Mikä on alushousujesi käyttöikä??
Minulla varmaan 2-3 vuotta, kun taas Sillä silmällä -tosimiestestissä kerrotaan totuus: 2-3 kuukautta on tosiMIEHEN alkkareitten käyttöikä! Olen kylläki nainen joten ehkä saan anteeksi.
Kommentit (21)
Pitäis todellakin tehdä sellainen veto, että laittas koko alusvaatevaraston kerralla uusiks. Kun sais aikaiseksi...
riippuu ihan miten noita käyttelee
haisee sit pahalle, ja pakko panna pyykkiin. varmaan tekee tää raskaus nyt..
Kysyisin mieluummin että kuinka monta kertaa niitä voi käyttää? Mun housuja on siis käytetty n. 30 kertaa ja ne ovat todella hyväkuntoisia vieläkin. Hyvää kangasta jne.
ne kuuluvat johonkin settiin tai ne ovat puuterinvärisiä (yök) joita käytän läpikuultavien juhlapukujen kanssa.
8
1-4kk???
Pidättekö samoja siis putkeen, etteivät tuon kauempaa kestä???
Hyvä laatuiset alusvaatteet kestää pesua ja käyttöä monen monta kertaa, ellei ne yhdet ja samat ole jatkuvasti jalassa.
Ja oletettavasti teidän varallisuudella ei niitä kaikkein halvimpia alushousuja edes osteta, ja kaapista varmaankin löytyy useammat kuin kahdet pikkupöksyt, joten kyllä tuo tuollainen käyttöikä on turhan jätteen tuottamista ja kaatopaikkojen kuormittamaista, nk kerska kulutusta.
Vierailija:
1-4kk???Pidättekö samoja siis putkeen, etteivät tuon kauempaa kestä???
Hyvä laatuiset alusvaatteet kestää pesua ja käyttöä monen monta kertaa, ellei ne yhdet ja samat ole jatkuvasti jalassa.
Ja oletettavasti teidän varallisuudella ei niitä kaikkein halvimpia alushousuja edes osteta, ja kaapista varmaankin löytyy useammat kuin kahdet pikkupöksyt, joten kyllä tuo tuollainen käyttöikä on turhan jätteen tuottamista ja kaatopaikkojen kuormittamaista, nk kerska kulutusta.
Juuh, vaidetaan päivässä alushousuja 2-3 kertaa. Tiedän ollaan hygieniaheikkoja, mutta on mukava vaihtaa jokaisen suihkun/kylvyn/uimisen/saunan/yön jälkeen uudet alusvaatteet/vaattett. Mutta uusitaan nyt kuitenkin samalla aina alusvaatteet, sukat yms muut vaatteet, kun viedään entisia vaatteita kiertoon. Tämä käytäntö sopii meille. Siskoni pitää varmaan monta vuotta samoja alushousuja (siis vaihtaa kyllä usein, mutta housut kestää vuosia), mutta on aika pihi ihminen, joten se käytäntö sopii hänelle oikeen. Me ollaan taas vaatefriikkejä, joten tulee uusittua usein vaatekaapin sisältö. Toki meillä parit ylelliset luksuspöksyt on, eikä niitä noin vain heitetä pois :D Btw viedään kiertoon alushousujakin/sukkia (tosin siistikuntoisia ja vähän käytettyjä) kai niitäkin köyhissä maissa tarvitsee? :)
ps. meillä menee kaatopaikalle vähemmän jätettä kuin keskimäärin tavallisella keskituloisella perheellä. Kierrätetään kaikki mahdollinen mitä vain mielikuvituskeksii :)
V***u mikä idiootti! Ei todellakaan ole stella mikään järjen jättiläinen.. Huh huh..
Ja joka viestiin pitää se siskokin vetää mukaan. " minä teen näin, mutta siskoni tekee näin" .
tietty jos housuja on useita kestää ne pidempään kun jos olis vaan kerrallaan kaapissa muutamat...
lapsille ostetaan n. kerran vuodessa useampi pari uusia kun vanhat käy pieniksi, vaikka oliskin vielä käyttökelpoisia, laitetaan roskiin!!
Vierailja:
Juuh, vaidetaan päivässä alushousuja 2-3 kertaa. Tiedän ollaan hygieniaheikkoja, mutta on mukava vaihtaa jokaisen suihkun/kylvyn/uimisen/saunan/yön jälkeen uudet alusvaatteet/vaattett.
Jos ovat jatkuvasti käytössä, varmaan pari vuotta.
Siksi joukkoon mahtuu vanhojakin, joku 7 vuotta varmaan vanhimmat, harvemmin pidetyt. Pidan, kunnes hajoavat tai jos tulee joku tahra joka ei lahde pesussa. Tai venyvat rumiksi tms. miksi ehittaa pois kayttokelpoista?
ja lopulta käytän lattialuuttuina. Käyttöikä n. 7-10 vuotta, arviolta.
koska 18v mä muutin pois kotoa enkä ole sen jälkeen ostanut ainoitakaan.
15 vuotta parhaimmillaan. Pahimmillaan vain 5v
Kaikki ostettu raskauden jälkeen, 11 vuotta sitten. Kohta pitää ostaa uusia. Muita vaatteita olen kyllä ostanut, kun laihduin, mutta jostain syystä alusvaatteita tulee ostettua harvemmin.
Vanhimmat taitaa olla reilu 18-vuotta. Ovat käytössä usein ja hyvät menkka-aikaan. Äitiysmalli ja on näistä yksi sauma toisista auennut, mutta ei haittaa käytössä. Lapsi täyttää kesällä 18v ja ostin ne häntä odottaessani. Olivat suhteellisen arvokkaita ostettaessa, mutta kyllä noita on nyt ainakin niiden arvo on katettu näiden vuosien aikana, ja paljon enemmänkin.
Siinä 3-20vuotta vanhoja on käytössä. Kalsareita on vanhempiakin. Joku paita kestänyt sen 40v.
rikkinäisiä on paljon, liian pieniä... ei todellakaan mitään hepeneitä.