Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ehdottakaa hyviä maita, jonne kannattaa muuttaa.

Vierailija
15.03.2018 |

Olen tehnyt päätöksen muuttaa pois Suomesta niin pian kuin mahdollista. En kestä katsoa enää, kun verorahani menevät suoraan työnvälttelijöiden ja maahanmuuttajen taskuun enkä saa niille mitään kunnollista vastinetta. Ihmiset täällä vaan syrjäytyvät eivätkä edes yritä tehdä työtä, ja olen kyllästynyt katselemaan tätä touhua.
Mikä olisi hyvä maa, jossa työntekoa arvostetaan kunnolla? Voi olla ihan missä päin maailmaa tahansa.

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
15.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen tehnyt päätöksen muuttaa pois Suomesta niin pian kuin mahdollista. En kestä katsoa enää, kun verorahani menevät suoraan työnvälttelijöiden ja maahanmuuttajen taskuun enkä saa niille mitään kunnollista vastinetta. Ihmiset täällä vaan syrjäytyvät eivätkä edes yritä tehdä työtä, ja olen kyllästynyt katselemaan tätä touhua.

Mikä olisi hyvä maa, jossa työntekoa arvostetaan kunnolla? Voi olla ihan missä päin maailmaa tahansa.

Vierailija
2/38 |
15.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Somaliassa saa toteuttaa itseään vapaasti ilman, että valtio sitä verottaa tai muutenkaan pahemmin rajoittaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
15.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin muutatkaan, olet itse mamu. Mieti sitä.

Vierailija
4/38 |
15.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sveitsi, Norja, Saksa ...

Vierailija
5/38 |
15.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurimmassa osassa maailman maita yksilöstä (=sinusta) ei välitetä tippaakaan. Voit siis vapaasti valita.

Tosin jos olet nainen se tuo asiaan omat mukavat lisävärinänsä.

Vierailija
6/38 |
15.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en muuttaisi maahan, jonka kieltä en osaa tai jota en olisi valmis nopeasti oppimaan. Pelkällä englannilla on ei-englanninkielisissä maissa aina tosi ulkopuolinen.

Vierailija
7/38 |
15.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Espanja ja Kanarian saaret on hyvä valinta. Eurooppalainen kulttuuri, mutta afrikkalainen, lähes päiväntasaajan, ilmasto. Eikä maassa ole sosiaaliturvaturisteja, koska heitä ei elätetä vastikkeetta.

Vierailija
8/38 |
15.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet ammatissa jonka kautta voit saada tuöviisumin, Australia, Uusi Seelanti tai Kanada.

Euroopassa Ruotsi, Norja, Sveitsi, Hollanti.

Mutta tietäisit nämä itsekin, jos olisit oikeasti lähdössä. Siihen tarvitsee itseluottamusta.

Vierailija
9/38 |
15.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avauksestasi päätellen et ole oikeasti muuttamassa minnekään. Mietit vain, mihin voisit mennä ja kyselet toisilta neuvoja, mutta et tuo esille mitään realiteetteja. Et kerro, minkä alan töitä ajattelit tehdä, et kerro, mikä koulutus sinulla on, etkä edes pohdi, missä maassa kielitaitosi riittäisi.

Vierailija
10/38 |
15.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

norja

Vierailija
11/38 |
15.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Avauksestasi päätellen et ole oikeasti muuttamassa minnekään. Mietit vain, mihin voisit mennä ja kyselet toisilta neuvoja, mutta et tuo esille mitään realiteetteja. Et kerro, minkä alan töitä ajattelit tehdä, et kerro, mikä koulutus sinulla on, etkä edes pohdi, missä maassa kielitaitosi riittäisi.

Aion tehdä siis pääsääntöisesti oman alani (markkinointi) hommia, ja maisterin paperit löytyy. Kielitaito ei ole mikään ongelma, olen kyllä valmis opettelemaan kielen kuin kielen, ja luulisi nyt englannillakin pärjäävän aika helposti ainakin alkajaisiksi missä tahansa, eikö?

Vierailija
12/38 |
15.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta minä tekisin tottakai työtä enkä loisisi toimettomana. Kai nyt kaikkialla maailmassa suhtaudutaan työtä tekeviin ihmisiin hyvin, olivatpa he sitten mistä vain?

Vierailija
13/38 |
15.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aion tehdä siis pääsääntöisesti oman alani (markkinointi) hommia, ja maisterin paperit löytyy. Kielitaito ei ole mikään ongelma, olen kyllä valmis opettelemaan kielen kuin kielen, ja luulisi nyt englannillakin pärjäävän aika helposti ainakin alkajaisiksi missä tahansa, eikö?

Ei edelleenkään kuulosta uskottavalta. Aloitat avauksesi kyselemällä, minne voit muuttaa, mutta et kerro mitään itsestäsi tai tavoitteistasi. Kuvittelet, että saat suomalaisilla maisterinpapereilla töitä ihan mistä tahansa vailla kielitaitoa, koska "englannilla pärjää varmasti alkajaisiksi missä tahansa". Ei kuule pärjää työelämässä englannissa missä tahansa. Vaikea kuvitella, että aikuinen ihminen olisi noin tietämätön ja naiivi.

Vierailija
14/38 |
15.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta minä tekisin tottakai työtä enkä loisisi toimettomana. Kai nyt kaikkialla maailmassa suhtaudutaan työtä tekeviin ihmisiin hyvin, olivatpa he sitten mistä vain?

Ei suhtauduta. Missä ihmeen pullossa olet kasvanut?

Vierailija
15/38 |
15.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei suhtauduta.

Jos todella päädyt muuttamaan, varaudu selittämään uudestaan ja uudestaan, miksi olet muuttanut maahan x viemään maan x kansalaisten työpaikat.

Ja ei, englannilla ei pärjää kaikkialla.

Vierailija
16/38 |
15.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeastaan tosi hyvä kun lähdet maailmalle, niin avartuu sunkin silmät! Olen itse matkustellut todella, siis todella paljon ja pelottaa jo nyt, että miten sinä Ap mahdat tulla pärjäämään.. :D

Onhan se kiva ajatus haukkua maailman parhain maa (Suomi) ja lähteä ulkomaille, mutta totuus valkenee kyllä ajan kanssa.

Tsemppiä! Muista pitää huolta itsestäsi.

Vierailija
17/38 |
15.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsissa ei edes pyhäkorvaukset ole pakollisia maksaa työntekijälle. Suomessa se on PAKOLLISTA maksaa pyhäkorvaus työntekijälle.

Suomessa kyllä arvostetaan työntekijöitä eikä tämä ole mikään mamuparatiisi. Meneppä sinne ulkomaille niin saat vertailukohteita, monessa maassa on niin paljon ulkomaalaisia ettei edes paikallisia tunnista. Olet ap syntynyt niin kultalusikka prseessä....

Vierailija
18/38 |
15.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm.. no vastaisin Norja tai Sveitsi. Muut maat eivät ole missään nimesssä Suomea parempia, joten huono diili. Ainoastaan Norjaa tai Sveitsiä suosittelen. Sveitsissä taitaa olla aika haastavaa saada kansalaisuutta ja en tiedä miten siellä suhun (mamuun) suhtaudutaan.. eli oikeastaan vaan Norja jää sinulle vaihtoehdoksi. Kyllä kai Saksakin on mukava maa, mutta kyllä Suomi parempi on.

Norjassa on huonompi ilmasto kuin Suomessa.. vettä sataa kaatamalla todella usein. Myös hintataso on tosi korkea. Toisaalta Norjassa on paremmat palkat ja mukavammat työolot.

Vierailija
19/38 |
15.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kanada, Norja, Sveitsi, Hollanti, Saksa

Eivät ole Suomea parempia, mutta alota nyt vaikka noista! Hyviä maita kaikki.

Vierailija
20/38 |
15.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruotsissa ei edes pyhäkorvaukset ole pakollisia maksaa työntekijälle. Suomessa se on PAKOLLISTA maksaa pyhäkorvaus työntekijälle.

Suomessa kyllä arvostetaan työntekijöitä eikä tämä ole mikään mamuparatiisi. Meneppä sinne ulkomaille niin saat vertailukohteita, monessa maassa on niin paljon ulkomaalaisia ettei edes paikallisia tunnista. Olet ap syntynyt niin kultalusikka prseessä....

Niin arvostetaankin, mutta kun täällä esim. työttömyys on aivan liian korkealla ja ihmiset suorastaan välttelevät työntekoa. Sellanen ei kyllä sovi omaan moraaliini pätkääkään!

Ja tarkoituksenani on siis muuttaa ulkomaille ihan pysyvästi. En itse työorientoituneena ihmisenä viitsi katsella tätä pummien hyysäystä täällä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kaksi