Voiko olla ihanampaa kuin lautasellinen kuumaa, suolaista, voissa kelluvaa pastaa!
Ihanaa, aah puuh. Rakastaako joku muukin pastaa?
Kommentit (33)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen lukenut että tuo voipasta olisi italiassa yleinen ruoka kipeänä ollessa kun jotain pitää saada syötyä. Kokeilin ja en kyllä ymmärtänyt yhtään ko. makunautintoa. Maku oli tylsä/epämiellyttävä ja rasvasta liukkaat kelmeät spagetit aika ällöttäviä.
Lautasellinen spagettia vaikka pelkällä parilla ruokalusikallista paseerattua tomaattia olisi mennyt paremmin alas.
Voitakin on niin monenlaista ja eri makuista.
Millä voilla tämä sitten muuttuu herkuksi? Käytän valion normaalisuolaista.
Joku pikkumeijerin voimakassuolainen luomu valkosipuliyrttivoi tms on ihan eri planeetalta kuin Valion bulkkien bulkki. Mutta kyllä sillä valiobulkillakin voi tehdä, sitten vain pitää hivenen lisätä noita makuja itse.
Älä sitten puhu että pelkällä voilla ja suolalla tulee hyvää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen lukenut että tuo voipasta olisi italiassa yleinen ruoka kipeänä ollessa kun jotain pitää saada syötyä. Kokeilin ja en kyllä ymmärtänyt yhtään ko. makunautintoa. Maku oli tylsä/epämiellyttävä ja rasvasta liukkaat kelmeät spagetit aika ällöttäviä.
Lautasellinen spagettia vaikka pelkällä parilla ruokalusikallista paseerattua tomaattia olisi mennyt paremmin alas.
Voitakin on niin monenlaista ja eri makuista.
Millä voilla tämä sitten muuttuu herkuksi? Käytän valion normaalisuolaista.
Joku pikkumeijerin voimakassuolainen luomu valkosipuliyrttivoi tms on ihan eri planeetalta kuin Valion bulkkien bulkki. Mutta kyllä sillä valiobulkillakin voi tehdä, sitten vain pitää hivenen lisätä noita makuja itse.
Niinnojoo tokihan se on varmasti parempaa jos siihen laittaa muitakin asioita kuin sitä voita.
Kai muistit salvian ja parmesanin ap?? Ne on oleellinen osa voikastiketta!
Mun mielestä pasta on hyvä ihan tällä reseptillä: pastaa, suolaa, vettä.
Jos jotain lisään niin valkosipulia, yrttejä ja palan suolaa tai lorauksen oliiviöljyä.
En ole oikein koskaan lämmennyt noille pestoille ja juustoille saati tomaateille.
Vierailija kirjoitti:
Keksin vaikka sata ja yksi parempaa ruokaa kuin rasvalammessa lilluvat nuudelit.
Kerro, kerro!
Pasta + voi suurin makunautinto? Niin varmaan jos ei osaa kokata.
Vierailija kirjoitti:
Keksin vaikka sata ja yksi parempaa ruokaa kuin rasvalammessa lilluvat nuudelit.
Eikö nyt ollut puhe pastasta? Miten nuudelit liittyy tähän? Torstai-illan mysteeri.
Pannupitsa!(en kyllä ollut minä joka nillitin.)
En tajuu pastan/riisin/lämpimien perunajutskien puputtajia. Perunasalaatti jossa vähän etikkaista twistiä, vaikka rucolaa, valgosibaletta ja suolakurkkua tai ehkä omenaa on parempi kuin mikään tärkkelys tappo oksennus mauttomuus.
Tiesittekö että kun keitetyt perunat jäähdyttää, niin se tärkkelys muuttuu paremmaksi kehon kannalta. Ei haittaa vaikka jälkeen päin uudelleen lämmittää.
Vaaleita jauhoja jos haluan nauttia niin hyvä lettutaikina vehnä ja ohrajauhoista kunnollat turvottamalla on paras.
Letut voi tehdä ilman sokeria. Niihin kun tunkee porkkanaa, vihreää tai vaikka käärii jauhelihaa sisälle, niin on miljardi kertaa parempaa kuin joku pas(k/t)a.
Voi, tuo kuulostaa ihanalta :-)
Melkein tekis mieli lähteä kauppaan samantien (voi loppu)
Ja viitaten rantakuntokommenttiin:
Mä oon rantakunnossa, kun lähden rannalle.
Viime kesänä ei minun kotikaupungissani ollut yhtään hellepäivää, joten hukkaan meni rantakunto. Nyt syön pastaa.
Kävin viime kesänä lähes päivittäin uimassa. Ehkä viitenä kertana siellä oli lisäkseni muita ihmisiä...
Pitäähän läskeillä olla joku yhteinen harrastus.