelmointi tulivat tutuiksi.
Siihen aikaan läppäreitä oli tosi vähän. Joskus vuosituhannen vaihteen lähestyessä niitä alkoi vasta tulla käyttöön kunnolla (työskentelin tuolloin Nokialla, missä varmasti oltiin aikanaan "aallonharjalla" teknisessä kehityksessä).