Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sheivaavatko äitinne? Sheivasitko itse teininä, jos olet 70/80-luvulla syntynyt?

Vierailija
15.03.2018 |

Itse olen vm 80 ja pakko myöntää, että minulla oli vielä riparilla järkyttävät kainalokarvat! Eivätpä tosin kaveritkaan ajelleet omia karvojaan. Olin 17, kun aloin ajella kainaloita ja sääriä. Ja myöhemmin bikinirajaa.
62 syntynyt äitini ei sheivaa ollekaan, onhan se härskin näköistä hihaton mekko päällä mutta äiti on sitä sukupolvea ,jota asia ei häiritse .

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
15.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen v. 77 ja kyllä sheivasin kainalot ja sääret teininä. Ja myös bikinirajat, jos olin menossa uimaan tms. Äitini oli vm 44 ja sheivasi kainalot ja sääret.

Vierailija
2/40 |
15.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

OLen sinun ikäiseni ja aloin sheivailla siinä 14-vuotiaana kuten kaverinikin; kainalot, sääret ja vähän myöhemmin myös bikinirajat. Kyllä -46 syntynyt äitinikin ajaa kainalot ja sääret! Tosin ei tehnyt sitä nuoruudessaan, koska karvojen ajelu alkoi yleistyä vasta 80-luvulla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
15.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karvat ovat taas muotia.

Vierailija
4/40 |
15.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse vm -76, aloin sheivaamaan n15 vuotiaana. Äitini -52 sheivaa säärensä kesäisin.

Vierailija
5/40 |
15.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan kyllä et lapsena (90-luvun alussa) äidilläni oli kyllä kainalo- ja alapäänkarvat. Samoin muistelen muillakin sukulaisnaisilla olleen. Silloin se oli varmasti yleistä, äitini ei ole mikään radikaali mihinkään suuntaan, päinvastoin, pyrkinyt aina olemaan mahdollisimman tavallinen ja huomaamaton.

Heti kun omat karvat alkoi kasvaa siinä 2000-luvun taitteessa sheivasin kaikki pois, niinkuin kaikki kaverinikin. Muoti muuttui tuossa välissä!

Vierailija
6/40 |
15.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vm. 70, sheivaan yleensä vain kesällä, ellen ole sitten talvella menossa esim. johonkin juhliin. Nuorena sheivasin paljon enemmän. Äitini en muista koskaan ajelleen mitään karvoja ( äiti nyt 70 vuotta).

Vierailija
7/40 |
15.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä syntynyt -86 ja teininä aloitin sheivaamaan ensin sääret ja kainalot, sitten bikinirajan. Äitini on syntynyt -55 ja on minun aikana ainakin sheivannut säärensä ja kainalot. Bikinirajan ajelua tuntuu edelleen jollain tavalla "paheksuvan", vaikka ei ole mitenkään erityisen tiukkis ja muuten laittautuu ja puunaa itseään.

Vierailija
8/40 |
15.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen syntynyt 81 ja aloin sheivata 15-vuotiaana, kaikki vain pois jopa tummat käsikarvat, äiti  sheivaa sääret ja kainalot muttei alapäätään.

Vierailija
9/40 |
15.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen vm 80 ja pakko myöntää, että minulla oli vielä riparilla järkyttävät kainalokarvat! Eivätpä tosin kaveritkaan ajelleet omia karvojaan. Olin 17, kun aloin ajella kainaloita ja sääriä. Ja myöhemmin bikinirajaa.

62 syntynyt äitini ei sheivaa ollekaan, onhan se härskin näköistä hihaton mekko päällä mutta äiti on sitä sukupolvea ,jota asia ei häiritse .

Olen äitisi kanssa samaa sukupolvea, enkä tiedä yhtään ikätoveriani, joka ei sheivaisi kainaloita. Bikiniraja sitten asia erikseen.

(Myös 40-luvulla syntynyt äitini sheivaa kainalonsa)

Vierailija
10/40 |
15.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asutko ap missäpäin? Olen kotoisin varkaudesta mutta muutimme helsinkiin kun olin lapsi ja muistan, miten ysärillä minä ja kaverit kyllä poistettiin ihokarvat mutta varkaudessa asunut samanikäinen serkku kuljeskeli karvakinttuna! Eli varkaudessa oli karvaisia  teinejä ja hesassa sheivattuja :D

Vierailija
11/40 |
15.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, kyllä kainalot on ajeltu, ja sääriäkin, äitini tosin ei varmaan myöskään kovin ahkerasti koska häpeää sääriään eikä niitä näyttele julkisesti. Minä taas olen aika laiska sheivaaja, pidän aika pitkää väliä, varsinkin talvella.

Äitini syntynyt 1954 ja minä 1974, haaroja ei ajella kumpikaan, ei ole sellaiset karvat että ne alushousujen alta näkyisi ja tursuaisi pitkin reisiä. Eikä niitä muut näe kuin oma mies, joten siinä mielessäkään ei ole väliä. 

Muistan kun isoäidillä oli paljaan näköinen alapää ja sitä ihmettelin että missä hänen kiharat tummat karvat sieltä on :) Saa nähdä koska mulla tippuu karvat sieltä itsestään, tai harmaantuu.

Vierailija
12/40 |
15.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen -74 syntynyt ja olen ajellut kainalot ja sääret siitä lähtien kun niissä on jotain kasvanut. Samoin äitini muistaakseni aina. Alapäätä en biksurajoha lukuunottamatta ajellut eikä kyllä kukaan muukaan koulussa ei yläasteella eikä lukiossakaan. Kyllä kaikki antoivat sieltä karvojen kasvaa vielä 90- luvun puoleenväliin asti. Joskus sen jälkeen alkoi sitten se posliinivillitys johon itsekin hetkeksi sorruin ,mutta en todellakaan enää aio. Tyttäreni tässä asiassa nuori radikaali joka ei myöskään alapäästä sheivaa ja hyvä niin. Kurjaa että ollakseen luonnollinen vaatii rohkeutta erottua joukosta

Vierailija
13/40 |
15.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerron salaisuuden. Kun tulet naisena tiettyyn ikään ei tarvitse enää sheivata. Katsos karvat kaikkoavat itsestään vaikket haluaisikaan. Aniharvala mummoikäisellä on enää kainalo- ja alapääkarvoja, toisilta ohenee hiuksetkin.

Vierailija
14/40 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo 50-luvun alussa on alapäitä sheivattu, muun muassa isotätini, joka muutenkin oli aikaansa edellä (n. 35-v sinkku, kahvilayrittäjä, pilli-Klubi 77:n polttaja ja kahviliköörin ystävä). Ei mitään uutta navan alla.

Vierailija
15/40 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ollut yhdenkään naisen kanssa joka ei ajelisi ainakin pimpinhuulien alueelta kaikki pois. Jotkut jättäneet vähän häpykummulle. Naisia ikäryhmässä 19 - 39 kymmeniä / vuosi. M43

Vierailija
16/40 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä tiedä yhtään ikäistäni naista joka ei ajelisi kainaloltaan ja sääriään bikinirajatkin siistitään. Nyt vanhemmiten kyllä vaan kesäksi. Tosin pari kevättä sitten työkaverin kanssa todettin ettei säärikarvoja enää niin kasva, mutta lukulaseilla ne kyllä ilmestyivät.

Kyllä äitinikin sukupolvi kainalokarvat ajoi.

Olen syntynut -63, äitini -41.

Tuttu, vanhainkodissa töissä, kertoi tarinan mummosta, joka pyysi ajelemaan alapään paljaaksi keväällä kun hänellä oli ollut tapana kesäksi ajella. Tämä mummo oli syntynyt 1900-luvun alussa.

Ei mikään uusi keksintö.

Vierailija
17/40 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini sheivasin kainalot ja myös minä sjheivasin teininä kainalot. Alapäätään en tiedä äitini sheivanneen. Itsekkään en ole sheivannut kuin kerran vähän kokeeksi joskus vuosituhannen vaihteessa ja sain sheivatulle alueelle tulehtuneita näppylöitä ja sen jälkeen en ole sheivannut muuta kuin kainaloita.

Rouva vm 71

Vierailija
18/40 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tosin pari kevättä sitten työkaverin kanssa todettin ettei säärikarvoja enää niin kasva, mutta lukulaseilla ne kyllä ilmestyivät.

hah hah hah. Vähän niin kuin mummovainaa aikanaan. Totesi kerran ruokapöydässä että nykyään kun on tehotuotettua ruokaa niin mikään ei maistu miltää, eikä pierutkaan enää haise. Meistä muista ruoka oli oikein maukasta, siitäkin huolimatta että mummo päästeli kananmunan hajuisia pierujaan.

Vierailija
19/40 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sheivannut.

Vierailija
20/40 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jo 50-luvun alussa on alapäitä sheivattu, muun muassa isotätini, joka muutenkin oli aikaansa edellä (n. 35-v sinkku, kahvilayrittäjä, pilli-Klubi 77:n polttaja ja kahviliköörin ystävä). Ei mitään uutta navan alla.

En nyt halua pilata isotätisi muistoa mutta tuohon aikaan alapääkarvoja ajoivat ne jotka olivat saaneet tai olivat vaarassa saada satiaistartunnan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kolme