Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lasten kavereiden vanhemmat

Vierailija
15.03.2018 |

No niin, palstan etusivulla avaudutaan anopeista ja naapureista, joten olisiko aika purkaa sydäntä lasten kavereiden vanhemmista? Eli ihmisistä, joiden kanssa joutuu olemaan tekemisissä sen takia, kun lapset sattuvat olemaan kavereita keskenään. Mikä ihmetyttää, ärsyttää tai kadehdituttaa? Tai miksei jopa ihastuttaa?

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helikopterivanhemmat, jotka pelkäävät aivan tavallisen ja terveen lapsensa hajoavan pienimpienkin vaatimusten alle. Ovat myös täysin sokeita oman lapsensa vajaavuuksille esim. sosiaalisissa taidoissa. Kaverit eivät jaksa helikopteroidun lapsen kiukuttelua ja oma-aloitteettomuutta. Pitäisi aina vetää perässä ja vakuutella, että kyllä me niin kovasti juuri sinusta tykätään. Kun sitten tätä lasta ei enää jakseta hyvitellä, helikopterimamma ottaa puhelimen kouraansa ja laittaa viestejä kavereiden vanhemmille: teidän lapsenne kiusaa meidän pikku palleroa! Teidän lapsenne takia minun lapsellani on nyt niin paha mieli, että teidän tulee nyt ottaa tästä vastuu. Mitäpä luulette: paljonko tämän paapotun lapsen suosio juuri kasvoi kavereiden keskuudessa?!

Toinen on veltto-vanhempi: hyvittelee lapselleen omaa (kuvitteellista tai sisäistä) riittämättömyyttään, ja lapsi vie vanhempaa kuin litran mittaa. Lapsi on usein ”väsynyt”, koska päivärytmiä ei noudateta mutta kavereiden kanssa jaksetaan valvoa yökyläillen hereillä aamuyöhön saakka. Palkitaan lasta siitä, että suunnilleen pesi omat hampaansa. Koululainen. 🙈

Itse asetan lapselleni rajoja ja vaatimuksia ja olen varmaan monien mielestä vastaavasti silkka hirviö. En ymmärrä lapsen menevän rikki siitä, että hän joutuu joskus pettymään tai tsemppaamaan. Annan lapseni yrittää itse ja autan, jos lapsi pyytää apua. Teemme sitten yhdessä, en tee lapsen puolesta. Yritän pitää huolta siitä, että vaatimukset eivät ole kohtuuttomia lapsen taito- ja ikätasoon nähden.

Vierailija
22/29 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole lapsen kavereiden vanhempien kanssa tekemisissä. Koululaiset soittaa puolin ja toisin saako tulla, saako mennä. Vanhempi taustalla huikkaa käykö.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on ollut lähestulkoon positiivisia kokemuksia. Eniten ihmetyttää yhden tytön äiti, joka ei koskaan käy vanhempainilloissa tai muissa koulun tapahtumissa. Nyt lapset ovat viidennellä ja olen nähnyt hänet vain vilaukselta lapsensa kanssa jossain muualla kuin koululla. Muuten kyllä lapsen puheiden mukaan vie häntä harrastukseen ja on siellä mukana talkoissakin. Ihan on siis mukana lapsen elämässä (yh), ja huolehtii lapsesta eikä lapsen puheiden mukaan vaikuta mitenkään huonolta vanhemmalta. Ei vain tule koululle.

Onko se joku hyvän vanhemmuuden mittari että käy vanhempainilloissa? Sehän on monille vain ikävä ja pakollinen velvollisuus istua siellä tuntikausia. Näyttäytymässä. Itse käyn harvoin vanhempainillassa, koska on muutakin menoa. Katson paljon tärkeämmäksi sen että olen lapsieni kanssa läsnä arjessa ja juhlassa. Halaan heitä ja rakastan heitä sellaisina kuin ovat. Kannustan ja rajoitan sopivasti. Ja kuule jos on yh niin voi olla vaikka töissä kun on vanhempainilta. Tai sitten ei halua tulla sinne teidän "parillisten" arvosteltavaksi.

Mulla on kolme lasta, ekan vanhempainilloissa jaksoin vielä urheasti käydä. Siinä vaiheessa, kun olin kuusi kertaa käynyt kuuntelemassa samat (turhat) höpinät, totesin, että nyt saa riittää. Ihan turhaa ajanhukkaa kaikille osapuolille, riittäisi, että vanhempainilta järjestettäisiin ekaluokkalaisten ja esim. koulua vaihtavien vanhemmille. Joten en jatkossakaan osallistu, ajatelkoot muut vanhemmat tai opettajat mitä hyvänsä. En myöskään osallistu mihinkään varainkeruuhömppään vaan ostan itseni niistä ulos. Pääsee niin paljon helpommalla.

Vierailija
24/29 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä

Vierailija
25/29 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kaveeraa lapsen kavereiden vanhempien kanssa. Viestit ja sopimiset pysyvät sillä tasolla ettei näppyjä tule.

Vierailija
26/29 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä hyljeksitään muualta muuttaneita. En siis tunne ketään vanhempaa 😔

Vierailija
27/29 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää vanhemmat, jotka lähettävät lapsensa "täysihoitoon" kaverille. Toinen seikka on se, kun kysyy milloin kaverin pitää mennä kotiin ja kaveri vaan toteaa, ettei ole kotiintuloaikaa. Minä olen sitten se "pahis", joka sanoo, että nyt on aika häipyä, kun ekaluokkalainen on ollut 6 h kylässä, eikä kukaan ole kysellyt perään.

Vierailija
28/29 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en käy vanhempainilloissa koska vanha kyläkoulu ei ole esteetön joten pyörätuolin kanssa olisi vähän hankalaa.

Vierailija
29/29 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä hyljeksitään muualta muuttaneita. En siis tunne ketään vanhempaa 😔

Missäpäin? Itsellä samankaltainen tilanne, ollaan muutettu toisesta kaupungista mutta ihmetyttää koska isossa kaupungissa kuitenkin nytkin asutaan mutta meininki on kuin jossain pienessä tuppukylässä :D Blaah!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi yksi