Olen töissä pankissa, haluatko kysyä jotain?
Työskentelen sekä pankki- että vakuutusasiakkaiden kanssa.
Kommentit (67)
Vierailija kirjoitti:
Paljonko bruttopalkka?
2900 e ap
Vierailija kirjoitti:
Paljonko voi saada lainaa pariskunta, jonka yhteenlasketut bruttotulot n. 7000 euroa, vakityöt?
Kannattaa tehdä lainahakemus. Se ei sido teitä vielä mihinkään, mutta saatte tuon tiedon. Auttaa teitäkin suunnittelemaan eteenpäin elämää. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljonko voi saada lainaa pariskunta, jonka yhteenlasketut bruttotulot n. 7000 euroa, vakityöt?
Kannattaa tehdä lainahakemus. Se ei sido teitä vielä mihinkään, mutta saatte tuon tiedon. Auttaa teitäkin suunnittelemaan eteenpäin elämää. Ap
Haluaisin tietää suunnilleen ennen hakemuksen tekoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voiko pankkiin tallettaa kolikoita vielä nykyään?
Kyllä voi, isommissa kaupungeissa on automaatteja tätä varten. Pienemmissä paikoissa kolikot lähetetään laskentakeskukseen ja ne eivät ole tilillä heti, mutta n. viikon sisällä kumminkin. Näin ainakin meidän pankissa. Ap
Maksaako pankkiin tallettaminen?
Muista pankeista en osaa sanoa, meillä ei. Nostot ja panot omalle yksityistilille ovat lähtökohtaisesti ilmaisia. Ap
Montako muuta haki työpaikkaa johon sinut sitten valittiin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljonko bruttopalkka?
2900 e ap
Paljonko piti koulua käydä tuohon ammattiin?
No minusta teillä on sen verran hyvät tulot että mahdollisuuksia voisi olla ihan teiluun asuntolainaan. En uskalla sanoa summaa, ettei sulle tule sitten pettymystä kun neuvottelet pankkisi kanssa. Lainan myöntämiseen vaikuttaa moni muukin asia kuin tulot, nämä harkitaan aina tapauskohtaisesti. Ap
Vierailija kirjoitti:
Oletko mies vai nainen? Mikä koulutus sinulla on?
Nainen, tradenomi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko ollut tilanteessa missä asiakas haluaa lainaa mutta tiedät/vaistoat että hän on sellaisessa jamassa että se vain pahentaisi hänen elämäntilannettaan?
Jos niin mitä olet tilanteessa tehnyt?
Tosi kamalia tilanteita voi tulla vastaan. Tietenkään lainaa ei silloin voi myöntää, se ei ole yksin minun päätökseni vaan pankin. Periaatteessa voisin vain sanoa heihei, mutta yritän aina jotenkin tukea, kertoa mistä voi hakea apua ja antaa jotain itse hyväksikokemiani vinkkejä talouden hallintaan. En tiedä auttaako se mitään, mutta huojentaa omaa omatuntoani ainakin. Ap
minkälaisia tilanteita? sairautta?
Vierailija kirjoitti:
Montako muuta haki työpaikkaa johon sinut sitten valittiin?
Nykyinen työ oli sisäisessä haussa, joten ei ollut pahasti kilpailua. Olen ollut aika monessa työssä ennen tätä, ja suurin osa hommista on löytynyt kysymällä suoraan yrityksistä - reipas soitto johtajalle. Olen kuitenkin ollut samassa hommassa jo 8 vuotta, joten maailma on varmasti muuttunut jo tässäkin välissä. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko ollut tilanteessa missä asiakas haluaa lainaa mutta tiedät/vaistoat että hän on sellaisessa jamassa että se vain pahentaisi hänen elämäntilannettaan?
Jos niin mitä olet tilanteessa tehnyt?
Tosi kamalia tilanteita voi tulla vastaan. Tietenkään lainaa ei silloin voi myöntää, se ei ole yksin minun päätökseni vaan pankin. Periaatteessa voisin vain sanoa heihei, mutta yritän aina jotenkin tukea, kertoa mistä voi hakea apua ja antaa jotain itse hyväksikokemiani vinkkejä talouden hallintaan. En tiedä auttaako se mitään, mutta huojentaa omaa omatuntoani ainakin. Ap
minkälaisia tilanteita? sairautta?
Varmaan osaat itse kuvitella, mitä haasteita ihmisillä voi olla raha-asioiden suhteen. Ap
Vierailija kirjoitti:
No minusta teillä on sen verran hyvät tulot että mahdollisuuksia voisi olla ihan teiluun asuntolainaan. En uskalla sanoa summaa, ettei sulle tule sitten pettymystä kun neuvottelet pankkisi kanssa. Lainan myöntämiseen vaikuttaa moni muukin asia kuin tulot, nämä harkitaan aina tapauskohtaisesti. Ap
Vaikuttaako se, että tiliotteiden avulla pystyy osoittamaan olevansa hyvin säästäväinen, esimerkiksi ASP-tilille on säästetty säntillisesti kaikesta muusta riippumatta aina maksimisumma?
Koetko uhkana tekoälyn ja robotisaation pankkibisneksessä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikuttaako se, että tiliotteiden avulla pystyy osoittamaan olevansa hyvin säästäväinen, esimerkiksi ASP-tilille on säästetty säntillisesti kaikesta muusta riippumatta aina maksimisumma?
Kyllä kannattaa kaikki tuollaiset seikat nostaa esille lainaneuvottelussa, ei niistä ainakaan haitta ole! Hienoa, että olette asp-säästäjiä. Rohkeasti vain lainaa hakemaan, ei sinulla tarvitse olla vielä asuntoa tiedossa. Sitten tiedät, millaista kämppää on mahdollisuus katsella! Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka helposti pankit myöntävät asuntolainasta 6 kk lyhennysvapaata? Tarvitaanko jotain perusteluita?
Ei vaadita kummoisia perusteluja, ihan riittää että haluat puoli vuotta tehdä jotain muuta rahoillasi. Katsotaan kuitenkin kokonaisuutta, esim. laina-aika ei vapaan takia saa venyä liikaa. Pankki perii lyhennysvapaasta palkkion ja lyhennysvapaallakin maksat lainastakorot. Ap
Kiitos vastauksestasi! Pitääpä uudelleen harkita skolioosileikkaukseen menoa.
Vierailija kirjoitti:
Koetko uhkana tekoälyn ja robotisaation pankkibisneksessä?
Henkilökohtaisesti en, vaikka nämä varmasti tulevat ihmistyön tarvetta vähentämään. Itse ajattelen digitalisaatiota helpotuksena, kun puuduttavat rutiinityöt hoituvat automaattisesti. Myös inhimillisten virheiden mahdollisuus pienenee. ap
Vierailija kirjoitti:
Oletko sinkku?
En, mutta toivoisitko niin? Ap
Onko mahdollista avata tili, johon määrittää itse tavoitesumman ja kuukausisäästön eikä tältä tililtä pystyisi nostamaan rahaa ennen kuin summa on kasassa? Terveisin huono säästäjä
Kiitos kommentista! Ap