Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä elää eniten rentoja, iloisia, koulutettuja ihmisiä?

Vierailija
15.03.2018 |

Mitä teille tulisi mieleen? Missä päin maailmaa elää ihmisiä, jotka olisivat pinnistelemättömän rentoja, aitoja, avaramielisiä ja myös suhteellisen koulutettuja, siis niin, että tietävät maailmasta ja jakavat jossain määrin tieteellisen maailmankatsomuksen?

Kommentit (50)

Vierailija
1/50 |
15.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdysvaltain itärannikolla? Kaliforniassa? Australiassa? Ruotsissa? Kanadassa?

Uudellamaalla. Osan mielestä Espoossa tai Kauniaisissa. 

Vierailija
2/50 |
15.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Savossa, usko tai älä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/50 |
15.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikein usko Ruotsiin, enkä Savoon. Mietin sellaista paikkaa, jossa ei juurikaan kilpailtaisi, tuomittaisi, oltaisi ilkeän juoruilevia.

Vierailija
4/50 |
15.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porvoossa.

Vierailija
5/50 |
15.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sän fränsiskössä.

Vierailija
6/50 |
15.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Espoossa. Täällä on kiva asua.

Vierailija
7/50 |
15.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korsossa

Vierailija
8/50 |
15.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hervannassa. Tervetuloa.

Vierailija
9/50 |
15.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tarkoitat rennolla? Alkanut ottaa päähän koko sana kun kaiken pitää olla rentoa vaikkei kukaan pysty kertomaan mitä se oikeastaan tarkoittaa.

Vierailija
10/50 |
15.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuollaisia paikkoja varmaan ole olemassakaan, mutta voit toisaalta missä tahansa vähänkin isommassa paikassa koittaa ympäröidä itsesi tuollaisilla ihmisillä. Mun tuttavapiiriäni esimerkiksi voisi kuvailla noilla sanoilla, vaikka toki kuhunkin yksilöön nuo sopivat vaihtelevassa määrin. On ollut vaivan takana löytää toisemme ikävämpien ihmisten joukosta. 

Vierailija
11/50 |
15.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen kyllä ymmärtänyt, että esim. Piilaaksossa, tai jenkeissä ylipäätään koulutetut ihmiset eivät ole kovin rentoja, koska työ vaatii niin paljon ja on niin paljon kilpailua. En ole siellä kyllä koskaan asunut, joten voin erehtyä.

Mä veikkaisin Helsinkiä :) Suomen mittapuulla eniten koulutettuja ihmisiä, suomalainen työelämä verraten rentoa, yhteiskunnan turvaverkko kantaa paremmin kuin useimmissa muissa maissa, joten ei tarvitse kuollakseen pelätä työttömäksi joutumista (siis suhteessa vaikka USA:n tai Japaniin).

Vierailija
12/50 |
15.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa oikeastaan vain Savosta löytyy rentoja ihmisiä. Ovat suurpiirteisiä, eivät pingota ja ovat kuitenkin maailman mittakaavassa aivan koulutettua porukkaa. Itse olen tehnyt töitä ympäri Suomen, ja viihtynyt parhaiten juuri Itä-Suomessa tai sitten työyhteisöissä, joissa on paljon savolaisia. Niillä on sellainen salakavala huumori, joka voi yllättää milloin hyvänsä. Eikä pienestä vinoilusta pidä ottaa itseensä, se on vaan viihdettä ja takaisin saa sanoa!

Vierailija
13/50 |
15.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailman eri kolkkiin verrattuna Euroopassa. Näin se loppujen lopuksi on.

Vierailija
14/50 |
15.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilastojen mukaan Kaarinassa. Suomen mittakaavassa.

Vierailija
15/50 |
15.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kööpenhaminassa! Asuin siellä 2010-2015 ja ikävöin joka päivä takaisin. Olen asunut työn takia vähän joka puolella maailmaa enkä missään muualla ole kohdannut yhtä avomielistä, rentoa, ystävällistä ja ihanaa kansaa. Siellä tuntui että suurinpiirtein kaikki elivät boheemia, letkeetä elämää ja yleisilmapiiri oli onnellinen ja rento. En ihmettele yhtään että tanskalaiset on vuosi toisensa jälkeen arvioitu maailman onnellisimmaksi kansaksi, sen kyllä huomaa paikan päällä. Ja siellä on kaikki yhteiskunnalliset arvot/politiikka niin progressiivisella tasolla, oli kyseessä sitten tasa-arvoisuus, LGBT-oikeudet, ympäristöystävällisyys, tms. Lisäksi Köpis on vaan yksinkertaisen upea kaupunki; todella kaunis kaikin puolin, todella kansainvälinen, täynnä tekemistä ja koettavaa. Ja se työilmapiiri! Ihan käsittämättömän rento meininki.

Vielä joku päivä muutan sinne takaisin. Mahdollisimman pian. Selailen työpaikkoja sieltä alituiseen. En voi kuin suositella!

Vierailija
16/50 |
15.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaa nyt jo mitä tarkoitatte rennolla!

Vierailija
17/50 |
15.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi ääni kanssa Jakomäelle.

Vierailija
18/50 |
15.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa oikeastaan vain Savosta löytyy rentoja ihmisiä. Ovat suurpiirteisiä, eivät pingota ja ovat kuitenkin maailman mittakaavassa aivan koulutettua porukkaa. Itse olen tehnyt töitä ympäri Suomen, ja viihtynyt parhaiten juuri Itä-Suomessa tai sitten työyhteisöissä, joissa on paljon savolaisia. Niillä on sellainen salakavala huumori, joka voi yllättää milloin hyvänsä. Eikä pienestä vinoilusta pidä ottaa itseensä, se on vaan viihdettä ja takaisin saa sanoa!

Savolaiset ovat katalia, kateellisia ja ikäviä. Jos savolaisen naapuri käy ostamassa kivan auton, savolainen käy yön pimeydessä vetämässä naarmut sen kylkiin. Toisille ovat aina nauramassa mutta anna armias, jos itse on naurun kohteena. Ja kieroudessa ne ovat sellaisia, että jos savolaisen pistää kirnuun ja tökkää männällä perään, niin ei osu.

Vierailija
19/50 |
15.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kööpenhaminassa! Asuin siellä 2010-2015 ja ikävöin joka päivä takaisin. Olen asunut työn takia vähän joka puolella maailmaa enkä missään muualla ole kohdannut yhtä avomielistä, rentoa, ystävällistä ja ihanaa kansaa. Siellä tuntui että suurinpiirtein kaikki elivät boheemia, letkeetä elämää ja yleisilmapiiri oli onnellinen ja rento. En ihmettele yhtään että tanskalaiset on vuosi toisensa jälkeen arvioitu maailman onnellisimmaksi kansaksi, sen kyllä huomaa paikan päällä. Ja siellä on kaikki yhteiskunnalliset arvot/politiikka niin progressiivisella tasolla, oli kyseessä sitten tasa-arvoisuus, LGBT-oikeudet, ympäristöystävällisyys, tms. Lisäksi Köpis on vaan yksinkertaisen upea kaupunki; todella kaunis kaikin puolin, todella kansainvälinen, täynnä tekemistä ja koettavaa. Ja se työilmapiiri! Ihan käsittämättömän rento meininki.

Vielä joku päivä muutan sinne takaisin. Mahdollisimman pian. Selailen työpaikkoja sieltä alituiseen. En voi kuin suositella!

Komppaan tätä.

Tanska on myös esimerkillinen maahanmuuttokysymyksissä. Suomen leväperäinen meno ei onnistuisi siellä alkuunkaan.

Vierailija
20/50 |
15.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapiola state of mind <3

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kaksi