Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Epämääräiset vatsakivut- ja vaivat

Vierailija
15.03.2018 |

Kärsin raskauden aikana ummetuksesta, sitä ennen koko elämäni on oikeastaan ollut sitä että vatsa menee kaikesta sekaisin ja saa istua vessassa puoli vuorokautta (no ei nyt ihan, mutta monta kertaa päivässä) Lapsi on nyt puolitoista vuotias, eikä loppua ummetukselle näy. Syön hirveästi kuituja, luumua, juon paljon vettä. Kaikkia vastaan tulleita vinkkejä olen kokeillut, ei hyötyä. Aamupalan jälkeen tulee usein kiire vessaan, ihan kun ripuli olis mutta tuotos kovaa ja usein myös tulee vain vähän. Raskauden puolivälillä alkoi myös kipuilu oikealla ylävatsalla, toisinaan kipu tuntuu myös selässä keskitienoilla hitusen oikealla, vihloo ja joskus vaan jomottelee ikävästi. Verikokeissa ei tuolloin löytynyt mitään kun ne katsottiin. Ilmavaivoja on myös ihan hirveästi, tuntuu että vatsa möyrii kokoajan. Lisäksi minulle on nyt alkanut ilmestyä ihottumaa, atooppisen oloista ja toisinaan kutiavaa ja hiukan pahkuraista paikoin. Nivelsärkyjä myös ajoittain, etenkin käsissä kovaa aaltoilevaa särkyä.

Lääkäri minulla on vihdoin ensi viikolla. Mitähän tämä mahtaisi olla? Onko kenelläkään kokemuksia vastaavasta?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
15.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli ekana mieleen lauseesi: "Syön hirveästi kuituja"  Jos viljakuituja syöt, niin nehän on suoliston pahin vihollinen ja aiheuttavat juuri sitä ummetusta.

Vierailija
2/5 |
15.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Runsas viljan syönti aiheuttaa ainakin nivelkipuja, jos niihin on taipumus. Mulla on nivelrikko molemmissa polvissa, kivuilta säästyn viljan välttelyllä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
15.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön viljoja itseasiassa hyvin vähän ja harvoin, kuituja saa paljon muualtakin onneksi. Että en usko ongelman olevan siinä.

Ap

Vierailija
4/5 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
5/5 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa keliakialta. Älä kumminkaan aloita gluteiinitonta ruokavaliota ennen kuin saat diagnoosin, muuten sitä ei voida antaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän viisi