Syöttekö lihaa joka aterialla?
Aamupalaksi leipää leikkeleellä, lounaaksi liharuokaa, välipaksi lihapiirakka, päivälliseksi liharuokaa ja iltapalaksi karjalanpiirakka nakilla? Vai pystytkö olemaan monta päivääkin ilman lihaa?
Kommentit (24)
Kalaa syön pari kertaa viikossa, punaista lihaa pari kertaa kuukaudessa.
No en. Ei ole tarvetta ja pystyn elämään monta viikkoakin ilman jos tarve vaatii. Olen kuitenkin sekasyöjä mutta lihan tarve ei ole suuri vaan ilmankin pärjää. En tee lihan syömättömyydestä kuitenkaan mitään ideologiaa koska en jaksa.
En välttämättä lihaa, mutta eläinperäistä ruokaa on joka aterialla. Syön kolme ateriaa päivässä, joten onhan se ravinto jostain saatava.
Aika harvoin - ehkä kerran tai kaksi viikossa. Tämä sisältää sekä punaisen lihan että merielukat. Ei vain maistu kun on tottunut vähäiseen määrään. Vaimo halusi vähentää lihan kulutusta ja aloin tekemään enempi kasvissafkaa.
Syön vaihdellen lihaa, kalaa, kanaa. Myös äyriäiset ja esim. maksa kuuluvat ruokavaliooni. Kun syö monipuolisesti, saa ravinnostaan kaiken tarvittavan, eikä tarvitse syödä sitä lihaakaan joka päivä.
En todellakaan! Ehkä kerran viikossa!
Sanoisin että kalaa on ruokana 1/10, muuten on lihaa. Kana on meillä suosikki, ja hyvänä kakkosena nauta. Possusta ribsit ja sisäfile uppoaa myös kohtuu hyvin. Lammasta aika vähän, kun se tuppaa joskus maistumaan villasukalle :D Poroa ja hirveä mies tuo jostain pakkaseen muutaman kerran vuodessa.
Syön. Syön kaksi lämmintä ateriaa päivässä ja en muuta. Ruuasta puolet lautasesta on pihaa 1/4 perunaa pastaa tai riisiä ja 1/4 hyvällä tuurilla kasviksia.
Kyllä. Syön punaista lihaa joka aterialla. Se on herkullista ja antaa paljon voimia ja terveyttä. Ilmasto ja muut valheet ei yhtä ihmistä pidättele. Minulla on erittäin väkivaltaisia ajatuksia sellaisia biologisia yksiköitä kohtaan, jotka ovat eri mieltä tästä.
Aamu- ja iltapalat on aikalailla jogurtti+marjat puolella. Päivälliseksi/lounaaksi on useimmiten lihaa mutta olen yrittänyt lisätä kasvisten määrää myös. Kalaa haluttaisi syödä enemmän mutta näin opiskelijana ne hinnat lähinnä hirvittää.
Ehkä (1-) 2 kertaa viikossa luomulihaa, pari kertaa viikossa kanaa, sitten kasvista ja kalaa jos pääsen hakemaan kauempaa. Kananmunia mahdollisesti. Melko harvoin leikkeleitä. Proteiini kyllä tärkeää päivittäin, varsinkin jos tarvitsee voimaa.
Syön joka 2. päivä lihaa vaihdellen eri lihoja.
Syön koska muuten kuolen välittömästi proteiinin puutteeseen.
Syön.
Kalakeitossani on myös lihaa.
Syön.
Paistaessani muikkuja on pannussa myös siankylkeä.
Syön.
Puurot syön pannussa paistetun sianlihan kera. Jälkkäriksi juon rasvan pannusta. Verisuonet ja sydän kiittää.
En syö joka aterialla enkä edes joka päivä. Ja karppaan, niin että luulis mun lihanhimossani mättävän pekonia ja pihviä päivästä toiseen.
Tänään olen syönyt aamupalaksi mantelisämpylän voilla, majoneesilla, juustolla, munalla, kurkulla, tomaatilla ja salaatilla.
Lounas oli parsakaalisosekeittoa munalla ja ranskankermalla.
Päivällinen lassakaa, jossa yhteen annokseen tulee 50g sika-nautaa, jonka rasva% 20 niin että lihaslihan määrä oli varsin vähäinen. Ohessa hapankaalia, hapankurkkuja, mung ituja, tomaattia ja oliiviöljyä.
Iltapalaksi syön vielä jugurttia ja marjoja.
Pari kertaa kk. laadukasta kotimaista rotukarjan lihaa. Leikkeleitä tms. en syö.
Laitan pari kertaa päivässä leikkelettä leivälle, muuten syön lihaa vain kerran-pari kuussa.
Kananmunaa syön kyllä päivittäin.