Onko olemassa pitopalveluyritystä, joka järjestäisi monipuolisen perhepäivällisen isolle suvulle, jossa on kaikkia ihmisryhmiä vauvoista vegaaneihin?
Olisi noin 40 hengen sukupäivällinen, ei mikään juhla, on vain iso perhe. Olen tottunut tekemään ruokaa itse isoillekin määrille, mutta nyt alkaa keittiötilat ja ideat loppua väen lisääntyessä.
Olisiko Helsingissä sellaista pitopalveluyrittäjää, joka tekisi sellaisen buffet-pöydän, jossa olisi nirsoille lapsille helppoa ruokaa, pääruokaa niin lihaa kuin vegaaneillekin sopivaa ja vielä sen verran montaa sorttia jälkiruokaa, että varmasti kaikille keliaakikoille ja laihduttajillekin löytyisi jotain kivaa?
Eli siis jonkun pitäisi tehdä meidän porukalle ruokaa joko jossain laitoskeittiössä ja tuoda se meille tai valmistaa se meillä. Tarjoiluastiat, lautaset, pöytäliinat ja muut löytyy kyllä kotoa, eikä tarjoilijoita tarvita.
Kommentit (19)
Up. Tällä määrällä on vaikea sopia myöskään mistään nyyttäreistä, kun ihmiset tulevat osin pitkienkin matkojen päästä. Ruoan pitäisi olla pöydässä ja lämpimänä samaan aikaan.
Olen katsellut useiden pitopalveluyrittäjien sivuja, mutta valmiit menut ei sovi. Esim. vegaanisia pääruokia ei saa oikein mistään ja jos saa, ne ovat niin spesifejä pitopalveluyrittäjiä, ettei lihaa sitten ole tarjolla lainkaan tai lapsille oikein mitään muuta kuin kikhernepullia tai tofunakkeja.
ap
Osaatko soittaa?Pitopalvelut tekee sellaista ruokaa mitä pyydät, nuo ovat esimerkkejä, niissä varmaan oli hintakin mitä maksaa kun tällainen määrä ruokaa tuodaan.
Vierailija kirjoitti:
Up. Tällä määrällä on vaikea sopia myöskään mistään nyyttäreistä, kun ihmiset tulevat osin pitkienkin matkojen päästä. Ruoan pitäisi olla pöydässä ja lämpimänä samaan aikaan.
Olen katsellut useiden pitopalveluyrittäjien sivuja, mutta valmiit menut ei sovi. Esim. vegaanisia pääruokia ei saa oikein mistään ja jos saa, ne ovat niin spesifejä pitopalveluyrittäjiä, ettei lihaa sitten ole tarjolla lainkaan tai lapsille oikein mitään muuta kuin kikhernepullia tai tofunakkeja.
ap
Ne valmiit menut on ESIMERKKEJÄ. Soita sinne pitopalvelufirmaan, kerro mitä tarvitset ja pyydä tarjous ja tarjoiluehdotus. Jokainen pitopalvelufirma tekee tuollaisen innosta hihkuen, kun henkilömäär on noinkin suuri.
Helsingissä KAsviravintola Levant Vaasankadulla? Tekee kai cateringia
Huippusafkat
Aa. Olen siis ymmärtänyt pitopalveluhommat väärin. Luulin, että nuo menut ovat ne, joista voi valita. Onko siis todella niin, että voivat tehdä myös täysin listojen ulkopuolelta menuja? En ole koskaan asioinut pitopalveluyritysten kanssa, joten en halunnut soittaa tyhmine kysymyksineni suoraan.
Eli en vaikuta idiootilta, jos soitan ja kerron, että haluan lapsille lihapullia ja pastaa, pääruoaksi sekä vegaaneille että lihaa syöville jotain hyvää, lisukkeeksi salaatteja, leipiä ja vaikka kaikenlaista pientä kylkeen ja tähän vielä kolmea sorttia jälkiruokaa päälle?
ap
No sitä pitopalvelut juuri tekevät: niiltä saa tilattua sitä ruokaa mitä itse haluat. Ilmoitat tarjouspyynnössä, että mitä ruokia haluat ja monelleko hengelle. Siitä laskevat sitten tarjouksen.
Vierailija kirjoitti:
Osaatko soittaa?Pitopalvelut tekee sellaista ruokaa mitä pyydät, nuo ovat esimerkkejä, niissä varmaan oli hintakin mitä maksaa kun tällainen määrä ruokaa tuodaan.
Ongelma varmaan osin on myös se että tilaaja ei automaattisesti itse osaa sanoa mitä haluaa, pitäisi löytää valmis menu joka kuitenkin sopii juuri omiin tarpeisiin. Sitä että joku on valmiiksi ajatellut sinun toiveiden mukaisen kokonaisuuden voi olla vaikea löytää.
Aargh. Olet potentiaalinen asiakas ja pitopalvelut elävät asiakkaista, ei heillä ole intressiä saada sinua tuntemaan itseäsi idiootiksi, päinvastoin. Ja nuo vaatimukset ja kysymykset ovat ihan tavallisia, hyvänen aika. Menestystä koitokseen, oppia ikä kaikki. :)
Vierailija kirjoitti:
Aa. Olen siis ymmärtänyt pitopalveluhommat väärin. Luulin, että nuo menut ovat ne, joista voi valita. Onko siis todella niin, että voivat tehdä myös täysin listojen ulkopuolelta menuja? En ole koskaan asioinut pitopalveluyritysten kanssa, joten en halunnut soittaa tyhmine kysymyksineni suoraan.
Eli en vaikuta idiootilta, jos soitan ja kerron, että haluan lapsille lihapullia ja pastaa, pääruoaksi sekä vegaaneille että lihaa syöville jotain hyvää, lisukkeeksi salaatteja, leipiä ja vaikka kaikenlaista pientä kylkeen ja tähän vielä kolmea sorttia jälkiruokaa päälle?
ap
Voi soittaa ja kertoa mitä haluat yrittäjä kyllä kertoo pystyykö sellaista toimittamaan. Kaikenlaista pientä tai kolmen sortin jälkiruoka on kyllä kovin epämääräisesti sanottu tarkentavia mitä lisäkkeitä haluan ja mitä jälkiruoaksi.
Vierailija kirjoitti:
No sitä pitopalvelut juuri tekevät: niiltä saa tilattua sitä ruokaa mitä itse haluat. Ilmoitat tarjouspyynnössä, että mitä ruokia haluat ja monelleko hengelle. Siitä laskevat sitten tarjouksen.
Halleluja! Miksen ole tajunnut tätä aiemmin, vaan olen vääntänyt niska limassa kälylle gluteenitonta ja enolle vegaanista ja yrittänyt miellyttää kaikkia erikseen.
Noniin. Suuri kiitos vastauksista ja minä alan nyt puhelinkierrokselle!
ap
Muista tehdä sopimus kirjallisena ihan kaikesta eli esim. siitä, että ei tarvita astioita (ja kirjaat myös, onko tiskausvastuu kenellä). Jos haluat jälkiruokaa, niin määritä sekä montako annosta että montako litraa tms. sitä on, koska oma kokemus on, että vaikka joutuu maksamaan 3 kakusta, niin jos niitä ei syödä, niin jäljellejäävä kokonainen kakku viedään pois, vaikka siitä on maksanut. Ja sopia pitää siitäkin, kuka kerää käytetyt astiat pöydistä. Itselle osui yo-juhlissa pitopalvelu, joka oli sitä mieltä, että talon emäntä kerää astiat, heillä aika kului rupatellessa vieraiden kanssa.
Kyllä rahalla saa mitä haluaa. Melkoisen hintainen päivällinen useine jälkiruokineen tulee oleen, jos 40 syöjää.
Vierailija kirjoitti:
Muista tehdä sopimus kirjallisena ihan kaikesta eli esim. siitä, että ei tarvita astioita (ja kirjaat myös, onko tiskausvastuu kenellä). Jos haluat jälkiruokaa, niin määritä sekä montako annosta että montako litraa tms. sitä on, koska oma kokemus on, että vaikka joutuu maksamaan 3 kakusta, niin jos niitä ei syödä, niin jäljellejäävä kokonainen kakku viedään pois, vaikka siitä on maksanut. Ja sopia pitää siitäkin, kuka kerää käytetyt astiat pöydistä. Itselle osui yo-juhlissa pitopalvelu, joka oli sitä mieltä, että talon emäntä kerää astiat, heillä aika kului rupatellessa vieraiden kanssa.
Kiitos tästä muistutuksesta, pitääkin ottaa selvää. Minulle riittäisi vallan mainiosti se, että joku tuo valmiit ruoat meille tai valmistaa ne meillä meidän tarjoiluastioihin. Minä voin kattaa pöydän, korjata pois ja kattaa kahvipöydän erikseen - se menee jo vuosikausien kokemuksella tätä sukua emännöineenä vasemmalla kädellä. Sitäpaitsi ollaan tällainen italialaishenkinen suurperhe, jossa ei pönötetä pöydässä, vaan kaikki osallistuu jollain tavalla myös tarvittavaan tarjoiluun.
Ja huh, jos minä kakun tilaan, niin kukaan ei sitä pois vie :D Syön sen vaikka mieluummin yksin!
ap
Muista, että voit tilata myös vain osan ruokalajeista pitopalvelusta. Koko hoito tuolle joukolle monin erilaisin ruokalajein voi tulla aika hintavaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Halleluja! Miksen ole tajunnut tätä aiemmin, vaan olen vääntänyt niska limassa kälylle gluteenitonta ja enolle vegaanista ja yrittänyt miellyttää kaikkia erikseen.
Noniin. Suuri kiitos vastauksista ja minä alan nyt puhelinkierrokselle!
ap
Ja sitten näitten elintaparajoittuneiden lisäksi jos sulla on vieraissa joku, joka on OIKEASTI ruokarajoitteinen, siis henkeä uhkaavalla tavalla, sano se erikseen. Itellä on vakivieraissa henkilö, joka oikeasti tukehtuu kuoliaaksi jos jotuu yhtään tekemisiin kalan tai äyriäisten kanssa, ja pitopalvelu oli todella kiitollinen kun sanoin sen heti kättelyssä. Osasivat ottaa sen extra-tarkasti huomioon ruokien valmistusvaiheessa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä rahalla saa mitä haluaa. Melkoisen hintainen päivällinen useine jälkiruokineen tulee oleen, jos 40 syöjää.
Aiemmin näihin sukupäivällisiin on mennyt minulta kuitenkin valtavasti valmisteluaikaa jo ihan siitä, että pitää kuoria, pilkkoa, paistaa ja valmistaa kaikenlaista. Nyt jos vapaudun tästä, niin mieluusti maksan jollekin muulle. Aiemmin on mennyt noin 1000 euroa kaikkinensa, niin eipä nuo pitopalveluiden valmismenuhinnat kovin kauaksi karkaa. Jää vaan se työläin osuus kokonaan pois ja saa nauttia toisten tekemästä ruoasta!
ap
Täähän oli hauska. Kiitoa Ap nauruista:)
Vierailija kirjoitti:
Täähän oli hauska. Kiitoa Ap nauruista:)
Ole hyvä. Ihana tämä palsta, kun voi hölmöillä anonyymisti ja saada apua :)
ap
No eikö tuo juuri ole pitopalvelujen perusduunia. Eli luulisi onnistuvan helposti. Otat vaan yhteyttä pitopalveluihin ja pyydät tarjouksia.