Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttää ihmiset, jotka puhuvat hitaasti

Vierailija
15.03.2018 |

Onko täällä muita joita ärsyttää/häiritsee hidas puhetempo? Huomaan, että mun ajatukset alkavat karkailla heitä kuunnellessa. Lisäksi mulle tulee semmonen fiilis, että ovat... tuota, hitaita aivotoiminnaltaan. Tämähän ei välttämättä pidä paikkaansa, mutta en voi sille mitään, että heistä tulee herkästi tällainen mielikuva.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
15.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnustan olevani hitaastipuhuja, se johtuu työstäni. Työskentelen asiakaspalvelussa, ja asiakkaat ovat 90-prosenttisesti vanhuksia. Siellä täytyy puhua selvästi, rauhallisesti ja tauottaen. Kymmenen vuotta on tehnyt tehtävänsä. Harvemmin työpäivän aikana tulee muiden kanssa kommunikoituakaan kuin näiden vanhusten kanssa.

Lomilla huomaan palautuvan omaksi normaaliksi itsekseni.

Vierailija
2/16 |
15.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko hidas aivotoiminta, ammatin takia tai sitten itsekorostusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
15.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

hidas puhe, hitaasti etenevät ajatukset?

Vierailija
4/16 |
15.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ärsytä. Mutta nopeastipuhujat, jotka puhuvat myös sisäänhengityksen aikana, käyvät joskus hermoille. Monet tällaiset tyypit ovat aikamoisia hössöttäjiä.

Vierailija
5/16 |
15.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä puhun hitaasti typerän oloisille ihmisille.

Nopeasti puhuvan ölinästä ei saa mitään selvää.

Vierailija
6/16 |
15.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hitaasti puhujat käyttävät jotain mt-lääkkeitä, ajatuksenjuoksu on näin ollen hitaampaa kuin mieleltään terveillä.

Vierailija
7/16 |
15.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ärsytä hitaasti puhuvat. Nopeasti puhuvat ärsyttävät.

Vierailija
8/16 |
15.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä ne keitä ei häiritse hidas puhetapa ovat myös itse järjenjuoksultaan hitaita?

Vierailija
9/16 |
15.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikein kestä itämurteita, kun se tuntuu niin vaivalloiselta ja loputtoman hitaalta puhetavalta. Että miten viitsivät. :D

Itse olen nopeasti puhuva varsinaissuomalainen.

Vierailija
10/16 |
15.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse puhun hitaasti psyykelääkkeen takia, se on jännä kun ajatukset juoksee salamana eteenpäin ja se "sisäinen ääni" kuulostaa nopealta ja älyllisesti viekkaalta. Mutta ulosanti on kuin aivovaurion saanneella.

Tietysti on näitä oikeasti tyhmiä ihmisiä joidenka elekielestä (silmienliikkeestä kehonkielestä ja mikroilmeistä) huomaa että ovat "tavallisempaa" sakkia.

Vierailija
11/16 |
15.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää suunnattomasti. 

Vierailija
12/16 |
15.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän mua häiritsee sellainen puhetapa, joka ei etene. Oon ite aspana ja ne puhelut on raivostuttavia, joissa ei meinaa saada ihmiseltä millään irti mitä hän on vailla ja miksi.

Vierailija
13/16 |
29.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En oikein kestä itämurteita, kun se tuntuu niin vaivalloiselta ja loputtoman hitaalta puhetavalta. Että miten viitsivät. :D

Itse olen nopeasti puhuva varsinaissuomalainen.

Jännä. Itse olen huomannut että itäsuomalaiset puhuvat nopeammin kuin monet muut. Ainakin karjalaiset puhuvat nopeasti.

Vierailija
14/16 |
29.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joko hidas aivotoiminta, ammatin takia tai sitten itsekorostusta.

Esim.  ministerit

Vierailija
15/16 |
29.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi......sinua.........ärsyttävät........hitaasti...........puhuvat..........ihmiset..........?

- ministerrsanna-

Vierailija
16/16 |
29.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Krista Kiuru on universumin ansioitunein puhe- ja viestintäopettaja. Selkeämpää ei löydy mistään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi seitsemän