Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ehdottakaa hyviä maita, jonne kannattaa muuttaa.

Vierailija
15.03.2018 |

Olen tehnyt päätöksen muuttaa pois Suomesta niin pian kuin mahdollista. En kestä katsoa enää, kun verorahani menevät suoraan työnvälttelijöiden ja maahanmuuttajen taskuun enkä saa niille mitään kunnollista vastinetta. Ihmiset täällä vaan syrjäytyvät eivätkä edes yritä tehdä työtä, ja olen kyllästynyt katselemaan tätä touhua.
Mikä olisi hyvä maa, jossa työntekoa arvostetaan kunnolla? Voi olla ihan missä päin maailmaa tahansa.

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
15.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ruotsissa ei edes pyhäkorvaukset ole pakollisia maksaa työntekijälle. Suomessa se on PAKOLLISTA maksaa pyhäkorvaus työntekijälle.

Suomessa kyllä arvostetaan työntekijöitä eikä tämä ole mikään mamuparatiisi. Meneppä sinne ulkomaille niin saat vertailukohteita, monessa maassa on niin paljon ulkomaalaisia ettei edes paikallisia tunnista. Olet ap syntynyt niin kultalusikka prseessä....

Niin arvostetaankin, mutta kun täällä esim. työttömyys on aivan liian korkealla ja ihmiset suorastaan välttelevät työntekoa. Sellanen ei kyllä sovi omaan moraaliini pätkääkään!

Ja tarkoituksenani on siis muuttaa ulkomaille ihan pysyvästi. En itse työorientoituneena ihmisenä viitsi katsella tätä pummien hyysäystä täällä.

On todella ristiriitaista, että olet todella työorientoitunut, mutta sinulla ei ole minkäänlaista käsitystä siitä, miten päästä töihin johonkin toiseen maahan. 

Vierailija
22/38 |
15.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta Jenkkeihin. Siellä paiskitaan hommia 24/7 eikä edes mammalomaa pidetä. Terveydenhuollon yms maksat luonnollisesti itse. Ja töitä painat niska limassa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
15.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä Suomi on ihana maa :)

Vierailija
24/38 |
15.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeastaan tosi hyvä kun lähdet maailmalle, niin avartuu sunkin silmät! Olen itse matkustellut todella, siis todella paljon ja pelottaa jo nyt, että miten sinä Ap mahdat tulla pärjäämään.. :D

Onhan se kiva ajatus haukkua maailman parhain maa (Suomi) ja lähteä ulkomaille, mutta totuus valkenee kyllä ajan kanssa.

Tsemppiä! Muista pitää huolta itsestäsi.

Mietin täällä samaa. Voitaisiinko ap sopia, että jos päädyt asumaan ulkomaille, tulet tänne sitten päivittelemään kuulumisia? Eikä sen ensimmäisen honeymoon-kuukauden aikana, vaan vaikka neljän kuukauden kuluttua muutosta. Olisi kiva kuulla, ovatko ajatuksesi Suomesta vielä silloinkin samankaltaisia.

Vierailija
25/38 |
15.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nepal. Huikeat maisemat ja hyvää ruokaa kaupan päälle.

Vierailija
26/38 |
15.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ymmärrä kun mulla tulee matkustellessa jo heti jotenkin "epähygieeninen" olo ihan näissä suht. läheisissäkin maissa.. siis jotenkin vaan tuntuu, että on epähygieenistä, vanhanaikaista verrattuna Suomeen. Se ero on jotenkin valtava. Suomi on ihan valtavan puhdas maa.

Vierailija
27/38 |
15.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Venäjä. Upea vuosisatainen kulttuuri (kirjallisuus, musiikki, teatteri), kaunis kieli, valtavasti erityyppisiä asuinalueita valittavana ja ihmisillä on vahvat sosiaaliset verkostot. 

Vierailija
28/38 |
15.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Venäjä. Upea vuosisatainen kulttuuri (kirjallisuus, musiikki, teatteri), kaunis kieli, valtavasti erityyppisiä asuinalueita valittavana ja ihmisillä on vahvat sosiaaliset verkostot. 

Vapaa media, hyvä ihmisoikeustilanne, ei korruptiota.

Vierailija
29/38 |
15.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet sarkasmissasi aivan oikeassa, mikä ei tee tyhjäksi luettelemiani asioita. En ole itse muuttamassa sinne, mutta halusin antaa ap:lle yhden vaihtoehdon mietittäväksi. 

31

Vierailija
30/38 |
15.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Turvallisuus, helppo tulla toimeen englannin kielellä, etenkin työelämässä.

Vierailija
31/38 |
15.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pidin itsestään selvänä, että ap opettelee uuden kotimaansa kielen, koska hän nimenomaan sanoi että maa voi olla missäpäin tahansa. Työtähän se vaatii, jos nollasta aloittaa, mutta muuttoa järjestellä voi samalla jo opetella kieltä. 

Vierailija
32/38 |
15.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muuta Jenkkeihin. Siellä paiskitaan hommia 24/7 eikä edes mammalomaa pidetä. Terveydenhuollon yms maksat luonnollisesti itse. Ja töitä painat niska limassa!

Paljon tehdään töitä joo, mutta verotuskin on alhainen joten saa pitää palkkansa itse eikä tarvitse kustantaa pummien elämistä siinä sivussa. Ap varmasti onnistuisi sieltä päin löytämään oman alansa hommia ja kunnon palkasta on kyllä varaa maksaa terveydenhuollon vakuutukset.

Vierailija
33/38 |
15.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Venäjä, Venzuela, Kreikka, mitäs muita tällaisia täysin korruptiosta vapaita maita niitä nyt olikaan? Sinne vaan, siellä kaikki on paremmin. Muista myös palauttaa Suomen passi ja kansalaisuus, ettet ole vinkumassa kuukauden kuluttua tukia täältä.

Vierailija
34/38 |
15.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viro tietysti. Luulisi sen nyt olevan päivänselvä asia.

Vierailija
35/38 |
15.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pidin itsestään selvänä, että ap opettelee uuden kotimaansa kielen, koska hän nimenomaan sanoi että maa voi olla missäpäin tahansa. Työtähän se vaatii, jos nollasta aloittaa, mutta muuttoa järjestellä voi samalla jo opetella kieltä. 

No juurihan se tuolla vänkäsi, että kyllähän englannilla nyt pärjää missä vaan.

Vierailija
36/38 |
15.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paljon tehdään töitä joo, mutta verotuskin on alhainen joten saa pitää palkkansa itse eikä tarvitse kustantaa pummien elämistä siinä sivussa. Ap varmasti onnistuisi sieltä päin löytämään oman alansa hommia ja kunnon palkasta on kyllä varaa maksaa terveydenhuollon vakuutukset.

Varmaan Jenkit olisi ap:lle paras (tai ainoa) ratkaisu, mutta sinne on kuulemma vaikea nyt saada uusia työlupia sattuneesta syystä. Expatiksi voisi päästä, mutta ap:n aikaisemmista viesteistä ei ole käynyt ilmi mahdollisuutta sellaiseen.

Vierailija
37/38 |
15.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos tarkennuksesta, minulta se oli mennyt aivan ohi. Keskusteluhan on siten täysin turha, koska vaihtoehtoina voi olla vain USA, Kanada, Iso-Britannia, Australia tai Uusi Seelanti. Seuraavalla kerralla kannattaa paljastaa kaikki rajoitteet jo aloitusviestissä niin emme turhaan tuhlaa aikaa toimimattomiin ratkaisuehdotuksiin. 

31

Vierailija
38/38 |
15.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos tarkennuksesta, minulta se oli mennyt aivan ohi. Keskusteluhan on siten täysin turha, koska vaihtoehtoina voi olla vain USA, Kanada, Iso-Britannia, Australia tai Uusi Seelanti. Seuraavalla kerralla kannattaa paljastaa kaikki rajoitteet jo aloitusviestissä niin emme turhaan tuhlaa aikaa toimimattomiin ratkaisuehdotuksiin. 

31

Mutta minä sanoin myös, että olen ihan valmis vaikka nollasta opetelemaan uuden kielen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä yhdeksän