Naiset ovat kovia ulisemaan palkastaan mediassa
Pitäisköhän teidän ulista enemmän työhönottovaiheessa tai palkkaneuvotteluissa ja vähemmän iltapäivälehdissä? Uliskaa vaikka enemmän ammattiliittonne edustajille, mutta älkää tunkeko enää itseänne mediaan ruikuttamaan ja kertomaan vääristeltyä totuutta työeduistanne.
Kommentit (54)
Kieltämättä törkeää ja asiatonta, todella naismaista. Erityisesti lastentarhanopettajat syyllistyvät tähän.
Vierailija kirjoitti:
Kieltämättä törkeää ja asiatonta, todella naismaista. Erityisesti lastentarhanopettajat syyllistyvät tähän.
Ulisi ne liitolle mutta liitto ei pitänyt puolia.
OAJ on sitä mieltä että oppivelvollisuus voisi alkaa 5 - vuotiaana. Mistä ajattelivat taikoa opettajat totuttamaan tätä velvollisuutta?
Hmm. Ja samaan aikaan ap:n tyyppiset v****ilevat et ole onnellinen et sul on töitä. Niin. Monet tekevät töitä huonolla palkalla koska perhe pitää ruokkia ja laskut maksaa. Aina ei ole vaihtoehtoja. Sit jos yrittää vaikuttaa asioihin niin joku palstaraivoaja alkaa ulisemaan..
Ja ei, en ole lto.
Ärsyttää hirveästi, kun toisten mielipiteet ovat joillekin pelkkää ulinaa, mutta omat jutut ovat asiallista, jämäkkää puhetta.
Liiton kautta ei voi vaikuttaa, koska liittoa ei kiinnosta.
t. 10e/tunti
Mun mielestä just hyvä kun pidetään meteliä. Naisilla on täysi oikeus vaatia palkkaa siinä missä miehilläkin, ja tänä päivänä media on erittäin toimiva keino vähän kaikessa, sitä ei voi kukaan kiistää. Median kautta saadaan hienosti näkyvyyttä asialle, iltalehdessäkin luetuimmat uutiset on aina nää palkkauutiset. :)
Minä en todellakaan ole tiennyt, että yliopistokoulutetut lto:t saavat noin p*skaa palkkaa! Vasta nyt median myötä olen saanut tietää, eli kyllähän tuo antaa tietoisuutta muillekin ihmisille. Varmaan aika moni on yllättynyt lto:n palkasta.. lastenhoitajat ja lähihoitajat saavat melkein saman palkan. Varastohommissa ilman koulutusta voi tienata ENEMMÄN kuin lto, mikä on aika yllättävää. Olen itse ollut varastolla töissä parikymppisenä ilman mitään koulutusta, ja tienasin enemmän kuin lto median mukaan tienaa. Aika järkyttävää.
Vierailija kirjoitti:
Ärsyttää hirveästi, kun toisten mielipiteet ovat joillekin pelkkää ulinaa, mutta omat jutut ovat asiallista, jämäkkää puhetta.
No kieltämättä tuo ap:n teksti on tuota ulinaa. Kirjoitustyylistähän sen huomaa.
Vierailija kirjoitti:
Minä en todellakaan ole tiennyt, että yliopistokoulutetut lto:t saavat noin p*skaa palkkaa! Vasta nyt median myötä olen saanut tietää, eli kyllähän tuo antaa tietoisuutta muillekin ihmisille. Varmaan aika moni on yllättynyt lto:n palkasta.. lastenhoitajat ja lähihoitajat saavat melkein saman palkan. Varastohommissa ilman koulutusta voi tienata ENEMMÄN kuin lto, mikä on aika yllättävää. Olen itse ollut varastolla töissä parikymppisenä ilman mitään koulutusta, ja tienasin enemmän kuin lto median mukaan tienaa. Aika järkyttävää.
Ethän nyt vertaile julkisen puolen peruspalkkaa ja yksityisen sektorin ansioita keskenään? On aika eri asioista kuitenkin kyse.
Vierailija kirjoitti:
OAJ on sitä mieltä että oppivelvollisuus voisi alkaa 5 - vuotiaana. Mistä ajattelivat taikoa opettajat totuttamaan tätä velvollisuutta?
Tietenkin he on sitä mieltä kun he haluavat lisää jäseniä
Vierailija kirjoitti:
OAJ on myös sitä mieltä että kaksi opettajaa per ryhmä. Niillä on varmaan jossain kaapissa varastossa niitä kun tekevät näitä hienoja suunnitelmia.
Tutkitusti pomot reagoivat naisten palkkapyyntöihin paljon negatiivisemmin kuin miesten. Miehet saavat useammin pyytämänsä, ja heitä ei rangaista pyynnöstä. Naisia rangaistaan huomattavasti useammin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ethän nyt vertaile julkisen puolen peruspalkkaa ja yksityisen sektorin ansioita keskenään? On aika eri asioista kuitenkin kyse.
Yksityisellä puolella saattaa maksaa jopa huonompaa palkkaansa tällä naisvaltaisella alalla josta kyse.
Vierailija kirjoitti:
Tää on helppo tapa mitätöidä tosten mielipiteet ja tunteet. Tätä käytetään ihan yleisestikkin kun katkeruudessa uivista henkilöistä on kyse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varastohommissa lisillä 2300, lto minimi. Kaikki saavat liian vähän palkkaa.
Hauska tuo vertaus varastosta. Tunnen lton joka vaihtoi varastöihin kun saa paremman palkan pienemmällä vaivalla. Vastuu suunnilleen nolla toisin kuin opettajana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksityisellä puolella saattaa maksaa jopa huonompaa palkkaansa tällä naisvaltaisella alalla josta kyse.
Yksityisellä puolella työnantaja saattaa maksaa duunarille enemmän kuin pomolle, jos duunarin työpanoksen arvo on riittävä. Tämän takia ei koskaan pitäisi yksittäisen yksityisen sektorin työntekijän ansioita verrata jonkun toisen alan taulukkopalkkaan. Ei varastohessunkaan peruspalkka PAM:n työehtosopimusta noudatettaessa mikään ilotulituksen aihe ole.
Voihan tätäkin sanoa mediaksi. Juuri ulisoit itsekin.